model luxe motor anna-maria.

Ja hoi feest vandaag de anna maria te water gelaten ,reageerde prima ook overstuur werkte het roer ,vol gas een beetje speed bootje ,tog nog weer een klein misputje ondstaan,het roer werkt tegengesteld en dat was eerst niet zo ,nu eerst maar de dag afwachten ,door het geraas van de jachten maar late op de avond verder.
ook proberen een filmpje te maken dan ,
wout.

Wout, Heb je niet toevallig aan je zender de werking van je stuurservo omgezet.
Op de meeste zenders kun je de stuurfunctie per kanaal omdraaien (z.g.n. reverse).
Met die dikke motor erin heb je flink overpower, maar dat is wel gemakkelijk met een beetje wind. Succes verder met proefvaren en filmen. Laat maar eens een mooi stuk manoeuvreerwerk zien.
Door de sluis is het nu filevaren zeker? Kijk je wel uit dat ze een beetje door het goede gat gaan? Las recentelijk dat er iemand(beroepsvaarder) was bekeurd. Gr. Klaas.

hoi klaas alles is weer goed gekomen ,nu maar flink oeffenen dit is moeilijker dan in het echt varen ,nou maar hopen dat er geen controle komt van de blauwe of gele boten ,geen mini vaarbewijs ,alleen voor die grote dingen,nu dus op pad voor de al eerder genoemde modellen.
groet wout.

Wout, Gelukkig dat alles weer normaal werkt. Voordat je in het museumarchief duikt plaats je toch wel even het filmpje met je vaarkunsten? We zijn razend benieuwd hoe het schip vaart. Groeten, Klaas.

...nu maar flink oeffenen dit is moeilijker dan in het echt varen...

Dat is inderdaad waar. Hoe kleiner, hoe moeilijker het te varen is.
En het feit dat je niet aan boord maar aan de wal staat, maakt het er niet meteen makkelijker op...
Vooral naar jezelf toe varen blijf ik een beetje opletten vinden.

Inderdaad Klaas. Dan wordt het oppassen. Helemaal als je snel moet handelen en met een model vaart dat weinig op achteruit doet. Kan er uren mee vullen om zo een beetje te manoeuvreren. En met wat meer wind moet je blijven varen om de boel onder controle te houden. Maar zo was en is het in het echt ook. Toen hadden we nog geen boegschroef en presenteerde je af en toe een anker om het vooreind in bedwang te houden. Gr. Klaas.

helemaal gelijk op de serie van de atlas een best koproer ,atria met kippe kracht niets
alle andere goed voorzien ,mijn anna maria had dus geen kopschroef in dit model toch maar een ingebouwd en werkt dus prima ,had ik in het echt er ook maar een gehad ,wel kon ik hem rondgooien in vaarwaters van 28 m breed,vaart vooruit tot aan speedboot en achteruit gaat ook veels te hart maar aldoende leert men er wel mee omgaan,overstuur varen gaat prima en hij blijft bestuurbaar,dus ben ik best blij ,zolang het duurt.
wout.

Back