multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Glasweefsel versterkingen

Tegen alle adviezen in heb ik mijn Easystar plaatselijk versterkt met glasweefsel/epoxy. Door de Lipo accu was hij toch te licht van voren dus voor het gewicht maakte het niet uit.

Waarom?

Ik vlieg op de Maasvlakte en het vrij ruw terrein aldaar begon bij elke landing een beetje de onderkant van mijn Easystar op te eten. Steentjes en ruwe takjes trokken hele banen in het schuim en wipte soms een hele korrel Elapor uit de romp. Daarbij moet gezegt worden dat het op de Maasvlakte meestal nogal waait en ik niet zo'n goede piloot ben dat elke landing vlekkeloos verloopt.

Hoe?

De voor -onderkant staat van 3 cm. achter de neus tot net achter de kap in 45 g/m2 glasweefsel, met een extra 3 cm bandje over het midden. Omdat ik toch bezig was heb ik gelijk een 3 cm breed bandje over de voorrand van het kielvlak gelamineerd. De ondergrond heb ik lichtjes opgeschuurd met 280, om de waslaag te verwijderen en lichte krasjes te maken voor de aanhechting van de epoxy. Het uitgeharde laminaat is dun genoeg, zodat het keurig meegeeft als je het induwt en de crashbestendigheid van het schuim behouden blijft, zoniet iets beter wordt.

En?

Het resultaat is geen schade meer aan de onderkant, geen flubberende staart meer als je volgas geeft en tevens een iets scherper sturende Easystar. Het glas droogt helemaal transparant op en het is nauwelijks te zien dat het erop zit. Het zijn geen wereld verbeteringen, maar ik ben ervan overtuigt dat het vliegtuig langer meegaat als je niet van een strak grasmatje vliegt.

...Het merk is Kyosho!...(Protech skyraider)

Toch maar Protech? :wink:

De bijgeleverde zender heeft twee grote nadelen, vind ik:
Losse batterijen, op termijn gaan de veertjes roesten, losse cellen kunnen er zomaar eens uitvallen, da's einde verhaal (en toestel). Ik zie liever een zender met zendaccu. Uiteraard zal deze zender wel te verbouwen zijn.​
Geen modelgeheugen, wil je met een ander toestel vliegen, moet je alle trims aanpassen, snel even met een ander model vliegen is er dan niet bij.​

Is trouwens voor € 117 te koop bij Albatros.

Toch maar Protech? :wink:

De bijgeleverde zender heeft twee grote nadelen, vind ik:
Losse batterijen, op termijn gaan de veertjes roesten, losse cellen kunnen er zomaar eens uitvallen, da's einde verhaal (en toestel). Ik zie liever een zender met zendaccu. Uiteraard zal deze zender wel te verbouwen zijn.​
Geen modelgeheugen, wil je met een ander toestel vliegen, moet je alle trims aanpassen, snel even met een ander model vliegen is er dan niet bij.​
Is trouwens voor € 117 te koop bij Albatros.

De zender is gewoon slecht, dat weet ik!! Maar de zender als je een easystar RTF koopt is net zo slecht! Als je er echt voor gaat, moet je gewoon een nieuwe zender kopen!

Welke website, is die van albatros?

pdspds zei:
Nog ervaringen met dit toestel? (skyraider)
Ik heb nu nog geen ervaring op 18 december :new-bday: meer!!

Laatst bewerkt door een moderator:
De zender is gewoon slecht, dat weet ik!! Maar de zender als je een easystar RTF koopt is net zo slecht! Als je er echt voor gaat, moet je gewoon een nieuwe zender kopen!

Hoe weet je dat die zender slecht is?

Die zender is volgens mij gewoon een goede zender. Ook de zender die bij de Easystar RTF zit is niet slecht.

Beide zenders zijn dus gewoon goede zenders en worden door beide fabrikanten bij de set geleverd om het goedkoop te houden. Het nadeel van deze zenders is dat ze niet helemaal compatibel zijn wat stick indeling betrefd en omdat het meestal 3 kanaals zenders zijn. Puur en alleen om deze reden worden deze zenders afgeraden door de meeste ervaren modelvliegers, je kan met die bijgeleverde zenders namelijk niet goed verder en moet voor een volgend model weer een andere zender aankopen omdat je dan meestal wel die 4 kanalen nodig hebt.

Hoe weet je dat die zender slecht is?

