multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
FMS is eigenlijk een slechte simulator, het geeft idd wel een eerste indruk en iets of wat van feeling, maar voor de rest is het niet veel waard.
Je zou mss RealFlight G4.5 kunnen kopen *kuch* downl**den *kuch*

Waar het zwaartepunt ligt, staat beschreven in de handleiding. Je zou het met 2 stippen/streepjes/stickertjes/... kunnen aanduiden op de vleugel en dan leg je uw vingertoppen onder deze punten, als het vliegtuig sterk naar voor leunt, dan verschuif je de accu naar achteren et vice versa. Het vliegtuig moet niet perfect recht blijven hangen, het mag iets, niet te veel, naar voor leunen.

grts

niels

Hoi,

Ik heb bijna mijn cessna 400 verkocht en wil daarvoor in de plaats een EZ kopen. Ik verkoopt mijn cessna leeg dus ik heb nog de electronica over. Zou deze in de EZ kunnen? En zijn er nog niet zo duure winkels waar ze een lege EZ verkopen?

Gewicht: 53 gram
Afmetingen in mm: 30,6 * 62
Bedrijfsspanning: 7,2 - 12.6v 3 2 cel Li --
Po
Omzet volt: 1750 RPMV
Catalogus-nummer: T0440.009
Volledige Beschrijving: download hier!

En waarom verkiezen jullie de EZ boven de Skyraider?

mvg Bram

Laatst bewerkt:
Gewicht: 53 gram
Afmetingen in mm: 30,6 * 62
Bedrijfsspanning: 7,2 - 12.6v 3 2 cel Li --
Po
Omzet volt: 1750 RPMV
Catalogus-nummer: T0440.009
Volledige Beschrijving: download hier!

Tja, ik vrees een beetje dat die motor te licht is, je zou het mss eens kunnen vragen op het RC groups forum, daar is ook een hele grote thread over de EasyStar.

En waarom verkiezen jullie de EZ boven de Skyraider?

Ik heb een EZ*, een Skyraider heb ik nog nooit gevlogen of in mijn handen gehad, maar er is wel iemand op het forum die ze beide heeft en de EZ* veel beter vind.

grts

niels

Beste Dopy

In Betekom vind je de DMV, met een prachtterrein om te vliegen zeker met easystar.
kijk hier maar eens Homepage DMV
Hoe geraak je er ? : In Betekom Werchtersesteenweg volgen, op bepaald moment zie je links cafe "de pelgrim" hierna nog een paar honderd meter aan de linkerzijde staat een kappeletje, daar zandweg in en deze weg volgen en je komt op het vliegplein. Woensdagnamiddag en in de weekends tussen 14.00 en 17.00 uur zeker volk om te vliegen.
See you

Beste EASYSTAR liefhebbers,

Het afgelopen seizoen heb ik lekker gevlogen met mijn EASYSTAR, maar deze is nu van de kast afgevallen en middendoor gebroken.
Ik kon er zelfstandig mee vliegen, maar wat me tegenviel was dat hij bij wat meer wind moeilijk terug te vliegen was na een fijne thermiekvlucht. De standaardmotor redde dat niet of nauwelijks.

Nu heb ik een nieuwe gekocht en wil er graag wat meer mogelijkheden mee hebben zonder dat de uitstekende vliegeigenschappen er te veel onder lijden.

Dit topic is zo vreselijk groot geworden (succesvol) dat ik gewoonweg de tijd niet heb om het helemaal door te spitten.

Mijn vraag is de volgende.

Wat is een goede motorisatie? Het moet vooral geen racemonster worden, maar wel wat meer pit om ook met wat meer wind te kunnen vliegen.

Liefst ook niet teveel veranderingen aan de motoropzet. Dat wil zeggen dat de prop ongeveer dezelfde maat zou moeten hebben.

Zijn ailerons een goede optie ? Stuntvliegen hoef ik niet, want kan ik niet. Maar misschien is de stuurkarakteristiek wat prettiger.

Zijn er nog andere leuke dingen ?
Alle adviezen zijn welkom.

Alvast bedankt, Jan-Hein.

Dag Jan-Hein

Ik zou een BL setup kopen bij hobbycity :
- 2200 KV inrunnner
- 30 of 40 A Turnigy regelaar
- 3s 2200 mah 20/30 C lipo
- 6x4 propellor

Ailerons erin snijden volgens deze bouwwijze ;)

grts

niels

ben het met niels eens top set-up en kost ook niet veel en geen probleem kwa wind.
de Ailerons heb ik er na de eerstevlucht ook op gemaakt en vliegt nu stukken beter.

