Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Naza GPS probleem

Heb al een tijdje TBS met Naza controller en werkt perfect. Nu heb ik GPS module gekocht en heb deze aangesloten op men naza. Krijg deze niet aan de praat, drieknop gaat naar GPS stand maar status blijft op Att. Ook kan ik de IOC functie niet activeren(blijft grijs).
Het lijkt of de GPS module niet werkt of de EXP poort geen signaal krijgt.
Graag hulp omtrent dit probleem, kan het iets van setting zijn of is er iets kapot. Thats the question.

Alvast bedankt

Moet volgens mij een fijnafstelling op je afstandsbediening zijn. De knop moet als het ware iets verder doorgeschoven worden.

Ik heb een tweestanden schakeling gekozen, kan hiermee kiezen gps of failsafe. (Ik heb een gps niet voor niets).

Hieraanvoorafgaand de 2-standen schakelaar wel even instellen op "manueel" en "gps" zodat kalibreren van kompas mogelijk is.

Wat heb je voor zender ?

GPS moet je instellen via de assistent in je zender .

En de failsafe schakelaar ook.
Maar ik zet de failsafe/RTH nooit op de gelijke schakelaar als waar de GPS op zit.

Mvg Johan

De Naza herkend de gps module niet , heeft niks met zender instellingen te maken.
Er is iets mis met de gps of de naza , enige manier om het te weten te komen is om even op een ander naza te proberen en zien als die het daar wel herkend.Dan weet je waar het probleem zit.
Heb ik ook al eens gehad , toen een nieuwe Gps gekregen en deed het nog niet , lag aan de naza , die dan vervangen en probeem was opgelost.

Heb een Futaba 7. In de assistent word GPS Blauw als ik er naar schakel maar status is Att en LED geeft ook Att mode.

Hebben jullie de gains ook zo hoog?
Heb net mijn F550 afgebouwd met ook de 8x5 graupners op 4S. Ben wat aan het klooien met de gain maar heb zowel in basis als atti pitch en rol op 180 staan. Heb het gevoel dat het nog best hoger kan?! Of kom ik dan in problemen als het gaat waaien?
Bais is als je in manuel vliegt toch?

Groet,

Rob

Met de nieuwe firmware met gps mag alles behoorlijk hoger.. Zeker omdat je met 8"vliegt is het niet raar als je nog wat hoger uitkomt...

Heb een probleempje met mijn dji f550 met naza,
Zodra ik de motors arm, maken de motors enorme toeren op midden stick
De hexa neigt soms los te komen van de grond. Ik weet niet of dit normaal is,
Maar is dit ergens nog in te stellen dat de hexa gewoon netjes rustig draaid na het armen op midden stick ? In de lucht blijft ie wel netjes op de hoogte in atti en gps stand,
Echter bij manueel gaat ie omhoog als ik de sticks loslaat. Heb trouwens een graupner mx16 hott

Bij atti en gps wil hij op mid stick in hover...
Dus hij zal zelf zoveel gas geven dat je op hover bent, als je op de grond staat is dat dus net niet loskomen van de grond...

De idle kan je aanpasen, dat is de rotoatie hoeveelheid van de motor in "gas dicht" mode.Heb je imm als arming dan werkt dat niet. Enkel in intelligent mode heeft dit zin.

In manul mode hovert hij nie top half gas, iig niet vanzelf. je hebt dan het max vermogen tot je beschikking. Dus hangt af van je setup of hij en waneer hij hovert.

In atti en gps heb je max 6m/s stijging, daar past hij het vermogen op aan...

Update over gevaar met nieuwe firmware en de stock f550 met dji 10"props in begin post bij de props testen!
Ik had it met de oude firmware toen VOlGENSMIJ niet, maar zeker weten doe ik het niet!

Laatst bewerkt:
Onlangs ook een F550 + naza gekocht in Duitsland.
M.b.v. Emil's duidelijke verslag is e.e.a. zeer eenvoudig te bouwen, en in te stellen.
De F550 vliegt waanzinnig goed, en is zeker in altitude mode erg stabiel.
Voorheen had ik deze optie niet, maar ik bgrijp nu dat iedereen dan wel kan vliegen. Leuk.

Ik heb er nu een onderstel ondergezet van Quadframe, maar dan loop je tegen een klein probleem wanneer je hem op dezelfde manier bouwt.
Omdat de grondplaat van de F550 op één positie geen banaanvormig gat heeft, past het frame niet altijd in de gewenste positie.
De grondplaat is ook voorkant gevoelig. Daar wil ik ook de opening van de U-hebben. Maar dat ging dus niet.

Ik heb alle motoraansluitdraden weer losgesoldeerd, armen 2 posities verschoven, gesoldeerd, Naza opnieuw uitgelijnd, GPS idem en we kunnen weer de lucht in.
DIt ter lering en vermaak. Foto'tje komt nog.

Kan ook makkelijker... Gewoon de naza draaien en dan de esc weer op de juiste uitgangen monteren op de naza ;)
Daarna even gps verplekken of bij draaien en neuwe waardes ingeven in Ass. software

Heb geloof ik ook nog wel bouwverslag met quadframe landing gear ergens staan, als goed is ;)

Edit: zie hier voor f550 met l.gear en gimball... ;)
[180846] bouwverslag-landing-gear-met-diverse-modificaties-gimball-van-quadframe-com-voor-f550-met-tiger-2216-11-motoren-en-flatmount-gps-gimball-klaar__update-19-02-2013-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, maar ik heb 2 rode armen welke ik graag voor wil, samen met de LED's. Anders gaat het een keer fout. 2 Uurtjes werk en we vliegen alweer.

In mijn haast 2 accu's op elkaar aangesloten ipv. aan de laders, klapte flink, behoorlijke rookontwikkeling.
Was niet de 1e keer, dus ik weet hoe te handelen. Straks gelijk goede connectors en nieuwe accu's bestellen.

Vlieg nu met 10x5 (Graupner), 1000 kV, 3S. Gaat lekker. Eerste vluchtjes vandaag gemaakt. Lekker windje erbij.
Moet stroom, tijd nog meten etc, maar door accu problemen kan ik niet iedere setup testen.

Edit: vandaag ook Graupner E-props 8x5 en 9x5 gekocht.
Deze waren vlg. jouw test het beste. 4S Accu's zijn ook onderweg. Gaat helemaal goed komen. Bedankt.

.
Kan ook makkelijker... Gewoon de naza draaien en dan de esc weer op de juiste uitgangen monteren op de naza ;)
Daarna even gps verplekken of bij draaien en neuwe waardes ingeven in Ass. software

Heb geloof ik ook nog wel bouwverslag met quadframe landing gear ergens staan, als goed is ;)

Edit: zie hier voor f550 met l.gear en gimball... ;)
[180846] bouwverslag-landing-gear-met-diverse-modificaties-gimball-van-quadframe-com-voor-f550-met-tiger-2216-11-motoren-en-flatmount-gps-gimball-klaar__update-19-02-2013-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Super nice handleiding, maar hoe krijg je het voor elkaar dat hij zo mooi blijft hangen? die van mij drift constant weg :S terwijl hij GPS atti mode staat..

Calibreer gps/compas. Stel hem juist in, en stel hem juist af. Dan moet je toch al een heel eind komen, das namelijk wat ik ook gedaan heb ;)

Mijn Quadcopter vliegt perfect, draai perfect, stijgt perfect, maar omlaag gaat vladderend.
Ik heb de verticale gain al iets omlaag gezet.

Wie geeft me raad?

Back