Laat ons je heli zien!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door marfdaman, 13 dec 2009.

1. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Tsja, dat is dus het gekke: als je ze ziet, is het echt geen slecht machientje, lijkt goed doordacht ontworpen, en instinctief zeg ik: dat MOET goed willen vliegen.... maar helaas blijkt dat wat tegen te vallen, al is het ook weer niet heel slecht....

En volgens mij zei ik dat ook: ik had "slechte start" onthouden als "slechte keus" en dat vond ik toch wel wat meevallen.... maar je weet hoe dat gaat.... als iets eenmaal een reputatie heeft.

Toch.... alleen al het feit dat er aan gemodificeerd moet worden, maakt het al een mindere heli. Een beginnersheli moet gewoon uit de doos goed willen vliegen, en vooral, goed BLIJVEN vliegen....

Groet, Bert

2. Cannonballs

Cannonballs

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Ik ben alvast aan het rondneuzen voor een volgende heli, ga voorlopig nog niets kopen omdat ik eerst goed moet oefenen nog, maar mijn oog viel al gauw op de KDS 450S, is dit een beetje kwaliteit?

3. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik heb me laten vertellen: Beter de SV....
    Dat is als je er geen al te hoge eisen stelt aan heftig 3D etc, een méér dan behoorlijke heli.

En die SV is in elk geval bij ons (puur voor hoovertraining en licht rondvliegen) als degelijk en betrouwbaar gebleken. Erg prettig vliegend ook.

Groet, Bert

4. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Is meer een plaatjes draadje heren ;)...
    Grt,
    Eric

5. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Dit begint behoorlijk vervelend te worden,
    ten eerste heeft niet iedereen een geld boom en dan is dit een prima heli om mee te beginnen!!

KDS 450S(v) is dan weer een waardeloze upgrade van een belt cpx af :confused:

EDIT2
    ik zie dat je gereageerd heb en wil de thread niet nog verder vervuilen,
    maar ik ben niet boos hoor vind het alleen erg jammer dat in elke thread waar een esky versie in voor komt je um meteen tot de grond afkraakt!

en ik kan best lezen het was een beetje een optel sommetje....

ook, klaar we hebben het er niet meer over (ieder heeft zijn mening) zal die kranten heli´s straks posten :p

EDIT3 hier valt niet tegen in te gaan (gaat er ook om hoe je het elke keer brengt) , ik ga hier ook niet verder op in want dat heeft dus totaal geen zin!
    en EricW vroeg of we plaatjes posten vandaar dat ik de post EDIT in plaats van maar door te ouwehoeren! (posten) maar goed ik hoop dat we geen harde gevoelens hebben, if you get my drift :)

Ik EDIT mijn Esky Belt Cp V2 hier zo in en mijn HB2's etc.. zodra als ik de foto's gemaakt heb :cool:

Belt cp v1 maar er ligt een volledige upgrade (carbon/alu V2) die ik nog moet installeren en een Honey Bee2...

Er komen nog 2 foto´s aan , maar ik heb een noodoproep dus moet NU meteen weg!

Zo dat zijn ze maar er komt absoluut een Trex bij !
    mist alleen nog een belt cp v2 (origineel) die heeft een vriend op het moment van mij ..

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2011
  6. Cannonballs

Cannonballs

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Geld boom was niet echt de issue, maar ik kan wel begrijpen dat dat een issue kan zijn!

Bovendien was deze heli al 209,- compleet dus vond het al aardig aan de prijs;)

7. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    @ EricW: bij voorbaat: sorry!

@ ExtremeBB: ben je boos of zo? Ik heb ze hier toevallig allebei staan.....
    Een KDS 450 SV is een HEEL wat beter vliegende heli dan whatever E-Sky ook maar op de markt brengt.... zowel constructief als kwa vliegeigenschappen.
    (en ik geef 100% toe dat het ontwerp van de E-Sky er stukken beter uit ziet, en het KDS ontwerp een volledig fantasieloze Align kopie is)

Wat is er overigens zo onbegrijpelijk aan "maar vliegen doet het wel hoor!"?????

Ook "Ach, slechte keus, slechte keus...." duid er volgens mij op, dat ik niet per se van mening ben dat Cannonball een superslechte keus gemaakt heeft, hooguit dat het beter had gekund.... en DAT is iets wat niet te ontkennen valt. Daar heeft een geldboom helemaal niks mee te maken....

Begrijpend lezen is een kunst blijkbaar. Als je het nu nog eens rustig op je gemak overleest, is de strekking: Slechte keus? dat valt wel wat mee hoor!
    Zo was het ook bedoeld, en als je de moeite genomen had om even door te scrollen naar post #281, dan ad je dat geweten....

