Martin Born
Vriend van modelbouwforum.nl
Klaas het zijn dubbele kruiskoppelingen ik heb zojuist de schroeven eraf gehaald en dan voel je speling op de Assen, het is net of de lagerbus is uitgesleten maar dan zonder bedrijf uren . Het zijn de standaard Assen welke in het pakket zaten.Martin, Heb je een foto waarop motor, koppeling en schroefas is te zien? Aan het begin van je verhaal meen ik een enkele kruiskoppeling te zien. Een enkele kruiskoppeling blijft altijd een beetje ratelen. Bij een enkele heb je door de knik, hoe gering ook altijd last van versnelling/vertraging. Een dubbele is (mits goed samengesteld) fluisterstil. Bij een dubbele is het belangrijk dat de scharnierpunten in hetzelfde vlak liggen. Hieronder een voorbeeld, waarbij je kunt zien hoe de "vorkjes" t.o.v. elkaar staan. Als je een dubbele zelf samenstelt is het belangrijk dat je de "vorkjes" net zo zet. Gr. Klaas.
![]()
45 # Staal 4/5/6/8/10Mm Boot Auto As Koppeling 3-Sectie Universele Koppeling Koppeling Motor Connector Met M3/M4 Schroef Cardanverbinding - AliExpress 26
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comnl.aliexpress.com
Morgen maak ik wel even foto’s voor je, groet Martin