Multicopter Café

Je lokale elektronicawinkel heeft er vast wel eentje liggen. Dan kan je hem zelf solderen. Schema's zijn op het internet te vinden. Heb ik zelf ook gedaan en werkt prima.
Die zijn echt niet zo makkelijk te vinden hoor. Meeste hebben enkel een 3 polige.

Iemand trouwens een tip voor een betaalbaar octo-frame voor 10/11 inch props? (mooiste zou zijn op basis van F450 armen, maar die bestaat niet denk ik)

Even een kort vraagje, wat is de goedkoopste zender waarmee je een multicopter en Naza volledig kan bedienen? Daarmee bedoel ik: GPS, Atti, Manual, Course Lock, Home Lock en failsafe. Klopt dit dat Spektrum DX6I de goedkoopste is met alle nodige (minimale) functies?

Die turnigy ziet er wel goed uit voor weinig geld. Het is om een multirotor verkoop klaar te zetten met een zender. Deze zijn toch degelijk genoeg dat ze niet kapot gaan na 2 keer gebruiken?

Goh ik heb toch de indruk dat er veel publiek is dat geen greintje verstand heeft van dat soort dingen en nooit zal gaan voor een multirotor zonder zender waar ze zelf nog moeten aan gaan prutsen (beetje phantom publiek). Ik geef de koper op mijn zoekertjes dan ook gewoon de keuze (met of zonder zender). Maar aangezien ik mijn taranis niet kwijt wil, en deze voor sommige kopers onnodig duur is, heb ik graag een alternatief klaar liggen.

Ik zeg niet dat ik het niet zou willen als ze liever een duurdere zender hebben, ik weet alleen dat er een publiek is waar het enige wat telt de euro's zijn. :-) Zelf zou ik ook een duurdere zender aanraden, maar niet iedereen heeft het er voor over natuurlijk :-)

Edit: als we het enkel hebben over "passend" zou de zender die je hebt aangeraden geschikt moeten zijn want deze bevat de nodige functies.

Als het belangrijkste argument "euro's" is dan is zo'n 9x idd de passende zender.

Ga je liever voor kwaliteit en betrouwbaarheid, dan zou ik verder kijken naar A-merken.

Persoonlijk zou ik geen geld investeren om een product beter verkoopbaar te maken als het gaat om een persoonlijk iets als een zender. Als je de quad kaal voor een redelijk bedrag op het forum zet bestaat de kans dat een vliegtuig / heli vlieger het ding wilt hebben. En die hebben in de meeste gevallen al een zender.

De kans is groot dat mensen de zender ook voor de tweedehandsprijs willen hebben en dan levert het helemaal niet op. Je kan beter een verwijzing doen naar een zender en aangeven dat je hem vliegklaar af wilt leveren. Dan hou je alle opties open.

Denk toch de draairichting cq props verkeerd gemonteerd
De prop links voor draait naar rechts en dan kloksgewijs elke keer andersom

Back