Groet, Bert

EDIT: jij reageert in je originele post #285 (lekker overzichtelijk....) dus dat doe ik dan hier ook maar....

Hoe kom je er toch bij dat ik zodra er een E-sky langs komt die tot het bot afkraak? Daarmee impliceer je "alle, of in elk geval meerdere draadjes buiten deze" waarin ik gepost heb.
    Heb je in dit draadje al eens geteld hoeveel E-sky, Art-Tech, of willekeurige Coax heli's er voorbij gekomen zijn? en hoeveel daarvan heb ik in de grond geboord?
    Ik heb nu in meerdere posts (en zelfs meerdere draadjes) gezegd, dat die dingen ECHT WEL vliegen.... Misschien niet geweldig, maar ze vliegen! PUNT! (En ook hier weer vermeld, omdat Cannonball zelf aangaf van mening te zijn niet d optimale keus te hebben gemaakt)
    Ik heb in meerdere draadjes vermeld, dat ELKE heli in principe geschikt is om mee te leren vliegen....
    Dat betekent EXPLICIET, dat je DUS met een E-Sky kunt leren vliegen. No Problem! Zelfs zonder wat te beschadigen als je je gezonde verstand gebruikt.... En daarmee kom je dus weer exact uit op "voor een beginner kunnen ze best geschikt zijn".....
    Echt hoor, ik begrijp werkelijk niet waar je zo op triggert.... anders dan dat JIJ E-sky vliegt, en ik ze niet zo geweldig vind (vind ik ook niet en ga ik niet om liegen). Maar "niet zo geweldig vinden", is iets héél anders dan "tot het bot afkraken"....

Laatst bewerkt: 8 jul 2011
  8. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Kom op met die plaatjes ;)

9. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Okay... M'n logo's nog niet voorbij laten komen in dit topic.

Custom ontwerp canopy "Pretty in Pink" ;)

10. Cannonballs

Cannonballs

Lid geworden:
    6 jul 2011

Mooie set bij elkaar zo!:D

11. Vincenzo

Vincenzo

Lid geworden:
    20 jun 2007
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Dan ben je wel heel lui;-) Maar met een F3C heli moet dat nog wel makkelijk kunnen.

13. Vincenzo

Vincenzo

Lid geworden:
    20 jun 2007
    altijd aan de rug denken :p

14. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    electro

Hallo heli piloten,ik heb sins gisteren een heli aangeschaft en het is een Thunderbird t63 en ben er mee aan de slag gegaan , knap lastig als het gas aan de linkerkant zit.
    Nu vraag ik me af of iemand de zender kent en of het mogenlijk is de functie,s om te draaien?
    Ben me rot geschrokken toen ik maar eens vol gas gaf en de helie over het huis heen vloog en ik het gas weer iets terug nam en de heli met een noodgang vertikaal naar beneden storte.
    verder geen schade, maar acu is wel snel leeg 1500mamp li-poliymer.
    Zijn ze nog zwaarder te koop?
    groeten Rene.
    foto volgt.

dit is um [​IMG]
    By rmt at 2011-07-22

dit is de zender die erbij hoort.
    By rmt at 2011-07-22

Laatst bewerkt: 22 jul 2011
  15. Arjantjuhhh

Arjantjuhhh

Lid geworden:
    2 mei 2009
    Align Trex 600 Pro Nitro

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Leuk ding lekker stabiel of nieT? grotere accu's zijn der zeker wel, tot 8500 mah, het nadeel is dat groter ook zwaarder is, iets zwaarder kan hij wel hebben maar veel zwaarder trekt hij denk ik niet. Je kan kijken naar 1800mah of zelfs 2200 mah maar ik weet dus niet of hij dit trekt.

17. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    ja razend stabiel is ie , maar toch eerst maar leren vliegen met windstil weer ,wist niet dat het zo leuk werk is dat heli vliegen,als het goed bevalt koop ik een hele grote .
    weer eens wat anders tussen het pipercub vliegen en jet vliegen.
    groetjes rene .

ps hier nog een foto die wat scherper is.

By rmt at 2011-07-23

Laatst bewerkt: 23 jul 2011
  18. pach1977

pach1977

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 23 jul 2011
  19. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    prachtig hoor , ook electro? en wat voor type is het ?
    ben benieuwd naar de maten.
    gr rene

20. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    hoog vlieger

wow hier gaat ie echt goed ,wel veel oefenen om op kleine ruimte een goede vlucht te maken .
    hier een paar foto,s

By rmt at 2011-07-24

By rmt at 2011-07-24

By rmt at 2011-07-24

Laatst bewerkt: 24 jul 2011

Deel Deze Pagina