Mac Vlijmen Winterkampioenschap '12-'13

Shit... heb ik m'n transponder binnen, dacht ik er klaar voor te zijn om ook eens mee te doen, blijk ik ergens op de een of andere manier een shock-cup kwijtgeraakt te zijn. Nieuwe besteld, maar weinig kans dat die nog op tijd binnenkomt :(

Als je mij kunt uitleggen wat je precies mist of het artikelnummer geeft, kan ik het zondag meebrengen.
Ik heb een hoop losse onderdelen en zelfs 4 shocks extra bij.

Ow die heb ik nog wel 4 los, geen probleem!
ik heb ze zondag wel bij, ben er als het goed is rond een uur of 8 - half 9.

Cool! Dan ga ik me nu even inschrijven!
Ik hoop dat Beeracing voor die tijd nog een setje ProLine BadLands kan leveren, ik heb enkel tapijt gereden met minipins dus heb nog geen banden voor losse ondergrond.
En dan zien we wel weer waar het schip strand :)

Beeracing zelf (allebei) rijdt met deze Fastrax Bullseye SC 1/10th Scale Short Course Tyres with Inserts (2) en ik moet zeggen dat ze er hard mee reden.

Mja, maar ik denk dat ronde step-pins mij te snel slijten. Ik wou eigenlijk sowieso al een setje badlands hebben voor algemeen gebruik..
Winnen zal ik toch niet, het gaat mij erom om gewoon eens ervaring op te doen :)

Edit: Aan de andere kant, misschien is 't ook wel slim om die Bullseyes eens te proberen. Ze zijn een stuk goedkoper :)

Laatst bewerkt:
Ik kreeg de tip om Louise Pioneer"s te nemen.
Die zijn niet zo duur maar wel goed.

l-t3148_sc-pioneer.jpg

ik heb jc concept subcultures banden kan ik daar mee rijden in de manege
groetjes erwin

Ik verwacht dat je in het begin van de dag niet zoveel grip zal hebben omdat het profiel niet diep genoeg is, en snel zal vollopen omdat de nopjes nogal dicht bij mekaar zitten.
Maar later op de dag bij de laatste finales kan ie misschien wel werken omdat dan de ideale lijn hard is gereden.

Ik kreeg de tip om Louise Pioneer"s te nemen.
Die zijn niet zo duur maar wel goed.

l-t3148_sc-pioneer.jpg

De kwalificaties van de vorige wedstrijd reed ik met de originele Traxxas banden met hele zachte inserts.
De auto reed als een skippy bal, het was niet te doen.
Tijdens eerdere wedstrijden had ik daar totaal geen last van, maar dat was met het originele hoge Slash chassis.

M'n buurman in de pits (van localhopupshop) zag dat eens aan en bood deze Louises aan om uit te proberen. Dat ging zo goed dat ik ze maar meteen heb overgenomen. In de manege blijft het toch de hele dag een beetje ploegen, en daar zijn deze banden prima geschikt voor.

Oh ja, en daarna heb ik met deze Louises nog een Rallycup wedstrijd gereden in Gouda (vochtig asfalt).
Ook dat ging als een speer, maar na 1 testrun zag ik de slijtagesporen al ontstaan en dat was het mij niet waard.
De rest van de dag maar weer met de Traxxas banden gereden, dat ging goed genoeg.

Laatst bewerkt:
Grip zullen de Louise Pioneer's op asfalt zeker hebben maar daar zijn ze denk ik te zacht voor.

" De hoge noppen op de pioneers geven je net dat extra beetje tractie op de lossere ondergrond. ideaal voor grasbanen en nog idealer voor de basher. "

Ok voor de mensen die het nog niet door hadden, het zou dit weekend wat frisjes kunnen zijn.

Omdat de kans aanwezig is dat het toilet bevroren zal zijn, hebben we als back-up een Dixi gehuurd. Dus dat probleem is opgelost.

Omdat we waarschijnlijk toch gewoon weer met 70 á 80 deelnemers zullen zijn, nogmaals het verzoek om geen elektrische kachels mee te nemen. Het stroomcircuit wordt al zwaar genoeg belast.

Maar om de kou te bestrijden zal dit keer Danielle van Helmond in de kantine bemannen..ehhmm.. bevrouwen (?) om iedereen te kunnen voorzien van warm voedsel

Nu had ik persoonlijk als plan om het ook wat warmer te krijgen in de hal om iedereen te verplichten te rijden met een pinion 32, maar de rest vond dit niet z'n goed plan. Ik weet ook niet waarom ;)

