Multiknikspant Eurokotter.
Dag heren, wederom weer bedankt voor de leuke reacties.
Jawel de epoxy, dat is wat he.
Je moet dit en dat, maar denk maar zo , het ging allemaal prima.
Als je eenmaal op een leeftijd bent dan ben je niet anders gewend.
Opa moet je ook niet meer willen leren fietsen.
Maar we gaan nu verder en hopen nu ook het mysterie van het lossen van de houten romp op te lossen, een vraag van Anker.
Nadat de romp 2 weken was uitgehard in de zon, een natuurlijke oven werd begonnen met het verwijderen van de houten romp.
De laatste gang aan BB en SB heb ik bewust een paar mm in de dooskiel laten lopen.
Op deze manier ontstond er een overlap die je met de tang kon vast pakken.
Maar!!!! in de spanten had ik vooraf al gaten van 8mm geboord op 2 cm van de rand af. En al tussen stukken doorgezaagd. De spanten hadden dus maar een verbinding van stukjes van ca 1 cm.
Op onderstaande foto's dit duidelijk te zien, het was toen een kwestie van een gebogen punttang er in en de 6 mm MDF liet zich gemakkelijk breken.

Uploaded with ImageShack.us
Nadat alle binnen stukken verwijderd waren moesten alleen de randen er nog uit.
Dit was een kwestie van de waterpomptang er op en afbreken maar.
Ja toen waren alle spanten er uit, nu het vliegtuigtriplex nog.
Zoals eerder beschreven had ik in de dooskiel een overlap zitten, en toen was het gewoon met de tang stug door trekken.
Het begin was een beetje stug, maar de stukken werden steeds groter.
Het plan en idee dat de tape los zou laten van de vliegtuigtriplex kwam dus helemaal uit.
En dat de stukken groot waren bewijzen de onderstaande foto's wel.

Uploaded with ImageShack.us
Met een paar rukken kwam bijna het gehele voordek er compleet uit.

Uploaded with ImageShack.us
Ook de bulbsteven trok ik er bijna in z'n geheel uit.
Ja en toen hadden we een gehele lege romp, geheel volgen wens en planning.

Uploaded with ImageShack.us
Tot zover maar weer.
Paul UK-104
Dag heren, wederom weer bedankt voor de leuke reacties.
Jawel de epoxy, dat is wat he.
Je moet dit en dat, maar denk maar zo , het ging allemaal prima.
Als je eenmaal op een leeftijd bent dan ben je niet anders gewend.
Opa moet je ook niet meer willen leren fietsen.
Maar we gaan nu verder en hopen nu ook het mysterie van het lossen van de houten romp op te lossen, een vraag van Anker.
Nadat de romp 2 weken was uitgehard in de zon, een natuurlijke oven werd begonnen met het verwijderen van de houten romp.
De laatste gang aan BB en SB heb ik bewust een paar mm in de dooskiel laten lopen.
Op deze manier ontstond er een overlap die je met de tang kon vast pakken.
Maar!!!! in de spanten had ik vooraf al gaten van 8mm geboord op 2 cm van de rand af. En al tussen stukken doorgezaagd. De spanten hadden dus maar een verbinding van stukjes van ca 1 cm.
Op onderstaande foto's dit duidelijk te zien, het was toen een kwestie van een gebogen punttang er in en de 6 mm MDF liet zich gemakkelijk breken.

Uploaded with ImageShack.us
Nadat alle binnen stukken verwijderd waren moesten alleen de randen er nog uit.
Dit was een kwestie van de waterpomptang er op en afbreken maar.
Ja toen waren alle spanten er uit, nu het vliegtuigtriplex nog.
Zoals eerder beschreven had ik in de dooskiel een overlap zitten, en toen was het gewoon met de tang stug door trekken.
Het begin was een beetje stug, maar de stukken werden steeds groter.
Het plan en idee dat de tape los zou laten van de vliegtuigtriplex kwam dus helemaal uit.
En dat de stukken groot waren bewijzen de onderstaande foto's wel.

Uploaded with ImageShack.us
Met een paar rukken kwam bijna het gehele voordek er compleet uit.

Uploaded with ImageShack.us
Ook de bulbsteven trok ik er bijna in z'n geheel uit.
Ja en toen hadden we een gehele lege romp, geheel volgen wens en planning.

Uploaded with ImageShack.us
Tot zover maar weer.
Paul UK-104
Laatst bewerkt: