koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Het plan is om de auto de komen de maanden te bouwen uit hop-ups, en de gekochte auto als donor voor kleine delen. Het is ook niet veel dat ik gekocht heb:

F103_zpsupafv5lo.jpg


Het is een vroege F103, gezien de dubbele demperplaten en de enkelzijdige servohouder, maar dat is allemaal goedkoop up te graden.

Ik blijf met de TT racen dit seizoen, en na het seizoen ga ik oefenen met deze, als die klaar is. Dat zal inderdaad een hele omschakeling worden, daarom wil ik hem eind september al klaar hebben.

Hugo
 
Ik heb ook een F1 en vind het nog behoorlijk lastig met een achterwiel aangedreven auto. Maar ook voor F1 geldt dat je gewoon ervaring op moet doen. Ik rij er overigens zelf ook beeld te weinig mee.
 
Dit jaar wordt de Deutsche Meisters Pro10 relatief dicht bij Nederland gehouden, op het prachtige circuit van Bad Breisig.
De race vindt plaats op 4, 5 en 6 September.
DMC lidmaatschap is niet verplicht, iedereen kan mee doen.
Gereden wordt in de klasses Pro10 modified, Pro10 stock (10.5 blinky) en Formule 1 (ETS reglement).

Wie doet er mee?

Hier een link naar meer informatie:
http://www.moosi-masters.com/viewtopic.php?f=41&t=4104

Inschrijven gaat via:
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=de&hId[1]=org&dId[O]=283&dFi=mcc+rhein+ahr
 
Ik ben erbij Mathijs. Ik moet even kijken of ik vrijdag al heen ga. Heb dan een vroege dienst t/m 14:00uur dus die kans is goed aanwezig.
 
uit het persbericht:

RC Le Mans Meeting Hudy Arena

We are proud to announce the first inaugural race called “Le Mans Meeting Hudy Arena” which will take place on April, 30th 2016 at Hudy Arena Trencin outdoor track. The race registration is available at: http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId[1]=com&dFi=Hudy+Arena&dId[E]=25005

Info & rules:

IC1/8 Veteran Tour – This is growing class based on veteran IC1/8 cars from eighties with Le Mans style body shells. The rules are quite free, but the basic rule is to run only 2WD model-cars. Since 2012 this series are attracting more and more drivers with wide range of old factory cars like Hudy, Serpent, SG, Graupner or home made cars with simple construction. It is the first time this series come to Slovakia. All the previous races were taken in Moravia or Bohemia with about 15-20 drivers on start. The main final race duration is 30 minutes, so we will see box stops with refueling and a lot of fun on the track.

ET 1/10 Le Mans Series. Another interesting series with a lot of sports cars on the track promises interesting endurance racing. Le Mans Series was founded in 2009 with more than 10 races per year. In this championship we can see several subclasses. The quickest LMP1 cars are pan cars called also Pro10. Everything is allowed as usual in Pro 10 modified class, but the power of the cars is limited by the endurance factor, because there are 6 final heats per 10 minutes each. It means, the car has to be able to run with its battery for 10 minutes, not 5 as it is usual. Moreover, there are 6 finals heats which are counted together. The winner is the driver with most laps after 60 minutes of the final heats. This is why we have endurance race, where not only high speed is the way to win. Another class LMP2 is limited by motor 10.5T and has to have a real looking body shell. It is allowed modern Le Mans body shells, but not “lola type” with extreme aerodynamic downforce (these are for LMP1). The width is limited to 200mm. In class GT we run motors 17.5T in zero boost mode and the body shell is strictly GT cars. Except these main classes there are also GT2 cars, which are limited by usage of Saturn 20T motors and gearing 1:7, also 4WD cars are allowed here. All classes are running together. After qualifications the drivers are split into finals A, B .., no matter which class it is, only the best lap is counted. But all drivers run against time, it means also driver in B final can be overall winner, if he is able to have more laps, than drivers in A final. Each class has its own ceremony with prices.

ET 1/10 Formula 1. This growing class will have an additional race. There is a motor limit to 17.5T in zero boost mode and rubber tires are only allowed, no foam. We will see also qualification based on best lap, so it will remind the real racing with adrenalin until the end of the second qualification. The race will consist from 4 final per 10 minutes, but only 3 best are counted. The driver with most laps is a winner. There will be special ceremony for drivers with 21.5T zero boost motor if there are at least 5 drivers.

The qualification and final races will be hold on Saturday April, 30th, but free paid practice will start on Friday since 13:00 on prepared clean track. Entry fee for all classes is 10EUR/300CZK and second class is 5EUR/150CZK. Everybody is welcomed to enjoy the best racing track widely. More info: troublerk@gmail.com

www.lemans-serie.cz
 
Hmmm... Beetje vage regelementen...

LMP1 = Pro10 modified (RCLeMans LMP1) maar dan wel 10 minuten moeten kunnen rijden.
LMP2 is dan weer wel 10.5 maar ook 200mm. RCLeMans LMP2 is 235mm Pro10 met 10.5 blinky en in NL 235mm 10.5 boosted.

Al had ik gekund, had ik hem voorbij laten gaan... Niet mijn kopje thee.
Leuk dat organisaties deze klasse willen promoten maar neem dan de regelementen over die er al zijn en waar (de weinige dié het rijden) dan gewoon hun ding kunnen doen... Jammer... Maar dat is slechts "my two cents"...
 
En daarin geef ik je volledig gelijk Joost.
Waarom weer nieuwe regels als met de bestaande regels je een net deelnemersveld kunt trekken.
Ook het LMP2 regelement zoals bij de RC-Lemans series is voor ons Nederlanders goed te doen en worden ook redelijk de zelfde rondentijden gereden.

Mvg Roy
 
Hallo allen,

Sinds dit jaar rij ik regelmatig onroad en naast toerwagen is mijn oog ook gevallen op pro-10.
Ik heb een oude CRC gen x10 mogen proberen (235 mm) en dat beviel prima.
Echter deze auto is toe aan wat nieuwe onderdelen en ik kan maar moeilijk in de EU leveranciers
vinden voor CRC onderdelen. Als ik buiten de EU moet gaan winkelen dan is dat zo maar bij voorkeur
binnen de EU ivm douane etc.
Ik heb 2 duitse winkels aangeschreven maar nog weinig reactie, zijn hier per ongeluk mensen die
CRC rijden en die een goede betrouwbare webwinkel in de EU weten die CRC levert?
Bijna alle sites die op de CRC site staan zijn dood.

Groeten,

Hans
 
Hallo Hansie,

Je kunt http://www.actionmodelcentre.com/ in Engeland eens proberen voor CRC.
Haal ik zelf ook wel CRC spullen vandaan.
Moet wel toegeven dat de CRC 235MM (die met de verbreding's hubs) niet echt een super auto is zoals de VIP Vorlon, De Roche , Speedmechant of de Xray X10 met verbreding's kit.
Dit heeft te maken met de hubs die aan de achterzijde zitten en voor de nodige vibraties zorgen.
Mocht je meer info willen hebben, kun je altijd een berichtje sturen.

Mvg Roy
 
Back
Top