multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Topic Starter moet topic title eventjes veranderen in 'waar vind ik de goedkoopste easyStar'...

Iemand ooit al gedacht aan de support die je van je plaatselijke modelbouwwinkel krijgt?
Lekker snel onderdelen en eerlijk advies er gratis bij?
Voor die paar Eurootjes extra? ;)

Sky zei:
Op Quartel hebben ze 'm voor rond de zeventig euro, ik vraag me af of hij ergens anders goedkoper te vinden is (een barebone).
bij quartel in zwolle betaalde ik 79. ze hebben hem ook bij hangar.nl in kampen voor 65 euro volgens mij.

Commander Clumsy zei:
Iemand ooit al gedacht aan de support die je van je plaatselijke modelbouwwinkel krijgt?

Ja, dat vind ik een waardevolle opmerking. Hoewel ik graag onderdelen mag bestellen uit Hong Kong, heb ik mijn Robbe Arcus plus setup bij de plaatselijke modelboer gekocht; het kan inderdaad goedkoper, maar ik vind het wel belangrijk dat die winkel blijft bestaan, en daar heb ik af en toe een offer voor over.
Een andere keer ga ik er gauw even een propeller of zo halen en kan dan weer vliegen. Hong Kong duurt dan iets langer en dan ben je twee weken uitgeschakeld... maar van alleen propellers kan zo'n modelbouwzaak dus niet bestaan.

Bart

bdoets zei:
Commander Clumsy zei:

Ja, dat vind ik een waardevolle opmerking. Hoewel ik graag onderdelen mag bestellen uit Hong Kong, heb ik mijn Robbe Arcus plus setup bij de plaatselijke modelboer gekocht; het kan inderdaad goedkoper, maar ik vind het wel belangrijk dat die winkel blijft bestaan, en daar heb ik af en toe een offer voor over.
Een andere keer ga ik er gauw even een propeller of zo halen en kan dan weer vliegen. Hong Kong duurt dan iets langer en dan ben je twee weken uitgeschakeld... maar van alleen propellers kan zo'n modelbouwzaak dus niet bestaan.

Bart
Dat bedoel ik, je zult maar problemen hebben met je (eerste) trainertje en op het forum krijg je het niet uitgelegd...

Niet dat ik niet bij de chineesjes koop hoor ;)
Brushless motoren, regelaars, servo's, ontvangers allemaal voor minder dan de helft van de prijs.

Maar modellen, accu's en al het kleine spul netjes bij mijn plaatselijke winkel en zo blijft iedereen blij.

Commander Clumsy zei:
maar modellen, accu's en al het kleine spul netjes bij mijn plaatselijke winkel
Moet je toch voor die accu's ook eens bij de Chinezen kijken... volgens mij scheelt dat nog het meest!
Bart

Ik leef nog altijd in het NiMH-tijdperk :oops:
Die kleine celletjes van 1400 mAh kosten maar 2 Euro per stuk.
intellect.jpg

Tja, en als je dan cellen kan kopen die "INTELLECT" heten, dan zou ik daar ook voor zwichten...
Toen ik begon, een jaartje terug, ben ik meteen maar aan de Lipo's begonnen. Maar als je modellen dik genoeg zijn voor Intellect... :-)
Bart

Vandaag een nieuwe Ez gehaald en meteen een carbon staafje van 4 mm.
Zal de defecte (met de stukkende stabilo) herstellen, en meteen een nieuwe in elkaar zetten.

Nu las ik dat sommige een 4 mm staafje al standaard in de stabilo monteren.
Dat wil ik nu ook doen, echter hoe moet je die bevestigen?
Een gaatje in het witte staartstuk maken en het carbonstaafje er doorheen doen?
En hoe maak je dat staafje op de blauwe stabilo vast? Meteen lijmen of een gleufje maken of iets anders?

xerxes zei:
Vandaag een nieuwe Ez gehaald en meteen een carbon staafje van 4 mm.
Zal de defecte (met de stukkende stabilo) herstellen, en meteen een nieuwe in elkaar zetten.

Nu las ik dat sommige een 4 mm staafje al standaard in de stabilo monteren.
Dat wil ik nu ook doen, echter hoe moet je die bevestigen?
Een gaatje in het witte staartstuk maken en het carbonstaafje er doorheen doen?
En hoe maak je dat staafje op de blauwe stabilo vast? Meteen lijmen of een gleufje maken of iets anders?

Vanwaar dat staafje? Voor meer stevigheid neem ik aan? Hmm, ben ook wel geïnteresseerd.

