Bij langdurige overbelasting kan de motor beschadigd zijn.
Zo raar is het niet dat die man er een 7x5 opzet. Niet iedereen weet hoe e.e.a met elkaar te combineren. Heb zelf ook maar wat aangemodderd, totdat een clublid mij uitlegde waar op te letten.
Ik vraag me af of je een ander motortje nodig hebt. Even zonder prop draaien of met ongebalanceerde prop, daar gaat je motor niet van stuk.
De Bixler1 heeft in de kitversie gewoon voldoende vermogen. Motor staat goed gericht (beetje scheef dus) en met de standaard prop vliegt ie goed, zowel rechtuit als omhoog.
Alleen de prop is uit balans, zoveel dat je toestel gaat vibreren. De enige juiste oplossing is om de prop te balanceren. Best een precisie klusje, lukt dat niet koop dan een APC prop. Die zijn af fabriek beter in balans - niet perfect, maar wel goed genoeg.
1300 of 2200? Hangt af hoe je met je Bixler vliegt.
Vlieg je hem als een motorzwever, dus omhoog op motor en dan zweven totdat ie weer laag vliegt. Dat kan je een keer of tien doen schat ik. Dan is een 1300 ruim voldoende.
Laag en vol gas ragge, de 2200.