Lumenier QAV250 G10

De Ztw a-serie 20 amp Zijn hele fijne esc. Wel een stuk dikker dan je huidige esc. Ik weet niet of ze gelijk tussen je frame en pdb passen.

Je geeft in je begin post aan dat je deze motors hebt toch ?

Lumenier FX2206-13 2000KV, zo ver ik kan zien vliegen die maar op 3cell

ldle current(10)@10v(A): 0.3
No.of Cells(Lipo): 2-3S
Max Continuous current(A)180S: 13A
Max Continuous Power(W)180S: 144W

Maar 4 cell kan idd :-)

Rated for use with 2-3S LiPo. Tested to work on 4s as well, however may shorten life of the motor and we cannot warranty motors used on 4s. Comes with 110mm long motor wires and male 2mm bullet connectors. This motor uses high quality parts and bearings.

Ja lagers zijn meestal wel te vervangen..je moet dan wel alleen weten welke maat erin zit :-)

Je geeft in je begin post aan dat je deze motors hebt toch ?

Lumenier FX2206-13 2000KV, zo ver ik kan zien vliegen die maar op 3cell

ldle current(10)@10v(A): 0.3
No.of Cells(Lipo): 2-3S
Max Continuous current(A)180S: 13A
Max Continuous Power(W)180S: 144W

Maar 4 cell kan idd :-)

Rated for use with 2-3S LiPo. Tested to work on 4s as well, however may shorten life of the motor and we cannot warranty motors used on 4s. Comes with 110mm long motor wires and male 2mm bullet connectors. This motor uses high quality parts and bearings.

Ja lagers zijn meestal wel te vervangen..je moet dan wel alleen weten welke maat erin zit :-)

You only live once... 4S it will be, my friend ;-)
De lagers zal ik er eens uit peuteren

Deze motoren heb ik op 4S gebruikt met 6x45 props en de magneten vallen er dan uit door het vermogen wat het genereert.
Ik zou het niet proberen :). Op 3S gaat het prima.

Deze motoren heb ik op 4S gebruikt met 6x45 props en de magneten vallen er dan uit door het vermogen wat het genereert.
Ik zou het niet proberen :). Op 3S gaat het prima.

Oeps, haha, da's ook weer niet de bedoeling, dan zie ik het maar als een upgrade voor de toekomst. Zou 5x4 wel kunnen op 4s? 6 past nu niet bij mij btw, dan zou ik de extenders aan moeten schaffen.

Op een elektronica forum geleerd dat het een spanningsregelaar betreft die is overleden door overbelasting. De 5x4 props zijn blijkbaar de botleneck geweest, waardoor reparatie van de esc's dus geen nut heeft. De 20amps passen tussen het frame en powerboard, dus ik ga ze zo bestellen. En dan nog even op 3s blijven vliegen dus...

Laatst bewerkt:
Ik ben van plan nog een test te doen hoeveel de motoren trekken aan vermogen en dan per prop. Omdat de doorgebrande ESC ook diegene met bekabelde BEC was heb ik de CC3D extern gevoed met 5V.

Echter, nu ik 1 prop wil aansturen lukt dat niet. Kun je een prop niet aansturen als er dus maar 1 is aangesloten?

Via Open Pilot lukt het me ook niet.

Stel ik wil een esc+motor los testen, kan ik dan om een servotester heen of moet ik die hebben?

Bijvoorbeeld:
Turnigy Servo Tester (EU warehouse)

Laatst bewerkt:
D8F5sTX.jpg

Ik heb om de draairichting van mijn motors te testen de signaal van de esc aangesloten op het throttle kanaal van de ontvanger. Zo kun je met je zender testen wat de motors doen.

Ik heb ztw opto 20a esc's besteld en ontvangen. Dit zijn echt joekels in vergelijking met de 12 a lumeniers. De esc's passen sowieso niet onder het powerboard, dus monteer ik ze onder de armen. De motoren draaien alle 4 weer, foto's volgen.

