Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Op de sim is het leuk om een brushless versie te hebben. Ik heb Phoenix Sim en daarbij zijn een standaard setup en een brushless. Die brushless heb ik nog verder "opgevoerd" qua settings in de sim en nu is de snelheid redelijk identiek aan mijn EZ met 4004Kv Brushless met een 5,5x4,5 prop en 2S LiPo. 8O@djjr: wat betreft die opmerking van mij over de x-twins, die was sarcastisch/humoristisch bedoeld... en die minuten op de sim. Wel ik vind dat eigenlijk pokkesaai, na een minuutje of 10 heb ik het wel weer gehad.
Blijft over: het in real life proberen tot het lukt enja, dat gaat mij wat lijm kosten maar zoals ik al zei "hardleers gaat ook"![]()
Ondanks dat ik al wel vliegen kan, heb ik nu toch eens een easystar aangeschaft.
Mijn mening: echt gaaf!! Verwacht geen 3D vluchten (hooguit een looping), maar ontspannen zweefvluchten van ruim 45 minuten (bij windstil weer).Waarschijnlijk kan je er nog langer mee vliegen, maar deze lipo's zijn min of meer versleten (er gaat nog maar 1400mah in)...
Hier twee filmpjes die ik dinsdag en woensdag gemaakt heb vanaf mijn easystar.
iDLAAP6FUDM[/media] - FlyCamOne2 on Easystar
O8IboegHEMM[/media] - FlyCamOne2 on Easystar in Vlaardingen
Niet echt. De kwaliteot van de FlyCam Obe (en ONe 2) vind ik ronduit teleurstellend. Er zit een CCD-chipje in die ook gebruikt wordt in telefoontjes met een resolutie van 300.000 pixels effectief (640x480). Bij het filmen blijft daar maar de helft van over. Omdat de chip zo klein is, worden beelden snel korrelig (kleine lensopening dus tekort licht) en de meest nare optie is dat de camera zelf continu de witbalans aanpast waardoor kleuren soms helemaal anders worden (vooral neigt dat naar veel paars en overdreven groen). Er is nog wel zo'n ander waterdicht ding maar ook daarvan is de kwaliteit identiek aan die van de FlyCam One.Is er een betere camera te krijgen dan de Flycamone2? maakt verder mooie filmpjes hoor maar ik vraag me af wat er hier allemaal voor te krijgen is. Een gewone camera vind ik niks.
Is er een betere camera te krijgen dan de Flycamone2? maakt verder mooie filmpjes hoor maar ik vraag me af wat er hier allemaal voor te krijgen is. Een gewone camera vind ik niks.
Ja, de grotere propellor doet het ook prima met de standaard Permax 400 motor. Wel moet je rekening houden met het feit dat je motor meer vermogen gaat trekken en je waarschijnlijk niet af kunt met de standaard regelaar. Die springt dan in beveiliging waardoor je motor er mee stopt tijdens het vliegen.Het standaard propje is 125 mm. Ik heb bij RCtechnics en paar Gunther 125 mm besteld en een paar Gunther 148 mm. Die 148 mm moeten ook nog net passen, lijkt me. Iemand hier ervaring mee icm de standaard setup? Scheelt het veel in vergelijking met de standaard prop?
Tweede vraag: Zwaartepunt ligt bij mij precies op de achterkant van de spar-covers op de vleugel als ik de accu helemaal voorin leg. Het zou 5 mm meer naar voren moeten. Zou dat veel uitmaken? Ik haat toevoegen van dood gewicht. Hij weegt nu 580 gram totaal incl accu van 110 gram
Dirk
Wat je zegt over de donkere hoeken is het gevolg van een kleine lensopening. Maar veel goedkope 5MP camera's gebruiken dezelfde CCD-chip als gebruikt worden in luxere telefoons. Ik heb gekozen voor een Fuji Z10fd (nu opgevolgd door de Z20fd en Z100fd). Voordeel is dat deze camera het lensensysteem in de camera heeft en er dus niets uit steekt, handig in het geval je een wat hardere landing maakt.Ik ben ook aan het uitkijken naar een camera voor m'n easystar. Die flycam one 2 is wel een leuk ding en kost niet veel, maar de kwaliteit vindt ik echt ondermaats. Er zit continu een soort lichtere cirkel in het beeld (de randen donker) en de kleuren zijn gewoon slecht en wazig. Ik denk dat er niets anders opzit om een compact camera te kopen als je wat goeie beelden wil. Wat veel mensen vergeten is dat de lens eigenlijk belangrijker is dan al die megapixels! Zo zijn er b.v. al gsm's op de markt met 5MP en zelfs meer! Maar wat heb je daar in godsnaam aan als er zo'n klein prul van een lens voor zit, je foto's zijn nog altijd even slecht.