koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Volgens mij een dikke 2 seconden per rondje als ik zo naar de gemiddelde ronde tijden kijk..:sleeping:
Peter ging lekker voor de eerste keer met de pro10, maar die motor gaat het niet volhouden.
Rook naar rook dat ding.

Ga je nou toptijden, die gereden werden in de zomer met goede grip, vergelijken met gemiddelde tijden in hartje winter op een stoffig circuit? uh ok je hebt gelijk. :D

Heb je al een nieuwe tandwiel diff voor je spec R auto? :p

Starre as voor en voor diff gaat naar achter..denk dat voor diff ook iets too much is met deze temp.

Morgenavond en het weekend ga ik met de pro10 aan de slag, hoop dat het een beetje gaat. Als het maar niet zo gaat als met de stock...

Ik had inderdaad gezien dat peter zijn oude redline had opgestookt. Ik kon het op de rijderstelling ruiken. (was volgens mij een bewuste keuze om de limieten op te zoeken)

Ik had mijn regelaar bij de laatste rit maximaal vertimed. Ging best leuk op het rechte stuk. Accu geheel leeggereden tot de cutoff en maar 55 graden op de motor. Vrieskou heeft zo zijn voordelen. :D

Laatst bewerkt:
Wat mij opviel was het feit dat jullie met een veel te zachte achter veer rijden.
Op het rechte eind mag de auto van mij nooit met de bodem de grond raken.

Ik heb met de standaard veer gereden. Ik moest eigenlijk iets meer bodemvrijheid hebben in relatie met de upstop van de schokbreker... ...Ook de kap die aan de voorkant dubbel vouwde door de rijwind had een nadelige invloed. Bij Peter vouwde de voorkant van de nissan P35 zo dubbel dat die de grond raakte einde rechte stuk en de auto oppakte. Opeens stuur weg.

@alex

Die steuntjes onder mijn peug md kap,kun je die nog wel herinneren.Die hadden wel degelijk effect namelijk(in de modified).

Zal ff kijken of ik de foto nog heb.

Die foto ken ik :D

Mijn bodyposts zitten verder naar achteren. (tpv de bumper bevestiging)

De voorkant van de kap wordt op snelheid letterlijk naar beneden gevouwd met als vouwlijn de bodyposts. Mijn kappen zitten eigenlijk altijd iets verder naar voren wat het effect nog vergroot. (Zelfde effect als met de vinger tegen de voorkant van de kap en dan schuin naar beneden drukken)

Ik heb een bumper uit 3mm lexaan gedremeld. Een stuk foam op de bumperplaat vastzetten in de vorm van de kap zal het vouwen wel tegen gaan. Kan dan ook mooi als stootbumper fungeren in geval van nood.

ps:
Zou het noodzakelijk zijn om in de bumper gaten te maken om onderstuur op snelheid tegen te gaan of is de opening tussen de voorwielen genoeg?

Ik heb vorig jaar van Reinder een bumpertje gekregen en daar zaten ook gaatjes in. Geen idee of het een must is. Ik ben er wel erg blij mee want mijn kappen liggen nu netjes op de bumper en kunnen niet meer de baan raken... Scheelt enorm! Morgen overdag eens kijken wat de auto doet met de aanpassingen en de Orion motor...

Voordat je voor een dicht deur staat........morgen is 1ste paasdag en is het Mach circuit dicht. Zie Mach website.

Serieus? Dat meen je? Lekker weer zeg... Nou dan gaan we koud de race in zonder trainingstijd...

Beetje vaag dat de baan dicht is in een weekend voor een race maar ja...

@Joost....Is er een mogelijkheid dat je de bumper voor het 2012 model een keer voor mij na kan maken?

mvg roy

Nu niet nee, heb geen materiaal ervoor dus... De bumper die ik er nu op heb zitten was eigenlijk ook niet echt passend maar die heb ik passend gemaakt.

Vandaag had je kunnen trainen. :p

Ik stuur je vanavond mijn setup toe die ik nu heb. Het is rijdbaar maar moet nog wat aan gebeuren maar dat zie ik wel met de kwalificaties.

Tja, ik heb nog meer te doen natuurlijk. Had morgen een trainingsdag in de planning staan. Is goed, stuur maar door. Kijken wat ik ermee kan... Zie het anders wel...

MORGEN KAN ER GEWOON OP DE MACH GEREDEN WORDEN, DE KANTINE IS WAARSCHIJNLIJK OOK OPEN (BRON: VOORZITTER)

Vandaag lekker de banden voor de pro10 op maat gereden voor de paasrace, morgen even lekker de boel schoonmaken en smeren voor een 110km/u+.
De eerste 15s ronde staat op de klok..!! De accu`s beginnen wakker te worden na de winterslaap.

Ga je nou toptijden, die gereden werden in de zomer met goede grip, vergelijken met gemiddelde tijden in hartje winter op een stoffig circuit? uh ok je hebt gelijk. :D

Altijd...
Nog maar 0.2s. verschil ten opzichte van die toptijd gereden op veel te grote banden, we gaan de 14s. in dit jaar. Let maar op.

Soft banden (30/25SH) rondom en nu gebruik ik Paul L nr.2, maar elk olie achtig smeermiddel is top, ze liggen nu al een paar uur in te trekken..
Baan was goed, alleen de mickey was moeilijk en kon ik veel te laat op het gas, naast de lijn en de auto gaat voor geen meter meer. Als je dus een slingerende rijstijl hebt, dan valt er niet te rijden.

Back