Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Ik weet hoe ik het compas moet kalibreren, maar kan je de gps ook kalibreren??
Hoe dan?
en wat zijn normale gain instellingen? ik heb er een normale compact camera onderhangen..

vraagje calibreren ESC en montage GPS

Hallo,

Ik zit mij alvast in te lezen voor de aanschaf van een set F550 Naza M Lite + GPS.
Het kan zijn dat ik er meerdere keren overheen gelezen heb maar ik zie het calibreren van de ESC niet meer.
Voorheen deed ik dat wel met mijn zelfgebouwde quads.
Oke dit zijn DJY ESC maar die moeten toch ook gecalibreerd worden toch?
- Kan het zijn dat dit gebeurd in de Command Sticks Calibration?
Nog een vraagje over de GPS.
De accu wil ik dan op de bovenplaat.
Mag de GPS boven in het hart op een (alu) U vormig brugje die over de te monteren accu komt.
- Dus niet op het stokje maar direct op dat brugje?
- De accu zit er dan onder, heeft dat geen gevolgen voor de GPS/ kompas?
- Mag de GPS ook in een plastic afschermdop (bovenkant open) ter bescherming?

Mag de GPS boven in het hart op een (alu) U vormig brugje die over de te monteren accu komt.
- Dus niet op het stokje maar direct op dat brugje?
- De accu zit er dan onder, heeft dat geen gevolgen voor de GPS/ kompas?
- Mag de GPS ook in een plastic afschermdop (bovenkant open) ter bescherming?

Je kan het proberen maar er zijn er hier op het forum al een paar geweest die daar veel problemen mee hadden.
Ik raad iig af

GPS zo ver mogelijk van electra

Ik zie dat Emil hem ook wel plat op de bovenplaat heeft, naast de accu.
Hij is zo kwetsbaar op het stokje.
Heeft een accu invloed op een GPS/ kompas daar zit toch geen metaal in.

Heeft iemand ook antwoord op die calibreer vraag van de ESC.
Alvast bedankt

Bepaalde lipos cre-eren storing als je wat stroom trekt. (ook /met name de accu draden)
Dus er is wel degelijk gepaste voorzorg nodig....

Dat ik, en iemand anders er mee wegkomt wil niet zeggen dat dit altijd zo is...
Het is soms ook gewoon ouderwets testen.. Maar hoe verder weg van de gps hoe beter in het algemeen.. Maar goed, tot nog toe heb ik geen problemen mogen ervaren met deze manier van wegbouwen, en echt heel dicht zit hij er bij mijn builds meestal ook niet op...
Ik neem ook wel mijn voorzorgs maatregelen...

Oke een voorzorg kan dus zijn het alu brugje waar de GPS op komt (en daaronder de accu) dat als schild kan dienst doen, daar waar jij b.v. dat koperplaatje gebruikt.

Heb je ook een antwoord over die calibratie?

Het is me niet helemaal duidelijk wa tje met brugje bedoeld, heb je ook foto's ?

dji esc hoeven NIET geclibrerd te worden, en kunnen dat ook volgens mij ook niet eens...

Ik denk wel dat dat misschien wel gaat lukken.. Tis soms ook gewoon testen.. De ene accu heeft het erger dan de andere...

vraagje F550 tunen

Inmiddels is de F550 binnen en ben ik dit draadje aan het volgen voor de bouw.
Ik vraag mij het volgende af.
Ik kan op mijn zender 2 draaischakelaars toewijzen voor X1 en X2.
Die kan ik gebruiken om de gain fijn te tunen, en zoals ik het begrijp b.v. voor X1 aileron en X2 elevator.
Ik kom ook de IOC tegen die alleen op X2 werkt.
vraag:
Is het beter om de X1 en X2 eerst te gebruiken om de quad stabiel te tunen en daarna de X2 gebruiken voor de IOC.
De IOC zal waarschijnlijk meer gebruikt worden.
Worden de waardes opgeslagen die je met gain tunen ingegeven hebt ook als je X2 voor IOC gaat gebruiken?

Ik kan geen failsafe programmeren op mijn Futaba FF9 (omgebouwd 2,5 Assan) dat kan alleen met PCM.
Is er via trucen nog iets anders te verzinnen?
Kan ik als ik een 8e kanaal zou hebben een schakelaar toewijzen om die return to home na te bootsen?
Lijkt mij wel makkelijk, als ik het niet meer ziet zitten komt hij automatisch terug.