Die zender is volgens mij gewoon een goede zender. Ook de zender die bij de Easystar RTF zit is niet slecht.

Beide zenders zijn dus gewoon goede zenders en worden door beide fabrikanten bij de set geleverd om het goedkoop te houden. Het nadeel van deze zenders is dat ze niet helemaal compatibel zijn wat stick indeling betrefd en omdat het meestal 3 kanaals zenders zijn. Puur en alleen om deze reden worden deze zenders afgeraden door de meeste ervaren modelvliegers, je kan met die bijgeleverde zenders namelijk niet goed verder en moet voor een volgend model weer een andere zender aankopen omdat je dan meestal wel die 4 kanalen nodig hebt.

Ja, dit rekende ik ook onder slecht.. Misschien niet het goede woord ervoor! :rolleyes: Maar ik heb van andere gehoord, dat de zender ook kwalitatief slecht is.. Dit bijvoorbeeld:

Ow help hij reageert niet meer, ff schudden een knal er tegen aan, en ja hoor hij doet het weer!

Wat moet ik daarvan dan denken:(?

Wat moet ik daarvan dan denken:(?
Heel simpel---Regelmatig de accu cellen er even uithalen en contactveertjes schoonmaken!!:cool: Beste oplossing hiervoor is natuurlijk een gesoldeerd accu pack hiervoor gebruiken. Dit geld natuurlijk voor alle zenders die met losse cellen werken.

Nog even enkele rasechte beginnersvragen:
- Hoe gooi je de Easy best op, horizontaal, schuin omhoog...?
- Hoe zet je da gas dan? Halfopen...
- En alle roeren in neutrale stand...?

Alvast bedankt

-Horizontaal
-Volgas
-roeren neutraal

Enkele meters rechtdoor vliegen, daarna zachtjes (en nog steeds rechtdoor) beginnen te klimmen, op vlieghoogte aangekomen gas minderen of zelfs helemaal dicht zetten. Altijd tegen de wind in starten en ook in die richting landen!

-Horizontaal
-Volgas
-roeren neutraal

Enkele meters rechtdoor vliegen, daarna zachtjes (en nog steeds rechtdoor) beginnen te klimmen, op vlieghoogte aangekomen gas minderen of zelfs helemaal dicht zetten. Altijd tegen de wind in starten en ook in die richting landen!

Als ik op een heuvel op de hei start doe ik het ook zo echter de EZ heeft snelheid nodig om te vliegen dus beter is
- volgas
- roeren neutraal
- 20 graden up lanceren

anders moet je na de handstart snel een beetje up geven want hij zakt altijd in begin een stukje door

[media=youtube]kfCbJPF4DjQ[/media]

zoek maar op youtube naar easystar dan zie je hoe anderen het doen

- 20 graden up lanceren

anders moet je na de handstart snel een beetje up geven want hij zakt altijd in begin een stukje door
Het slechtste wat je als beginner met een standaard Easystar kunt doen!
Je gooit hem recht in een stall :|

ALTIJD horizontaal gooien.
Je geeft hem een stevige zwiep en laat hem dan een beetje doorzakken tot een halve meter van de grond.
Tegen dan heeft hij vliegsnelheid opgebouwd en kan je zachtjes een beetje 'up' geven.

Voordeel van deze manier is dat hij zachtjes landt als je niet hard genoeg gegooid hebt, met te zacht omhoog gooien gaat hij spectaculair met een vleugel de grond in. :rolleyes:

Voor het zelfde geld krijg ik helemaal niets hoor:(!! Maar dan koop ik hem zelf, maar dan duurt het allemaal iets langer!! HEEEL SPANNEND JA!!!:D

Gelukkige verjaardag! :)

En wat was het?

nog even over die zender bij de ez rtf, ik ben zelf begonnen met een EZ RTF
en de zender die daarbij zit is van prima kwaliteit en heeft veel bereik, het
is natuurlijk geen mx-12 (maar je kan ook met dit ding uitslagen verkleinen/
groten, ook kan je er alle kanalen mee reversen en je kan 'm op delta/v-tail
mode zetten, dus als je echt een low-budget zender zoekt dan voldoet deze goed)

Skyhigh

Hallo,
Ik heb vandaag m'n Easy ontvangen, maar hoe moet ik nu de accu laden? er zit een lader bij met een stekkertje om de accu aan te sluiten, en aan de andere kant een rode en een zwarte knijper?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back