Goedenavond, Ik heb de sensoren zoals aangegeven gedemonteerd en inderdaad wanneer ik een magneetje langs de sensoren haal zijn er direct vonken. Het was ook niet nodig om de bougies contact te laten maken met de motor.
Wanneer ik in de holle ruimte van het motorblok waar de sensoren na montage zitten een klein stalen voorwerp tegen het aluminum houd blijft deze op een bepaald punt kleven. wanneer ik zachtjes aan de as van de propeller draai valt het stalen voor voorwerp (M3 moer) er op een gegeven moment er vanaf.
Super... Ik denk dat het probleem al bijna opgelost is.
Je weet nu dat de sensors werken, en je weet dat de magneetjes in het blok zitten.
Als ik naar je foto kijk, dan denk ik niet dat de sensorplaat verkeerdom zit, tenminste, ik zou niet weten hoe dat snoertje anders tussen plaat en die moer door moet. Dat was in je eerdere foto's niet zichtbaar dat daar geen ruimte is.
Wat ik nu graag wil weten; probeer eens, met een schuifmaat o.i.d. uit te vogelen wat de vrije ruimte is tussen die twee sensors, en het metaal van die uitgefreesde kamer in het blok. Raken die sensors de bodem van die kamer?
M.a.w: meet hoe diep de kamer is t.o.v. het raakvlak met de sensorplaat, en vergelijk dat met hoe ver die sensors uitsteken vanaf het raakvlak aan de sensorplaat.
Want ik denk niet dat de magneten te zwak zijn, ik denk dat de passeerafstand tussen sensor en magneet te groot is. Die Hallsensors hebben meestal maar een max passeerafstand van 2~3 mm.
Het kan gezichtsbedrog zijn, maar ik heb zo het vermoeden, dat je die sensors wel voorzichtig wat dichter naar het blok toe kunt buigen, en dan pikken ze het magnetisch veld beter op.
Wellicht heeft die sensor ooit verkeerd (ingekneld) in zijn verpakking gezeten en zijn die hall-sensors plat gedrukt of zo.