Modelbouwforumwerkschependag 2014

Goedemorgen

het is zondag heren, dus vroeg opstaan is alleen een optie als er een Formule 1 race ergens aan de andere kant van de wereld is, of we gaan ergens varen........
;-)

Er hebben zich geen andere verenigingen gemeld, dus er hoeft niet gestemd te worden dit jaar.

De locatie van de Modelbouwforumwerkschependag 2014 wordt.........
Hoogvliet

Een erg mooie locatie!!!

Ciao,
Ronald

oooh, yesssss!!!!!!!!:banana:

twee jaar geleden was mijn containerschip en mijn vierkante bak er (toen heb ik nog de stuurhut van mijn boot gevaren onder de stijger LOL)

en nu komt mijn containerschip weer mee maar dan af!!

hele goede keuze!!!!!:yes:

mijn aanmelding:

Containerschip Sparta: 2.4 GHz
Smit Nederland : 2.4Ghz
S202: op de 40 band kanaal 84.
Diva: kanaal 84

Laatst bewerkt:
hierbij ook reeds aangemeld
zinnia 40 Mhz
neptune 2.4ghz
komen mee

gr raf

Laatst bewerkt:
het is zondag heren, dus vroeg opstaan is alleen een optie als er een Formule 1 race ergens aan de andere kant van de wereld is, of we gaan ergens varen........

Het seizoen is afgelopen, dus Guido van der Garde laat nu 's morgens een zachte, maar 's avonds een harde!

Hoe werkt die werkschependag? Mag iedereen dan gewoon komen?

In principe wel, behalve als je schepen hebt met verbrandingsmotor. De reden is mij nog steeds niet bekend en op de vraag waarom heb ik ook nog nooit en fatsoenlijk antwoord gekregen. Om weer heibeldiscussies te vermijden heb ik besloten om de WSD te laten voor wat het is, dus mij zien ze niet. Ik wens hierbij wel iedereen een prettige dag en mooi weer.

Groetjes Hans.

hans

Genk dieplaan 2 werkschepen dag 27/04/2014
daar ben je meer dan welkom als het met je slepertje is met die diesel motor
anders zitten we met de groenen die dan gaan reclameren (olie op het water)

gr raf

In principe wel, behalve als je schepen hebt met verbrandingsmotor. De reden is mij nog steeds niet bekend en op de vraag waarom heb ik ook nog nooit en fatsoenlijk antwoord gekregen.

Ja hoe zou dat nou komen, uren achter elkaar dat gejank moeten aanhoren van die speedbootjes, autootjes of vliegdingen die maar heen en weer razen als hinderlijke bromvliegen.
Mensen gaan dan klagen en dan krijg je regels van de gemeente opgelegd dat je als modelvereniging mag functioneren, maar zonder verbrandingsmotoren.

Als je een sleepboot hebt met een verbrandingsmotor die geen herrie maakt, wordt je waarschijnlijk over dezelfde kam geschoren.

Lijkt me dat in onderling overleg daar wel wat van te maken is op een WSD.

(Raf, staat in de agenda)

Ik zie niet in dat waarom Hans met een inwendige verbrandingsmotor met een heel goede olie- en vetafscheider niet zo mogen varen en de mensen met een uitwendige verbrandingsmotor ( lees stoom) wel zouden mogen. De apv van de gemeente Hoogvliet zou uitkomst moeten bieden. En anders contact opnemen met het waterschap. Ik heb de Frankrijk van Hans een keer in levende lijve mogen zien en daar kan ik simpel over zijn. Hans vervuilt met zijn 4 takt motor niet het water waarin hij vaart.

Mensen, niet weer die discussie over verbrandingsmotoren.
Die hebben we nu wel genoeg gehad in menig ander topic.

Mag iedereen komen is de vraag.

