Montageverslag SebArt Wind S 110E

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
idd niets voor hezik om zo lang te wachten om verslag te doen....
Ik vertrouw het nix......

(ik hoop overgens van niet, zou wel erg zuur zijn, twee nieuwe kisten in korte tijd )

Dus Henry, kom op met je goede nieuws!!!

Geen nieuws is goed nieuws?
Blijkbaar word hier het tegenovergestelde verwacht...

Laat het goede nieuws maar horen hezik!

Jongens, Jongens.. donderdag is clubavond op onze club dus na het vliegen wordt er geleuterd.. en dat ik dat wel kan moest al bekend zijn :)

Ik heb vanavond 4 heerlijke vluchten gemaakt. Eigenlijk valt er niets bijzonders temelden, het ding deed het gewoon, en goed ook. Ondanks dat er een stevige wind stond, vliegt het heerlijk.

Teveel wind om echt uitspraken over de finesse van het vlieggedrag te doen.

Ik heb 4 vluchten van pak-m-beet 7 minuten gemaakt en heb 2 keer 2500mAh moeten laden en 2 keer rond de 2000mAh. De ontvangeraccu ging na 4 vluchten 190mAh in.

Na de 1e vlucht heb ik de uitslagen wat verkleind en expo op het rudder gezet, dat was ik vergeten bleek na de eerste vlucht, waar hij ook wel erg happig op het rudder was.

Vooralsnog heeft het ding alles goed gedaan.. de zijstelling en het zwaartepunt leek goed, hij rolde axiaal en meskant doet ie erg makkelijk, je kunt 'm meskant leggen half gas en dan met 3 of 4 clickes rudder kun je je zender in het gras leggen.

Ik ben dus erg tevreden, en JA alles is nog helemaal heel ;)

Filmpjes: had de camera wel bij mij, maar er is niet gefilmd.. in zo'n grauwe lucht is dat ook vrij zinloos.

Na de 1e vlucht is de motor gemeten met zo'n infrarood-meter: 41,5 graden. De accu's waren wel opgewarmd maar lichaamstemeratuur of lager. De regelaar net zoiets.

Uiteraard voor de 1e vlucht uitgelopen met draaiende motor en ingedraaide antenne: geen enkel probleem. Ook geen storingen gehad.

Laatst bewerkt door een moderator:
En zonder een enkel probleem.. ik was al overtuigt van electro, maar nu helemaal. Ik merkte aan mijzelf dat ik de kist bij de 2e vlucht al volledig vertrouwde.. m'n alliance heb ik nooit vertrouwd. En dat vliegt toch anders, als je vertrouwen in je kist hebt of als je continu staat op te letten of je motor nog wel loopt..

Bert: je hoeft je geen zorgen te maken hoor.. sinds de laaste C wedstrijd heb ik niet meer met een grote kist F3A programma's gevlogen. Wel veel getrained met shockies en een 1m kistje, maar niet echt op het B programma, meer gewoon meer 'leren vliegen'. Op de simulator wel het B programma vaak gevlogen.

Alexzzz daarentegen.. ik denk wel dat ik in die regionen uit zou moeten komen (gebaseerd op de laatste wedstrijd)...

Laatst bewerkt door een moderator:
Nah blijf het even in het perspectief zien he.. mijn eerste vluchten maakte ik april 2006, ik vlieg dus nu net iets meer dan 3 jaar, waarvan 2 jaar wedstrijd, waarbij ik het eerste jaar ergens midden in de C geeindigt ben en het 2e jaar 2e geworden. Binnen vlieg ik met moeite het C programma.

Dus dat te goed worden is voorlopig echt nog niet aan de orde hoor.. grote bek of niet :)

Vooralsnog heeft het ding alles goed gedaan.. de zijstelling en het zwaartepunt leek goed, hij rolde axiaal en meskant doet ie erg makkelijk, je kunt 'm meskant leggen half gas en dan met 3 of 4 clicks rudder kun je je zender in het gras leggen.
Hoe lang?
Zonder gekheid, gefeliciteerd! :banana::thumbsup:

Het is toch altijd een opluchting :rolleyes::mrgreen: als een nieuw model geen rare, verborgen gebreken vertoont....

Nou ja, hij had wel een openbaar gebrek, bij eindcontrole voor het vliegen bleek dat het rudder iets getordeerd was. Dat moet ik er dus nog even uithalen, rechtzetten en met de foliebout wat naspannen her en der.

En die zender in het gras.. ach ook tijdens een spin kun je je zender in het gras leggen, dan ligt je toestel er binnen korte tijd naast :P

Dingen waar ik nog wat aan moet doen: de uitslagen van de hoogteroeren goed controleren of die wel 100% gelijk zijn, ik had de indruk dat ie soms wat wilde rollen, maar dat kan ook door de wind gekomen zijn. Zoals gezegd, eigenlijk waaide het iets te hard om echt zinnige trimdingen uit te zoeken.

Verder zag ik dat ik 'm wel wat down getrimd had. Bij windstil maar eens kijken hoe dat zit, de instelhoeken zijn niet instelbaar en het zwaartepunt ligt nu nog exact volgens op gave (18 cm vanaf neuslijst bij romp). Rugvlucht was wel goed en meskant trok ie niet weg naar buik of canopy, dus maar even aankijken hoe en wat.

M'n gascurve moet ik ook nog mee aan de gang, nu zit er vliegend te weinig verschil tussen half- en vol gas.

Vermogen zat overigens, het ding ging als een raket loodrecht omhoog, accelereerde zelfs nog.

Ja wel en zal van het weekend ook nog een vliegfilmpje schieten.. alleen heeft vriendin de camera mee op het moment geloof ik.. zal zo even kijken.

Nou die verwachting kun je wel laten varen.. er was goed te zien dat jij na de laatste C wedstrijd wel hebt kunnen trainen.. ik ga niet eens in de buurt komen hoor :)

Ergens onderin het midden gok ik dat de juiste plek zou zijn..

Back