multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo daar ben ik weer. :lol: Ik heb de schade aan mijn EZ weer hersteld en ben er eigenlijk weer klaar voor. De ovale gaten in de vleugel ten gevolge van de crash heb ik opgelost door alluminium busjes in de vleugel te plaatsen van uitwendig rond 9 en circa 120 mm lang. Hiervoor moest ik wel de koolstof buis ongeveer 0,1 mm afschuren omdat deze anders niet in de buis paste. Maar ja het is allemaal weer in orde en de vleugel zit weer lekker geborgt :P . Echter is het nu slim om het zwaartepunt nog wat meer naar achteren te leggen? Dit in verband met het pompen in de vlucht? Enne is een kielvlak vergroten slim of kan ik daar nog beter ff mee wachten? :oops:

Groetjes Robert

Robbedoes,het zwaartepunt moet liggen op 7,8cm van af de voorkant van de vleugels gemeten.
Als je de EZ op je vingers laat balanceren en hij ligt horizontaal of heel licht naar voren hellend is het goed (zo is het mij uitgelegd).

Zorg ervoor dat je zwaartepunt ZEKER NIET te fel naar achteren is of je vliegtuig stalled constant en dan mag je der zeker van zijn ==> stukken :cry:

Oja je hebt gelijk ik ben nog niet helemaal wakker 8) . Ik bedoel ook wat verder naar voren met het zwaartepunt.................... vliegt ie dan niet beter????????

Groetjes Robert

als ik een easystar heb
moet ik dan eerst lessen nemen of niet ?

ik heb alleen gevlogen met een 2kanaals vliegtuigje
ik weet dat een 3kanaals heel wat anders is.

patrickracing zei:
als ik een easystar heb
moet ik dan eerst lessen nemen of niet ?

ik heb alleen gevlogen met een 2kanaals vliegtuigje
ik weet dat een 3kanaals heel wat anders is.

Mijn eerste vlucht zal niet door mij zijn maar op de club.
mijn collega heeft hem 80 meter de lucht in gevlogen en 90 naar beneden.

maar zal het gaan lukken in 1 keer of is de kans heel groot dat ik hem gelijk de grond in boor ?

Ja.. dat is een beetje een rare vraag. De één kan sneller fietsen dan de ander. Dus daar is weinig over te zeggen.

Mijn vrouw en een x-twin dat is ... oh leuk even proberen.. en vliegt hem helemaal strak.

tjah dat duurde bij mij toch zeker 10 vluchten.. dus tjah.. aanleg moet je hebben denk ik.

Als je piano wilt gaan spelen en je bent niet musicaal dan gaat dat niet 123 lukken.

Per persoon is dat dus anders.

wat een lol joh dat ding..
we hebben vanvond limbo gevlogen met de easy stars.. en paaltjes gevlogen (telt eigenlijk niet want dat was meer een foute limbo poging ;) )
en vossen jacht gedaan.. 1 easy star met een stuk plakband achter zich aan.. en de andere hakken met de easystars...
Multiplex... bedankt ;)

Peter

patrickracing zei:
maar zal het gaan lukken in 1 keer of is de kans heel groot dat ik hem gelijk de grond in boor ?

Patrick..ik ben ook begonnen met 2 kanaals en vlieg nu sinds kort met de EZ.
Ik had het geluk dat een goede vriend ook deze hobby gehad heeft dus die heeft mij geholpen.
Hij vloog hem weg en hoog in de lucht nam ik het roer over.
Nu ik de EZ beter ken snap ik niet waarom maar toen had ik echt moeite om dat ding gewoon te laten vliegen.
Mijn vriend moest de zender een paar keer overnemen om hem uit een hachelijke situatie te redden.
Mijn advies...zoek zeker hulp van een ervaren vlieger/club.
Was ik alleen gegaan had ik hem gewoon stuk gevlogen. :?

Wat je ook kan proberen is om eerst eens met een simulator te vliegen.
Hier is een link waar je 1 kan downen:
http://www.n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/beta/fmsdisk01.exe
Ik heb een gamepad met 2 analoge sticks er op..zodoende was het net of ik echt een zender had en zo kon ik goed oog hand coördinatie oefenen.

Hopenlijk heb je er wat aan :)

Mvrgr. Melvin

Ben ook begonnen met het vliegtuig in elkaar te zetten.
Ik heb het nu zo opgelost met een buitenloper (Typhoon) motor in de Easystar.

1. De as van de Typhoon omdraaien
2. De behuizing iets ruimer maken (2mm) met een dremel of iets dergelijks
3. De mountplaat bevestigen
4. 2 cm van de buitekant een inkeping snijden.

Hij steunt nu met zijn mount zowel boven als onder.

De draden van de motor in een met aluminium geseald drinkrietje door laten lopen naar de cockpit ruimte en daar de rest weer aansluiten.

maar dat volgt nog.

img19945aj.jpg

Ziet er goed en degelijk uit Noah.
Aangezien ik morgen dezelfde setup als jij ga bestellen ben ik je zeer dankbaar voor deze uitleg .
Ennehh...ik ga toch ook voor de 11.1V lipo's :D
Eens kijken of hij werkelijk zo snel gaat zoals jij zegt ;)

Hallo allemaal,

Waar kun je de easystar nog ergens kopen? heb rondgebeld maar hij is niet aan te slepen, overal uitverkocht. :(

Wie oh wie heeft de gouden tip :wink:

ik zou niet een standaard speed 400 gebruiken met 3s lipo.. dan fikt ie binnen de kortste keren af (je motor)
als je dan toch een regelaar moet kopen, koop dan die 25a brushless en meteen die fietsbel motor erbij voor 15 euro bij rctechnics..

Peter

skywalker zei:
Hallo allemaal,

Waar kun je de easystar nog ergens kopen? heb rondgebeld maar hij is niet aan te slepen, overal uitverkocht. :(

Wie oh wie heeft de gouden tip :wink:

Goedkope duitse site:
https://ssl.kundenserver.de/www.w-w...nid=1542f59079e6dfa/shopdata/index.shopscript

Duurdere nederlandse site:
http://www.zwaluwmodelbouw.com/

Nederlandse site waar ik nu bij bestel en zeer over te spreken ben.
Mischien dat ze hem hebben of anders kunnen bestellen:
http://www.rctechnics.nl/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back