Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hopups:
Is ook al duidelijk opgemerkt.
We zijn niet zo moeilijk als er 1 optie van een ander merk gebruikt wordt buiten de uitzonderingen van de dempers / pinions / schroefjes. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de hele auto vol zit met opties van een ander merk. Het is immers de Tamiya cup![]()
Misschien goed om Michael even te laten inhaken hierop.In het verleden viel onder het gedoogd beleid, enkel de onderdelen van cosmetische aard, en/of met dezelfde functie als het origineel (denk aan spurs, pinions, aluminium onderdelen). Onderdelen in de gehele aandrijflijn, vielen niet onder het gedoog beleid, ondanks het misschien iets was met dezelfde functie (met uitzondering spurs/pinions), dus kortom alles wat een model schijnbaar/mogelijk sneller, of beter handelbaar zou kunnen maken tozv het origineel, zijn eigenlijk discutabel!!
Hoe men tegenwoordig gedoogd, weet ik niet, in het verleden was het gedoogd beleid gericht om rijders niet op kosten te jagen, en de instap laag te houden, als ik nu naar de huidige rijder kijk, waar kennelijk kosten nog moeite gespaard wordt met upgrade’s, mag het best wel iets duidelijker/strenger worden wbt de naleving van de regelgeving!!
Monteer je regelaar naar de kant van je batterij en gebruik short lipo's, hiermee ga je ook nog gewicht kunnen besparen en je wagen gaat beter gebalanceerd zijn.
De short lipo's ga je ook in je F104 kunnen gebruiken.
Ik heb shorty LiPo's liggen, ik ga eens kijken wat dat oplevert.
Hoe kun je je LiPo het beste vastzetten dan? De kans is groot dat hij gaat schuiven (er zal nog wat ruimte over blijven tussen LiPo en ESC).
Volgens mij mag je het chassis (de badkuip) toch niet modificeren, behalve dat je de bij de TT-01 de randjes eraf mag halen om vierkante lipo's passend te maken?
Mvg
Marcel
De Tamiya Cup wedstrijden worden op locaties gereden van Nederlandse winkeliers die deze gratis aanbieden.
..De Tamiya Cup wedstrijden worden op locaties gereden van Nederlandse winkeliers die deze gratis aanbieden...
Vertel.....ik heb sinds 2004 nog nooit een Tamiya-cup bij een winkelier gereden.....altijd op clubbanen. Of heb ik iets gemist ;-)