Hmm nou moet ik weer even denken, eigenlijk weer de heli op tafel zetten.
Mechanisch heeft hij in principe altijd een over travel, dus je moet de FBL controller Vbar in dit geval vertellen 12 graden is min en max.
Als ik het me goed herrinner moet je daarna niet 10 graden pitch instellen, maar je gewenste min en max pitch waardes, in mijn geval heb ik dus + en - 12 (maar dit zou ik dus nog eens moeten checken, kan ik me niet meer goed herinneren).
Het lijkt mij dat de Vbar deze waardes dan gebruikt als absolute eind waardes.
Stel dat je 10 graden pitch ingeeft, hoe weet de Vbar dan wat mijn gewenste collective min en max zijn?
Ik kan me wel voorstellen, dat de gekozen min en max pitch waardus dus zorgen voor een pitch curve, in mijn geval van -83 naar + 92, ik had het anders verwacht, maar dit zou de logica kunnen zijn.
Omdat ik nu de curve -100 naar +100 heb gezet denk ik dat ik nu met een veel te grote pitch blad hoek vlieg.
En idd, mijn ervaring was ook altijd, op 12 graden, als je die gebruikt bij een tic-toc of drag start dan hoor je zeker de motor inkakken.
Resumee voor mezelf.... dit moet nog een keer goed na gezien worden.
OK, hoe doe je dit dan?Ik zet de heli vooraf al correct, dus 12 graden als ik 12 wil vliegen
Mechanisch heeft hij in principe altijd een over travel, dus je moet de FBL controller Vbar in dit geval vertellen 12 graden is min en max.
Hij vraagt idd om 8 graden cyclic, dat is volgens mij een ref punt voor de controller om stuur hoeken te "weten".tijdens de instelsessie van de vbar vraagt hij om 8 graden cyclic te zetten, en 10 graden pitch.
Als ik het me goed herrinner moet je daarna niet 10 graden pitch instellen, maar je gewenste min en max pitch waardes, in mijn geval heb ik dus + en - 12 (maar dit zou ik dus nog eens moeten checken, kan ik me niet meer goed herinneren).
Het lijkt mij dat de Vbar deze waardes dan gebruikt als absolute eind waardes.
Stel dat je 10 graden pitch ingeeft, hoe weet de Vbar dan wat mijn gewenste collective min en max zijn?
Ik kan me wel voorstellen, dat de gekozen min en max pitch waardus dus zorgen voor een pitch curve, in mijn geval van -83 naar + 92, ik had het anders verwacht, maar dit zou de logica kunnen zijn.
Omdat ik nu de curve -100 naar +100 heb gezet denk ik dat ik nu met een veel te grote pitch blad hoek vlieg.
En idd, mijn ervaring was ook altijd, op 12 graden, als je die gebruikt bij een tic-toc of drag start dan hoor je zeker de motor inkakken.
Resumee voor mezelf.... dit moet nog een keer goed na gezien worden.