Kyosho gx 46 motor starten

Hilarisch dit!:D
Heb ondertussen een experiment gedaan. Ik wou zien of de uitlaatgassen ontvlambaar waren. Heb het als volgt gedaan: buis aan de uitlaat vastgemaakt en de motor gestart. Zag er zo uit:

Motor gestart en brandertje gepakt. Stationair gezet en uitlaatgassen aangestoken. Was een beetje geschrokken; het was net een pulsejet!
Halfgas een vlam van ong. 5 cm. Vol gas een kleine steekvlam. Zeer leuk om eens te proberen.

Gr.

Bijlagen

• IMG_20170502_205709.jpg
    IMG_20170502_205709.jpg
    272,3 KB · Weergaven: 336
Natuurlijk is het vliegen belangrijk maar je motor goed afstellen ook, zeker voor mij omdat ik geen elektrostarter heb.

<HeelStout>Daar ging het bij jullie motorknutselaars toch niet om?
emoji48.png

</HeelStout>

Nou... er zijn natuurlijk ondergrenzen aan het acceptabele qua "minder goed vliegen"....
Maar als er een electromotor op zit, moet het wel héél erg goed vliegen om die E-motor te kompenseren. En dat gaat dus niet als die E-motor rookt en knettert....

Heb ondertussen een experiment gedaan. Ik wou zien of de uitlaatgassen ontvlambaar waren.

Ik zei toch dat een gloeipluggert ongeveer 20% van zijn brandstof er onverbrand uitkeilt?
Met een vonkendoos en goed afgesteld had je niks noppes nada aan brandbaars gevonden in die uitlaatgassen....

Back