De werkschependag is bedoeld om vaarders en modelbouwers met werkschepen samen te brengen op een gezellige dag waar:
- naar andermans modellen gekeken kan worden
- veel geleerd kan worden van andermans modelbouwkunsten
- lekker gevaren kan worden
- je de koppies kan zien achter de namen op het forum

Maar waar vooral lekker gekletst kan worden over ons favoriete onderwerp, de modelbootjes.

Wat is niet de bedoeling.......
Eigenlijk heel weinig, maar speed- en zeilboten, die weren we liever op zo'n dag.

En voor de rest heeft iedere vereniging zijn eigen regels waar we ons aan te houden hebben.

Ciao,
Ronald

Ik zie niet in dat waarom Hans met een inwendige verbrandingsmotor met een heel goede olie- en vetafscheider niet zo mogen varen en de mensen met een uitwendige verbrandingsmotor ( lees stoom) wel zouden mogen. De apv van de gemeente Hoogvliet zou uitkomst moeten bieden. En anders contact opnemen met het waterschap. Ik heb de Frankrijk van Hans een keer in levende lijve mogen zien en daar kan ik simpel over zijn. Hans vervuilt met zijn 4 takt motor niet het water waarin hij vaart.

+1... Mijn zeilboten zijn smeriger...;)

Tip voor Hoogvliet (overigens dank dat jullie je mooie locatie weer ter beschikking stellen)

Ga eens praten met de gemeente voor een ontheffing voor één dag.
Type-omschrijving: sleepboot (nadrukkelijk géén speedboot!!!) met inwendige verbrandingsmotor en goede olie- en vetafscheider.
Een paar foto's erbij van de Frankrijk of de Ilona van Hans... Doet wonderen!

hallo

heb het nog geschreven
ik neem soms naar een nieuwe lokatie mijn tablet mee met film en of foto materiaal
dat doet soms wonderen bij de beslissing die er door sommige mensen genomen moet worden
in mol hebben we het zo ook klaar gekregen voor de duikboten
normaal is de regelgeving dat er alleen maar boten mogen varen met een kooi rond de prop
maar na het zien van film en foto's en een proef door een duiker (schroef van messing op een stukje pak laten draaien )kregen wij dus groen licht om daar 5 dagen per jaar te mogen varen
oppervlakte schepen zijn niet toegelaten en daar is geen discutie over
de inrichtende club bepaalt nog altijd de regels en in dit geval is het hoogvliet
gr raf en ik kijk er reeds naar uit
kijken of ik bart mee kan krijgen met de godetia

Modelwerkschependag

Wat is niet de bedoeling.......
Eigenlijk heel weinig, maar speed- en zeilboten, die weren we liever op zo'n dag.

Dat speedboten niet op een WSD thuis horen oké, maar waarom zeilboten c.q. zeilende visserschepen, botters en dergelijke, daar wordt ook op gewerkt en hoe, liever worden geweerd ontgaat mij eniger mate.

Graag een verklaring van waarom deze liever worden geweerd.
Of is sturen met een werkschip zo moeilijk dat een zeilend schip een hindernis is.
Groet Imre

hallo

ik denk meer dat het gaat dat wedstrijd zeilboten (1M 0.75 ,M enz.) niet toegelaten gaan zijn
ik breng ook het antje (27.045Mhz)mee en die heeft ook een zeil achter op maar denk niet dat die niet gaat mogen varen
7458.jpg

niet die van mezelf maar van het net geplukt
gr raf

laat het aan de mensen van hoogvliet over om te beslissen wat er mee mag/kan komen
het is hun dag op hun locatie
en hopelijk komt het aanmeld topic snel op gang

gr raf

Graag een verklaring van waarom deze liever worden geweerd.
Of is sturen met een werkschip zo moeilijk dat een zeilend schip een hindernis is.
Groet Imre

full

Een werkschip (zeker als de opbouw eraf is) is niets anders dan een motorboot hoor.

Een voortstuwingsmotor en een roer.

(Raf, je foto staat in spiegelbeeld)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back