koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Update over de HPI Jaguar:

Heb contact opgenomen met team blue groove. Blijkt dat hij al een HPI Jaguar in zijn magazijn heeft liggen om te reproduceren!? Moet nog antwoord krijgen wanneer dat zal gebeuren.

Goed nieuws dus maar jammer dat ik het niet eerder gevraagd heb voordat ik de originele kap had gekocht. :sleeping:

Maar heb je dan nu een repro of een originele? Originele is beter, aan de kant leggen en verder rijden met de repro's... :)

Hoi Dennis!
ik had al begrepen dat Joey Pro10 ging rijden, leuk!
ik zou hem plakken zoals op de foto van mijn auto is te zien, omdat het contact oppervlak dan wat groter is, zeker met de 120A regelaar.
Koop bij de bouwmarkt, Tesa tape, bedoeld voor spiegels, dus vochtbestendig, niet belangrijk, maar de samenstelling van dit tape is perfect.

PS, mijn transpondernummer om eens na te kijken op die foute temperatuuruitlezing is: 4585150 ;)

Martin

Welkom!! Hopelijk gaat hij het helemaal leuk vinden, nieuwe aanwas is altijd erg welkom!
De Pro10 klasse op de MACH wordt groter en groter.. al dik 10 man denk ik... ff lijstje maken.. vul maar aan als ik iemand vergeten ben.

Joey
Ben Voorhaar
Martin Zevenhoven
Niels de Zwijger
Stephan Beelen
Kees Zaadnoordijk
Wiebe
Michel Nijman
??
??
??
de rest weet ik ff niet..

Dit is het lijstje wat ik ken, ik hoop toch wel op regelmatig bezoek van deze mannen natuurlijk.

Joey Marcus
Ben Voorhaar
Martin Zevenhoven (Woensdagavond)
Niels de Zwijger
Stephan Beelen (Woensdagavond)
Kees Zaadnoordijk
Wiebe Bartelink
Michel Nijman
Roy Bakker (elke avond?)
Peter Meurs (Woensdagavond)
Alexander Fokke (Alleen wedstrijden)
Jan Schelling
Roy Pie (Alleen wedstrijden)
en nog iemand.... naam ff kwijt....

1 naam weet ik van die ik niet vermeld heb, "Tazman" Roy, omdat ik niet weet of die regelmatig genoeg kan komen.

Laatst bewerkt:
Kijk dat is een mooi lijstje... ik ben er ook op woensdag avond.... Martin er zat woensdag op de binnenbaan nog iemand naast je die toch ook PRO10 ging rijden..

@martin,
Hoogstwaarschijnlijk zal het niet veel trainen worden op de mach maar de wedstrijden ga ik wel rijden. Samen met de Mach Paasrace, NK, Benelux+ en de Duitse Masters pro10 zijn het stiekem veel weekenden.

Wordt waarschijnlijk 's middags wat rondjes rijden om gevoel te krijgen en 's avonds de wedstrijd.

Kijk dat is een mooi lijstje... ik ben er ook op woensdag avond.... Martin er zat woensdag op de binnenbaan nog iemand naast je die toch ook PRO10 ging rijden..
Ja klopt, is waar, maar zijn naam is me ff ontschoten... :oops:

Ik ga proberen om alle ZAC wedstrijden mee te rijden maar durf niets te beloven ivm werk.
Mvg Roy
Kijk, da's dan weer mijn probleem, de ZAC wedstrijden kan ik niet meedoen.....
@martin,
Hoogstwaarschijnlijk zal het niet veel trainen worden op de mach maar de wedstrijden ga ik wel rijden. Samen met de Mach Paasrace, NK, Benelux+ en de Duitse Masters pro10 zijn het stiekem veel weekenden.

Wordt waarschijnlijk 's middags wat rondjes rijden om gevoel te krijgen en 's avonds de wedstrijd.

we zien wel hoe het gaat lopen.
En je 1/8 brandstof avontuur, gaat dat nog wat worden?

Het 1/8 avontuur zal hééél erg low budget worden maar dat is ook wel een leuke uitdaging om met weinig zo hard mogelijk te gaan. :D Ik zal er dit jaar wel een paar keer mee gaan rijden, wellicht nog een wedstrijdje meepakken als het uitkomt. Is ook even afhankelijk van andere zaken.

~ Motor en uitlaat moet ik nog aanschaffen maar sta open voor een goede 2de handse motor als de prijs laag genoeg is, liefst de 21-5t want het moet natuurlijk wel hard gaan ;).

