Op de terugweg van Roermond naar huis bij Peter Adolfs langs geweest om de U2 (nog zonder vleugel) op te halen.
De romp is zeer licht (980 gram) en moet hier en daar wat worden versterkt, maar verder van een redelijk goede kwaliteit.
Ook het stabilo en kielvlak zijn voor die prijs in orde.
De romp is zeer ruim en voor de meeste EDF vliegers een ongekende weelde.
Verder is het vleugelprofiel wel heel erg weinig 'Jetlike'

duidelijk een Wortmann, een lage daalsnelheid maar dynamiek, vergeet het maar. Voor mij prima omdat ik het toestel een beetje als een motorzwever wil vliegen.
Voorlopig zie ik als echte uitdaging de inbouw van het landingsgestel.
Omdat deze in de aanzuiging van de Impeller ligt is het inbouwen van normale spanten niet mogelijk.
Ik denk nu aan een verticale spant in de langsrichting van de romp van de onder tot bovenkant, deze spant kan ik ook nog een weinig in een profielvorm schuren.
Deze spant is noodzakelijk omdat anders de romp bij de landing zou worden samengedrukt.
Voor de servo's in het stabilo en het kielvlak kies ik waarschijnlijk voor de (dure) Servo KST X08H PLUS, Peter stelde voor om deze servo op alle roeren te gebruiken, maar voor de landingskleppen ?, ik weet het niet.
https://www.hoelleinshop.com/kstx08...=article&ProdNr=KSTX08V5H-P&t=182&c=187&p=187