M'n eerste DLG in de prak, en toch geluk gehad !

Zit me nu te bedenken..... Zou mijn zendersignaal misschien verstoord/weggedrukt kunnen zijn door alle wifi-netwerken in die woonwijk ? Ik zat op een meter of 100 - 150 boven die woonwijk. Zoals ik al zei, ik gebruikte een AR500 ontvanger, die heeft een korte en een lange antenne, de korte zat in de romp, de lange erbuiten. Ik heb voor de T7 toch maar een AR6260 aangeschaft, die is speciaal gemaakt voor gebruik in een carbon toestel; beide antennes zijn lang genoeg om ze naar buiten te kunnen steken.

Weet iemand hoe dat zit met wifisignalen en 2.4 zenders ?

Ik heb met mn vader (ccmp certified) wifi)) met een spektrum analiser gezocht wat er gebeurt als je met een spectrum zender zo veel mogelijk van de bandbreedte gaat bezetten met datastream over de 2.4 band maar de zender die vind eigenlijk altijd wel een gaatje waarbij het kan ontvangen. Wat ik zelf wel heb gemerkt is dat als je de punt van je antenne richt op je model als je ver weg vliegt dat hij het signaal gewoon weg is. Dus als er niets te vinden is kun je dat ook eens nagaan.

Ik heb de antenne van de zender altijd haaks staan, omdat het bekend is dat met het puntje "richten" op je model juist het zwakste signaal geeft.

Zowat alles werkt op 2,4ghz vandaag de dag.
Het zou dus kunnen dat dit een oorzaak is.
Al moet je zender in de praktijk meerdere frequenties vrij houden om bij eventuele storing te hoppen naar de andere frequentie.
Gebeurt dit niet, of niet meteen, dan zou ik durven zeggen dat het KAN ja.
Misschien eens de test doen? Servotje aansluiten op een ontvanger, en je zender op servotest zetten terwijl je door de wijk wandelt....zender bij je kid laten op de plek waar je stond te vliegen.

Zou een lege accu kunnen?of een draadje niet goed vast in de ontvanger, of iets dergelijk?

Hey Bart,

Ik denk dat een draad in je carbon romp en een er buiten wel storing kan geven maar niet de oorzaak zal zijn van je crash.

Het zal veel signaal verlies geven maar ik kan me niet voorstellen dat dit een heel langdurig verlies is, toen je kist begon te duiken werd de afstand tussen jou en de kist vast niet groten, wellicht eerder kleiner.
Er moet vast een moment zijn geweest dat de ontvanger weer signaal kreeg

Had je een failsafe ingesteld staan? (Rem er op als je signaal verlies hebt)
Als je die had ingesteld en de failsafe is niet in werking getreden dan moet het wel een electrisch probleem zijn geweest.........

My two cents

Lipo was 3.85 V dat zou het in combinatie met de stepup wel geweest kunnen zijn dan. Ik weet niet wat een lipo dan doet onder belasting. De ontvanger zou bij 3V nog moeten werken, Spektrum kennende...

Tzit me toch niet lekker...is de bartbird overleden, heeft Huey van jaap een tantalus overgenomen. Wat zien we nu vanmiddag, Huey gooit echt vet vet veel hoger met deze tantalus dan slijm en ik met onze eigen kisten. Slijm gooit met het ouwe ding van berrie, Supergee II, ik met mn Franco Ballo dlg...en beiden zijn echt niet de minste. Het verschil is echt een metertje of 10!

Hoe kan dat nu in hemelsnaam!! ik kan hier echt niet tegen hoor :-)

Nieuwer profiel franck? Kan echt veel doen... weerstand van romp en staartvlakken zijn mss minder? Der kan zoveel verschillen....of het ligt aant manneke

tzit me toch niet lekker...is de bartbird overleden, heeft huey van jaap een tantalus overgenomen. Wat zien we nu vanmiddag, huey gooit echt vet vet veel hoger met deze tantalus dan slijm en ik met onze eigen kisten. Slijm gooit met het ouwe ding van berrie, supergee ii, ik met mn franco ballo dlg...en beiden zijn echt niet de minste. Het verschil is echt een metertje of 10!

Hoe kan dat nu in hemelsnaam!! Ik kan hier echt niet tegen hoor :-)

tantalus forever!!!:d

Maar wel hoger als dat jullie zelf gooien.........hehehehehe :p

Hey Bart,

Hahaha Je begint al aardig Tantalus gang trekjes te tonen ;-)

je moet nu alleen nog te pas en te on pas TANTALUS FOREVER!!!! roepen en dan ben je er ;-)

Ga zo door ;-)

TANTALUS FOREVER!!!!

Wacht maar, nog een paar avondjes zwiepen en je begint het vanzelf te roepen ;-)

gewoon...... om dat je het fijn vindt!

IK heb van0chtend en vanmiddag lopen zwiepen met de ballo DLG, en merk dat met een paar mm up op de ailerons je zo een aantal meters hoger gooit. Dus das dan maar weer een geruststelling......mooie vluchtjes gehad, wel rodeo stunten in die belletjes hoor...tging alle kanten op !

Back