Klopt dit kan allemaal.

Ik gebruik eerst de x1 en x1 voor remote gain. Op elke as 1. Dus tilt en rol.
Als dat goed is kan je ze vast zetten en kan je bv x1 gebruiken voor gimball, en x2 op een 3 punts schakelaar zetten voor het ioc gebeuren.

Assan pakt als failsafe de instellingen (gas stick) als je de zender aanzet. Dus leer je aan om op 40 % de zender aan te zetten.

Bedankt Emil.
Die 40% snap ik niet.
Moet ik aanleren de gasstick op 40% te zetten en dan de zender aan.
Wat is de gedachte hierachter?
Merkt de Naza dat de zender geen 40% meer geeft en gaat dan in de RTH actie.
Dus ik kan dan tijdens het vliegen ook de zender uitzetten om in die RTH te komen in geval van nood?

Assan pakt als failsafe de instellingen (gas stick) als je de zender aanzet. Dus leer je aan om op 40 % de zender aan te zetten.
Ik heb hier al verschillende keren iets gelezen over het gas instellen bij een failsafe van de NAZA, maar ik vind dat nergens terug in de documentatie, en kan ik ook thuis niet simuleren. Ik vraag me af waarop jullie zich baseren?

Failsafe Assan:

Assan pakt ENKEL op gas kanaal je fail safe instelling. Zet je je zender volgas aan, en dan pas je ontvanger, is dat de failsafe instelling.

Heel makkelijk te controleren met een servo op het gas kanaal ;) Zender aan, ontvanger aan, verplek de servo naar een andere stand, hup zender uit, hup servo gaat naar de eerste positie toen je het spul aandeed...

Naza:
Normnaal wil je op het schakel kanaal van je flight mode de fail safe hebben. PRE-set waarde in dit geval. Je zet handmatig de slider op fail safe, en zegt tegen de zender en ontvanger dat dit de failsafe positie is. Fail safe gaat boven alles, maar zet het gas iig niet onder de 10%!, maar op bv40%)just to be sure! Zet nu he tspul weer terug zodat je weer kan schakelen tussen de jouw gekozen modi.

Gas op 40%.
Als je een zender hebt met geen preset value op je schakel kanaal, kan je dus niet je failsafe zetten op RTH. In dit geval wil je dat je quad zo snel mogelijk naar benee komt, zonder te crashen. Dat is de 40% waarde.

F550 Naza Lite op 4S met FF9 zender, Gps nog niet geinstalleerd.
Alles aangesloten en op de computer ingeregeld.
Zender werkt op alle schakelaars en draaiknoppen in de assistant.
Props er nog steeds af en proberen te starten.
Zender aan accu aan na een paar kleurtjes gaat de led op geel knipperen.
Staat in atti dus.
Tijdens het binden knippert hij dubbel op geel.
Motoren starten niet.
Iemand een hint?

Opgelost
Alle schermen nog een keer doorlopen en hij doet het.
Wat het geweest is ??????????????????????????

Laatst bewerkt:
Maiden DJI F550 Naza Lite

Maiden zit er op en hij hangt heerlijk stabiel met de waardes van dit draadje.
Wat wordt dat met GPS en kompas.
Gewicht met 3300 4S en heli landingsgestel 1700 gr
HQ props 8x5
Alleen hooveren 8:50 min.
Had meer vliegtijd verwacht.
Moet nog wat gewicht bij voor foto etc.
Dus misschien lichter landingsgestel.

Stap eens over naar 9" props en een zwaardere lipo, bv een 4S met 5000mah. Als alle toeters en bellen op de F550 zitten kun je ook overstappen naar 10" props.
Ik vlieg nu ook een F550 met een Quadframe landing gear en een zelfgebouwde mount voor mijn GoPro waar de waterdichte behuizing omheen zit. Ik vlieg met 9" props en 5000mah lipo en haal ruim 9 minuten.

Verstuurd vanaf iets digitaals...

Hoi Emil,

Bedankt ik ben weer verder.
Wees gerust ik heb alle bouw verslagen gelezen en die van de F550 afgedrukt als bouw en instelhulp.
Ik miste bij die vertical de link met de baro.

Back