~ Als er iemand bij het 1/8 NK de gebruikte banden van de rijders kan opvangen dan zou ik daar mee geholpen zijn. Er zit voor mij nog genoeg foam op om te gebruiken. Achter iets van 33-35 shore en voor minimaal 37shore. 40 shore voorbanden wordt niet gereden met de 1/8 4wd denk ik maar mocht ik dat nodig hebben is het nog niet echt een probleem aangezien de voorbanden minder slijten dan de achterbanden.

Verwachting is dat het rijklaar rond de 2250 gram gaat uitkomen. Die 2mm aluminium servo plaat en bovenste pod plaatje is niet echt een goede oplossing dus heb al wat in cad getekend om uit 2mm carbon te frezen. (goedkoop hobbyking carbon heb ik al liggen).

De aandijflijn loopt niet zo soepel als bij mijn pro10 aangezien de aandrijflijn 12 kogellagers heeft ipv 6, maar een klein duwtje en hij blijft zo 2-3 meter of meer rollen dus soepel genoeg lijkt me. Dat zal met motor en kopeling waarschijnlijk wel weer anders zijn.

Aangezien het een pancar is past het hier wel een beetje thuis dus hierbij nog wat foto's.

DSC_0106.jpg

DSC_0024_zps66c503c2.jpg

P1050929_zps15d070a8.jpg

DSC_0023_zpsadebd54c.jpg

DSC_0021_zpsebf0b8ee.jpg

Laatst bewerkt:
Snuffel even op Marktplaats, div AMCA leden hebben hun motoren (nieuw) te koop staan voor nagenoeg de AMCA prijs.

Hallo alle Pro-10 pancar liefhebbers!! Ik kom mezelf hierbij even voorstellen (en denk dat ik in Martin alias M7H lijstje het ontbrekende ":rolleyes:" ben...).

Ik kom zo vaak als toestaat op de MACH dit seizoen met een Serpent S100 in Pro-10 (235mm) mee rijden. (Het bouwen is al in volle gang, nu alleen er nog mee leren rijden...:D

Snuffel even op Marktplaats, div AMCA leden hebben hun motoren (nieuw) te koop staan voor nagenoeg de AMCA prijs.

Klopt heb het al nagevraagd, de prijs was €135. Maar de abc shop heeft een combo prijs voor de 21-5t incl. hipex uitlaat en bocht voor € 200. (de mach combo)

Hierdoor is een (nieuwe) 2de handse 21-5t met aparte gekochte nieuwe hipex uitlaat en bocht niet echt interessant voor mij met de prijs van de 21-5t.

ps:
Wellicht moet ik niet zeiken en gewoon de mach combo kopen lol.

Ik struikel zojuist over een discussie (gisteren) waar je het beste je regelaar kunt plaatsen in een pro10, maar nu zie ik ook waar ik zelf ook over struikel en dat is een haast wel onoverkomelijke onbalans. Is dit van minder invloed in een pro10 t.o.v. een 1:12 pancar??

Hallo alle Pro-10 pancar liefhebbers!! Ik kom mezelf hierbij even voorstellen (en denk dat ik in Martin alias M7H lijstje het ontbrekende ":rolleyes:" ben...).
:yes:
Welkom man, het is een gave klasse waar aan de pittafel veel gelachen wordt,
best ok dus.
+50!
ps:
Wellicht moet ik niet zeiken en gewoon de mach combo kopen lol.

Alex, dit is inderdaad het moment om niet te zeiken en die 200,- uit te geven.....

Bandjes, harder dan 35 Shore op de voorbanden wordt waarschijnlijk niet echt gereden, wellicht goed op marktplaats letten.
Achterbanden is meestal ook niet zachter dan 35 Shore, dus wordt het lastig om dat gebruikt te vinden....
wel raad ik je aan, als je gebruikte banden hebben wil, langs de 1/8 NK's te komen, want daar kun je zat verzamelen!.... (welliswaar gesmeerde banden, maar voor je pancar, zal er niet echt iemand over zeuren....)

Ik struikel zojuist over een discussie (gisteren) waar je het beste je regelaar kunt plaatsen in een pro10, maar nu zie ik ook waar ik zelf ook over struikel en dat is een haast wel onoverkomelijke onbalans. Is dit van minder invloed in een pro10 t.o.v. een 1:12 pancar??

Zoals Roy al zegt, niet te moeilijk over doen.
Je hebt al genoeg bij de mijne af kunnen kijken hoe het erin kan. ;)

Het komt uiteindelijk allemaal op sturen en gas geven aan.
Als je die auto enigszins normaal in elkaar zet, dan komt alles op de bestuurder neer.
Het is immers een plank met wielen.

Back