Jan-Hein, ik zie dat je in Haarlem woont, kom eens met ons vliegen, dat is vlak bij. Wij vliegen tussen Zaandam en Nauerna op het industrieterrein Hoogtij (Hoogtij 2) Zie voor de lokatie op www.hoogtij.com de straat waar we staan heet fokkemast. Naast de drukkerij Mercurius.

Bij ons vliegen we met verschillende EZ (en nog vele andere vliegtuigen) en volgens mij allemaal met rolroeren. Dit geeft veel meer dimensie aan je EZ en is simpel te leren.

Morgenmiddag wordt er zeker weer gevlogen dus kom eens langs om ideeen op te doen.

Kan een regelaar van 18A de motor van de EZ aan? Deze heb ik namelijk hier liggen. En een motor van 1150kv, is dat oom voldoende voor een EZ

mvg Bram

die motor draait niet veel kv`s dus moet er een grotere prop op en dat past weer niet .
tussen de 1800 en de 2200 kv is prima.
de regelaar als ik me niet vergis trekt mijn motor 20 amp dus het kan net wel net niet zeker niet aaneenstuk vollgas.

die motor draait niet veel kv`s dus moet er een grotere prop op en dat past weer niet .
tussen de 1800 en de 2200 kv is prima.
de regelaar als ik me niet vergis trekt mijn motor 20 amp dus het kan net wel net niet zeker niet aaneenstuk vollgas.

Ik kan het altijd proberen.

mvg Bram

Dag Jan-Hein

Ik zou een BL setup kopen bij hobbycity :
- 2200 KV inrunnner
- 30 of 40 A Turnigy regelaar
- 3s 2200 mah 20/30 C lipo
- 6x4 propellor

Ailerons erin snijden volgens deze bouwwijze ;)

grts

niels

Bedankt voor de snelle reakties !!

Gaat het om deze motor?
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95

Deze staat me erg aan !!

En de ailerons zoals beschreven komt ook voor de bakker.

Ik ben dus eigenlijk klaar !! Goede tips !!!

Jan-Hein, ik zie dat je in Haarlem woont, kom eens met ons vliegen, dat is vlak bij. Wij vliegen tussen Zaandam en Nauerna op het industrieterrein Hoogtij (Hoogtij 2) Zie voor de lokatie op www.hoogtij.com de straat waar we staan heet fokkemast. Naast de drukkerij Mercurius.

Bij ons vliegen we met verschillende EZ (en nog vele andere vliegtuigen) en volgens mij allemaal met rolroeren. Dit geeft veel meer dimensie aan je EZ en is simpel te leren.

Morgenmiddag wordt er zeker weer gevlogen dus kom eens langs om ideeen op te doen.

Helaas (of gelukkig) moet ik morgen werken, maar ik hou je uitnodiging in gedachten.

Volgens mij wordt het een mooi weekend om de FISSABLE eens fijn af te stellen.

Bedankt, JH

Idd, ik had het over die motor, past normaal perfect in de originele "mount", moet je wel zorgen voor een goede koeling.;)

grts

niels

Jan-Hein,
Kijk anders eens in "ons" draadje (vliegers rijders omgeving Zaandam in Meetings (kan niet missen) wij vliegen heel veel en zijn met een aardige groep. Ook zijn we lid bij de ACH (www.aeroclubheemskerk.nl) Voor iemand uit Haarlem zeer makkelijk te bereiken. Helt veld ligt naast de snelweg net achter de zwarte markt.

Tips en trucs hebben we genoeg voor je :)

Ik wil graag een nieuwe motor voor de easystar. Ik wil hem bij Conrad bestellen. Zit er veel verschil qua vermogen in de 400 6V en de 480 7.2V?

Ik ben van plan het onderstaande aan te schaffen:

-Easy star (ARF)PERMAX 400/6V motor zit hierin
-ultimat 16 lader incl balancer
-Fubatu 6 kanaals FF6-T-6 EX4 2,4 GHZ (met korte antenne) incl. (mode 1? of mode 2? wil dit zeggen gas links of rechts?)
4 Futaba S 3003 servo's
ontvanger accu 650 ma.
zender accu 750 ma.
lader met laadkabels

Ik ben beginnende vlieger dus wil meteen goed spul aanschaffen, de motor wil ik als ik meer ervaring heb vervangen door BL, zodat ik meer snelheid krijg.

Ook later rolroeren etc inbouwen maar dit is nog lang niet van toepassing.

Nu een vraag over de accu's
Wat voor accu's moet ik nemen (lipo??) graag tips en eventuele aanbevelingen.

En een vraag over het laten opstijgen hebben jullie trucjes om dit makkelijk te doen (zal op den duur makkelijker zijn maar vooral de eerste keer zender en EZ* bedienen zal moeizaam gaan)?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back