M'n eerste DLG in de prak, en toch geluk gehad !

Hey Bertus, ik heb je Ram3 ontvangen en hem vanavond meteen even uitgetest.

Hier zie je een paar worpjes. Het verbaasd mij hogelijk dat ik op mijn leeftijd (58) en absoluut nog zonder enige techniek er 30m uitknijp.

Zo'n ding is toch wel onmisbaar om je techniek te verbeteren en eventueel je hoogtes die je in thermiek haalt te laten zien.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk niet ? ik zie ook in jou grafiekje dat je halverwege toch iets aan lift pakt....dat ik zie ook in mijn zwiepjes terug.....morgen ff een vette bel op de grafiek zetten :D

Laatst bewerkt:
Wat een tof ding die hoogte logger. Worpjes van net geen 50 meter......

Bij het vijfde worpje gooi ik 'm een belletje in, maar vlieg er doorheen, en heb gelijk ook sink te pakken........maar vindt het belletje niet meer terug. Goed te zien !

Nou oefenen op de worp, kijken of de 60 mtr. haalbaar wordt.......:p

hoogste_worpZfoeP.jpg

Wat een tof ding die hoogte logger. Worpjes van net geen 50 meter......

Bij het vijfde worpje gooi ik 'm een belletje in, maar vlieg er doorheen, en heb gelijk ook sink te pakken........maar vindt het belletje niet meer terug. Goed te zien !

Nou oefenen op de worp, kijken of de 60 mtr. haalbaar wordt.......:p

hoogste_worpZfoeP.jpg

Sodeju.......50m! Daar kan ik alleen maar van dromen. Haal amper de 32 m. Wat voor kist gooi je mee?

Een tantalus...en die gooien behoorlijk hoger dan de rest heb ik het gevoel, Met mijn DLG (de ballo) gooi Huey ongeveer 40 meter en een beetje. Afgelopen zondag nog getest.

nondeju...wat een gebeurtenissen....Huey heeft zn tante alus in de prakgegooid, ik vleugel gefixed, is ie nu echt helemaal in de prak...gelukkig een nieuwe van painter voor Huey.... dus dat komt goed.

Ik ben dit weekend in lunteren met 60 man famille, net gezwieped op de heide hiero....man man man....als een kanon gaat het vandaag omhoog. Vet kek...loggert zegt dat ik op 265 meter ben geweest, de ene buizrt na de andere achterna.

nu ff een roseetje !! Life is good !

Ik had ook het loggertje in de T8 gemonteerd, maar blijkbaar was mijn zwiepgeweld zodanig dat het loggertje zich klemvast voor de elevator servo posteerde. Hierdoor werd de servo op half-down geblokkeerd en kwam de kist na een zwiep van 46 meter (kon ik achteraf natuurlijk zien ;)) vol terug en met zijn neus in de grond. Vervolgens heeft Frank (dank dank !) de vleugel gerepareerd, zodat ik de dlg mee kon nemen naar groningen waar ik dit weekend met het gezin ben.

Daar ter plekke de kist weer gemonteerd, en nog een keer (had ik na die crash ook thuis al gedaan) de romp gecontroleerd op schade; nix gevonden.

Toen eerst een hand startje, prima deluxe, nix aan de hand. Dus toen een zwiep. En aan het eind van de zwiep, net toen ik hem losliet, was het KRRAAAKKK, en de kist met een harde smak in het gras. Schade; andere kant van de vleugel de ligger gekrakt, hele neus eraf en staartboom halverwege doormidden. De restanten liggen inmiddels in de kliko. (Servo's toch maar wel eruit gehaald) Ik vermoed toch dat er in de romp een schade zat die mijn zwiep niet kon overleven. Weer wat geleerd, al was het wel een dure les.

Einde T8 dus. Maar het was een heerlijke kist, Frank en Secondelijm konden het maar niet van me winnen. En hopelijk ook niet als de nieuwe T8C er is. Ik geef ze weinig kans hehehe !

Waarom niet gewoon repareren? Er is meer te repareren als je denkt. Vooral rompjes zijn prima te doen..

Hmmm op twee plaatsen helemaal doormidden en de vleugel ook stuk....

Ik kan hem nog uit de kliko vissen ?!

Doen!! Na de eurotour wedstrijd in Nancy lag mijn tantalus romp ook in 4 delen. Nu weer in elkaar en lekker stevig. Gerepareerde kist vliegt altijd beter. En de vleugel zal zaker ook te repareren zijn.

Nou ok dan. Zou bij god niet weten hoe het dan te fixen. Neem het hele spul wel mee de 14e, mogen de kenners het beoordelen ! :D :confused: :)

Ik heb via Specialpainter een bijna nieuwe T8C overgenomen. Kost wat, maar dan heb je ook wat !!!

Na het zwaartepunt op 70 mm ingesteld te hebben, gisteren eerst even wat handstartjes gedaan en daarna hele voorzichtige zwiepjes. Sjongejonge wat vliegt zo'n Tantalus geweldig zeg !!! Bijna dead-air, en gewoon ruim 2,5 minuut boven blijven, waar ik met de vorige 1,5 minuut haalde.

De kist is door Loet gebouwd, ik kan niet anders zeggen dan dat het werkelijk een plaatje is, alles is super netjes, het klopt gewoon helemaal. Er moet nog wel een beetje fine-tuning worden gedaan, maar ik gooide hem gisteren naar 46 meter volgens mijn loggertje, en dan durfde ik nog niet voluit te gooien !

De kist heeft een staartje die ik nog niet eerder zo had gezien, en turbulatoren op de vleugeltips. Vliegklaar weegt hij 345 gram. Nou nog wat hoger leren gooien.......

En natuurlijk wat plaatjes van deze prachtige DLG. (met iPhone genomen dus matige kwaliteit)

foto_3Ecf1S.jpg

foto_2Kf8lP.jpg

foto_1l1LCW.jpg

Mooi, mooi. Fijn dat je al snel van special painter een tantalus hebt kunnen overnemen met een laatste Stobel kielvlak ontwerp

Back