Buggy 2wd Addie Nooyen
Buggy 2wd Arjan van de graaf
Buggy 2wd Cristian Kelders
Buggy 2wd dennis verhees
Buggy 2wd Eric Hendriks
Buggy 2wd Erik Germeraad
Buggy 2wd Fred van den Berg
Buggy 2wd Guus Franken
Buggy 2wd Jack Box
Buggy 2wd jan beks
Buggy 2wd jasper Tjarks
Buggy 2wd Johan Ackermans
Buggy 2wd Johan Hooijmans
Buggy 2wd John Dollekens
Buggy 2wd Leon van der Heijden
Buggy 2wd Marcovdtillaar
Buggy 2wd Mari van den Broek
Buggy 2wd Michiel Slegers
Buggy 2wd Mike Knippels
Buggy 2wd Patrick Lievens
Buggy 2wd Paul Dijkstra
Buggy 2wd Rob van Veghel
Buggy 2wd sander van hout
Buggy 2wd Tom Raymakers
Buggy 2wd tom van drunen
Buggy 2wd Wesley Nooyen
Buggy 2wd wesley van helmond
Buggy 2wd Willy Heremans
Buggy 4wd Arthur eelen
Buggy 4wd Dirk Van den Bossche
Buggy 4wd dominique van helmond
Buggy 4wd Huib de Groot
Buggy 4wd Jack Box
Buggy 4wd Mike Knippels
Buggy 4wd Opa Aries
Buggy 4wd Ron beton
Buggy 4wd Ronald Joostema
Buggy 4wd sander van hout
Buggy 4wd scheynen tom
Buggy 4wd William
SC 2wd Davy Hesen
SC 2wd Richard Kema
SC 2wd Rody kema
SC 4wd Arthur Eelen
SC 4wd Bas de Konink
SC 4wd center van liempd
SC 4wd Davy Hesen
SC 4wd Edwin Pullens
SC 4wd Erik Aries
SC 4wd erwin van beek
SC 4wd Fred Holthuysen
SC 4wd Fred van Bemmel
SC 4wd Hans van Mil
SC 4wd Hans vd Heuvel
SC 4wd Harry Luijten
SC 4wd Jos Hoogsteder
SC 4wd Lennart Denninger
SC 4wd Leonard Giesbers
SC 4wd Luke van Ooijen
SC 4wd Marco Gordebeke
SC 4wd Martina vd Heuvel
SC 4wd Philippe Hoevelinck
SC 4wd Richard Kema
SC 4wd Roger Hendriks
SC 4wd Ron beton
SC 4wd Ruud Kastelein
SC 4wd Sander Bervoets
SC 4wd Vincent Marien

Ook ik heb me prima vermaakt voor mijn eerste keer op een baan.
Mijn esc (Hobby Wing 60A SL) liep ook telkens in de termo. Gewisseld met de VXL-3S en daarna geen last meer van gehad.

Ja was weer een mooie race, met toch nog een mooie opkomst ondanks het weer.

Bij de Buggy 2wd was de prestatie van de dag voor Jasper Tjarks die inmiddels de snelste goed kon bij benen, maar soms net even te veel foutjes had. Paul Dijkstra had ook knap de A-finale weten te halen. Maar gewonnen werd er door Wesley, net voor Tom van Drunen en 3de was iemand met een oud hok.

Bij de Buggy 4wd was Arie Vos degene die optimaal wist te profiteren van de wereld oorlog die achter hem was ontstaan. Ron Beton wist zijn auto als 2de over de streep te halen en Mike Knippels was knap 3de voor kannonnen als Dirk en Arthur.

De SC 2WD was de kleinste klasse en Rody wist redelijk simpel af te rekenen met Davy.

De SC 4WD leek soms meer op een demonstratie rit van Bas de Konink, enige die hem kon bij benen was Richard Kema als hij in "gekrompen toestand" rond reed. Daar achter zat iedereen redelijk kort op elkaar. Philippe wist net Arthur voor te blijven.

TQ en win in de kantine was natuurlijk voor Danielle

66433_566398206721302_1253050391_n.jpg

265102_566398203387969_767542062_n.jpg

Tussenstand:
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AkVM0bUhB4PjdDJvQ2k5ZFlCRUNmMzdVY3hBdmlGR0E&output=html

winterkampioenschap

ik vond het ook leuk
maar ik baalde heel de dag ik kreeg telkens storing onder het rijden het hield maar niet op telkens er een paar seconden mee ophouden en dan kon ik weer verde rijd met een xerun 120 amp regelaar en 3656sd 4000 kv motor en een savox sc 1258 tg servo wie kan mij hier mee helpen
of zou het met de kou te maken hebben maar als ik hem dan van de baan afhaalde en gas gaf en gewoon gas bleef geven met de zelfde accu dan gf deze geen stroring
heb verschilende accus geprobeerd en bij elke acu onder het rijden storing of kan het storing van de zender zijn of van de servo of meschien de sensor groetjes erwin

ik vond het ook leuk
maar ik baalde heel de dag ik kreeg telkens storing onder het rijden het hield maar niet op telkens er een paar seconden mee ophouden en dan kon ik weer verde rijd met een xerun 120 amp regelaar en 3656sd 4000 kv motor en een savox sc 1258 tg servo wie kan mij hier mee helpen
of zou het met de kou te maken hebben maar als ik hem dan van de baan afhaalde en gas gaf en gewoon gas bleef geven met de zelfde accu dan gf deze geen stroring
heb verschilende accus geprobeerd en bij elke acu onder het rijden storing of kan het storing van de zender zijn of van de servo of meschien de sensor groetjes erwin

Erwin,

Ik heb hetzelfde probleem en ben er nog niet uit, heb wat tips gehad.
Moet me auto afbouwen en dan ga ik testen of ik het kan oplossen.
Met welke ontvanger rij je?
Staat je achteruit aan?

Wanneer jij wat weet kun je me op de hoogte houden, ik laat het weten als ik wat gevonden heb.

Gr.

ik heb een hobao 2,4ghz 3kanals fhss zender ht2.4ef en bijbehorende ontvanger zat standaard bij de rtr hobao hypersct wat voor tips heb jij gehad

Back