De rotoren genereren een lift van 4x260 gram bij een gewicht van 550 gram (5x4,5 props). Alle onderdelen zijn nu in tijdelijke setup gemonteerd, vanavond een eerste vlucht. Dit nog steeds op 3S, de 4S accu staat op nalevering...

Laatst bewerkt:
Hij vliegt niet goed. De quad vliegt wel en reageert goed als ik heel langzaam vlieg, maar zodra er vermogen wordt gevraagd gaat hij wobbelen en vreemd doen. Ook het volle vermogen komt niet lekker vrij. Nu heb ik begrepen dat, ondankt de claim op de esc, sommige versies niet geflashed zijn met Simonk. Echter, flashen is nog best lastig. Is er iemand die deze ESC's kan flashen en mij daarbij zou willen helpen?

Mvg

Is die Lipo nog wel goed. Klinkt haast of hij geen vermogen kan leveren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je na het plaatsen van de nieuwe esc's deze wel gekalibreerd ? Loop anders de setup nog eens door in GCS ( gebruik de setup wizzard).

Hallo,
De accu's heb ik getest door meedere exemplaren te testen. Het calibreren van de esc's heb ik een aantal keren gedaan, er schijnt ook een methode te zijn van full throttle geven, daarna de accu aansluiten op de quad en daarna gas los, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Inmiddels ben ik er wel achter gekomen dat ik de V2 versie heb van de esc's. Daarvan vind ik een hoop meldingen op internet van mensen die beweren dat deze niet geflashed zijn met simonk, en waar de esc's goed functioneren na flashen. Zijn beschrijven dezelfde problemen, dus ben ik er langzaam vrij zeker van dat ik in die richting verder moet.

De microcontroller is een Atmel Atmega8A AU1345

http://www.atmel.com/Images/Atmel-8159-8-bit-AVR-microcontroller-ATmega8A_datasheet.pdf

Inmiddels heb ik een klacht degeponeerd bij Banggood, zal wel niks uit komen. Als er mensen zijn die kunnen flashen en mij willen helpen, dat zou zeer welkom zijn!

Eigenlijk is het mijn eigen schuld. Heb een tijd zitten wachten tot de esc's bij MRP binnen kwamen. Na een tijd toch maar bij Banggood besteld omdat het erg lang duurde en de dag erop waren ze bij MRP op voorraad... Had ik nou nog maar 1 dag gewacht.... ugh.

Laatst bewerkt:
Ik heb tijdens mijn vakantie maar besloten niet aan het flashen te beginnen. Bij MRP 4 nieuwe esc's besteld en nog even met de oude esc's een test gedaan met één van mijn oude 3S accu's en een nieuwe 4S accu.

3s - 5x4 - stuwkracht ca. 10 N
4s - 5x4 - stuwkracht ca. 10 N - brandlucht, motoren worden warm (RA,LA,LV)

3s - 5x3 - stuwkracht ca. 6,8 N
4s - 5x3 - stuwkracht ca. 6,8 N - motor linksachter 1 spoel doorgebrand - houdoe en bedankt ;-(

Zoals te zien is de stuwkracht op 4S bijna gelijk aan die op 3S, wat ik erg vreemd vind. Je zou meer verwachten door het hogere toerental. Kan ook hier weer sprake zijn van de ESC's die vervelend doen of heeft zo'n prop een maximum stuwkracht/ toerental?

Iemand tip voor een motor? Eéntje die het goed doet op 3S en 4S uiteraard.

Laatst bewerkt:
Een hogere spanning zou kunnen resulteren in een hoger toerental maar als de motor dat niet lukt gaat er alleen maar meer stroom lopen en dat geeft verlies aan warmte of de motor gaat stuk. Cobra 1960 of 2300 of sunnysky 2300 gaan wel goed op 3 en 4s. Er zijn wellicht meer alternatieven.

Back