koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik heb 2x 1S 5600, 2x 1S 6000 en 2x 2S 6000 stick pakket.
Allen doen het prima en leveren voldoende punch en spanning af.

Mvg Roy

Niels rijd ook met saddles toch? Dan laat Niels een paar keer met die van jou rijden en vice versa. Anders volgende wedstrijd ga ik er wel een paar rondjes mee rijden vóór de wedstrijd.

Het zijn de saddlepacks die 1 jaar veel gebruikt zijn en vaak tot in de lipo cutoff opgereden, de kans is dan groot dat de nanotec na de winter klaar zijn.

Afgelopen week hadden we getest en duidelijk deed de ene accu het wel en de andere niet. Een saddle pack is altijd minder in vergelijk met de gewone accu.
Die dingen worden veel minder verkocht en ontwikkeld.

Testen kan heel simpel door de lipo cutoff in de regelaar even voor 1 run van een minuut of 8 uit te zetten of op 1v/cell. In de software zitten echt geen bugs..

@BenV

Rij toerwagen, dus alleen ervaring met de standaard maat Lipo.
Had 2 van deze besteld:
Turnigy nano-tech 5300mah 2S2P 50~100C Hardcase Lipo Pack (DE Warehouse)

1 komt na balanceren niet boven 8.2V en de andere presteert 2 km/h minder op het rechte eind dan een 50C die ik tijdens de Paasraces van een mede-rijder had geleend.

Heb nu 2 van deze erbij:
Gens ace 5300mAh 7.4V 65C 2S1P HardCase Lipo Akku 10# - Gens ace

Voldoen, maar het kan nog beter met bijvoorbeeld deze:
BRP Power Pack 7,4V 6500mAh 90C Carbon :: Electronics-Chargers-battery's :: The Border Online RC Shop

Affijn, de Turnigy gebruik ik als reserve accu tijdens vrij rijden en met de 2 GensAces redt ik me voorlopig wel tijdens wedstrijden.

Ben er dus ook nog niet helemaal uit wat de perfecte accu is.
Zoektocht gaat verder.

Zeker niet ;)

Heb ook vreemde problemen met die 930 versie. Sensor kabel valt uit (al 2 keer gewisseld). Bij de ZAC 2 x condensator opgebrand. Reed al een jaar met dezelfde hardware. Ga ook downflashen.

en de kabels opnieuw solderen om zeker te weten dat de busjes niet of bijna het huis raken. Goede accu`s doen wonderen..

Het zijn de saddlepacks die 1 jaar veel gebruikt zijn en vaak tot in de lipo cutoff opgereden, de kans is dan groot dat de nanotec na de winter klaar zijn.

Afgelopen week hadden we getest en duidelijk deed de ene accu het wel en de andere niet. Een saddle pack is altijd minder in vergelijk met de gewone accu.
Die dingen worden veel minder verkocht en ontwikkeld.

Testen kan heel simpel door de lipo cutoff in de regelaar even voor 1 run van een minuut of 8 uit te zetten of op 1v/cell. In de software zitten echt geen bugs..

Ok dacht dat het nieuwe lipos waren. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.:D

Niels rijd ook met saddles toch? Dan laat Niels een paar keer met die van jou rijden en vice versa. Anders volgende wedstrijd ga ik er wel een paar rondjes mee rijden vóór de wedstrijd.

Ik rijd IP5400 saddle packs. Zijn een aantal keren flink afgeknepen in de 966E tot 50 graden temp.
Geen problemen tot nu toe. Zijn alweer 1 jaar oud.

@Ben: probeer ze maar een keer op een trainingsavond.

Pas op dat + en - andersom zitten bij IP ten opzichte van Nanotech.

IPs zijn inderdaad erg robuust (wel prijzig). De mijne gaan al 2 seizoenen mee.

Back