Ja, staat bij topic "aanpassingen Easy-star."
Topic is alleen een tijdje oud en daar wordt geen antwoord meer gegeven op deze vraag.
Vandaar dat ik het hier stel.

hoi jij ook al met een gebroken staart ik ook. opeens deet hoogte roer het niet meer en toen op zijn rug in het gras.
nou ja kan erger.
mvg

xerxes zei:
Ja, staat bij topic "aanpassingen Easy-star."
Topic is alleen een tijdje oud en daar wordt geen antwoord meer gegeven op deze vraag.
Vandaar dat ik het hier stel.
Als er mensen nog op dat topic geabonneerd zijn dan krijgen ze toch wel een berichtje.

Of met andere woorden: een totaal verouderde topic en niet meer van toepassing, de Easystar heeft zich anders bewezen ;)

Als dat staartje breekt zal het breken, lekker makkelijk plakken met secondenlijm en binnen de tien minuten vlieg je weer.

Verstevig je dat staartje met carbon en breekt het toch da-haar?
Dan mag je de stukjes en brokjes terug in mekaar puzzelen.
Neem het maar aan van een veelvuldige staartenbreker: er ZAL iets breken, en liefst het makkelijkst te herstellen onderdeel ;)
Het staartje dus, voor wie het nog niet door had.

hi,

Ik vlieg al een tijde met helis en wil ik nu wat met vliegtuigen gaan doen... Ik lees dat EZ wel een goeie beginner is maar... even een paar vragen :)

ik heb het volgende liggen;

Lipos;
2s 450Mah
2s 1300Mah
3s 1350Mah
3s 1700Mah
3s 2100Mah

Regelaar;
borstel regelaar voor 2s 10A en 3s 10A
ESC 3s 25A (voor borstellos)

Motor;
Een BL-motor afkomstig van een hydrofoam (weegt 70gram en prop is 17,5cm lang)
http://www.gadgetgalaxy.com.au/Hydro Foam.htm

Servos;
paar esky en paar gws servos.

Dus, wat zal ik voor setup gaan gebruiken?

1) 2s of 3s? welke Mah?

2) kan ik die bl-motor gebruiken? indien nee, welke bl-motor en prop moet ik anders erop gooien?

3) Of kan ik voorlopig beter met de standaard motor gaan vliegen tot ie kapot is?

Alvast bedankt.

Easystar of skyraider

Ik ben een beginner, en ik wist niet welk model ik moest kiezen toen ik begon.

Mijn eerste idee was, neem een Predator, gewoon omdat die er cool uitzag.. Nee dus, toen dacht ik, ik neem een Cessna182, maar dat is ook nog niet zo geschikt voor beginners. En natuurlijk, iedereen zei, neem de easystar..

Maar waarom een easystar en geen skyraider?
Omdat de easystar zo goed verkocht wilde andere fabrikanten dit nabouwen. En zo kwamen dr verschillende kopie's, waarvan sommige lukte en sommige niet. 1 die lukte was de skyraider.

Wat voor voordelen heeft de skyraider ten opzichte van de easystar:
* Er zit een flightmodelstimulator bij, afstandsbediening via USB aansluitbaar
* 4 functies, hoogteroer, stuurroer, gashendelaar, en rolroer (easystar heeft de eerste 3 alleen)
* Ze zeggen valbestendiger (weet ik niet)
* Goedkoper, de easystar, RTF kost zeker 200,- ongeveer, de skyraider kost 129 euro.

Verder heeft het dus gewoon dezelfde functies/voordelen als de easystar!

Type: Protech skyraider
Prijs: 129 euro
Verzendprijs: 136,50 euro
Functies: Hoogteroeren, rolroeren, stuurroeren, gashendel
Website: http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=123&products_id=1994

Groeten Han

(deze wijsheid heb ik niet van me zelf;))

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben wel benieuwd naar die goede ervaringen! Heb je ook een bronvermelding Han? En weet iemand de werkelijke producent van dit vliegtuig? Ik durf te wedden dat dit speeltje niet uit België komt ;)

Bronvermelding? Tja, dit heb ik me aan laten praten door M.R van den Bastelaar (m.r.vd.barselaar@hccnet.nl).. Hij is hier ook lid (gebruikersnaam is Martin Rudolf), en is zelf ervaren. Ik geloof hem dus volledig..

Of dat speeltje uit belgie komt weet ik ook niet.. Het merk is Kyosho!

Op mijn ervaringen met dit toestel moet je wachten tot 18 december! Dan ben ik jarig en krijg ik hem misschien, en als ik hem niet krijg koop ik hem. Dus ik moet zoizo tot 18 december wachten!

Ik vraag eigenlijk ook om mensen die met dit toestel (Protech skyraider) ervaringen hebben? Maar daar zal ik wel een nieuw draadje voor moeten maken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back