multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
8A is niet erg veel. op 7 cellen trekt die motor al ongeveer 10A... En 7 cellen raden zij ook aan volgens mij... Op 6 cellen idd 8A volgens de grote motortest..

Als je ook al een nieuwe regelaar zou moeten kopen wordt borstelloos wel weer wat interesanter...

Ik heb het net even gecontroleerd, en inderdaad de controller is er niet blij mee :)

MULTIcont X-08
Cell count: 6 … 10
Pulse width: 1200 - 1800 μsec.
Max. continuous current (5 min.): 8 A
BEC voltage: 5 V
BEC current: max. 1 A

mmm... ik ben wel benieuwd naar hoeveel A ik trek, hoe kan ik dat berekenen?

Easystar, Speed 400, lipo 3s1p 2100mah, standaard easystar prop

http://www.flyingmodels.org/index_en.htm

Hier kun je kijken, is allemaal al voor ons uitgezocht.

400 7,2V met gunther prop en 3S lipo trekt rond de 12A. Is net iets lager als 10 cellen..

Dat wordt dus een nieuwe regelaar halen.. Kun je er wel meteen een pakken die is uitgerust voor lipo. Laag voltage bescherming..

dit weekend ook een easy-star gekocht
en gisteren begonnen met het inbouwen van de electronica

enkele opmerkingen:wat een fragiel propellortje,of vergis ik me en
zit enkel vast via een rubberen dopje op de as van de motor,volstaat dit?

vond het trouwens raar dat je volgens de handleiding die propellor moest omdraaien;waarin zit er dat niet gewoon goed op vanuit de fabriek?

ga vliegen op 7aa cellen 2500 sanyo nimh ,zou volgens wat ikhier allemaal al gelezen heb een redelijke vluchtduur geven en voldoende power voor een absolute beginner als ikzelf
verder oude robbe terra topzender met oude futaba 116 regelaar ,2 9 grams servo's en kleine ontvanger ( deze laatste items wel nieuw)

hopelijk dit weekend de lucht in :-)

Tja, al die propellors zijn voor pull gemaakt, dus op de neus van het vliegtuig. Bij de easystar moet hij pushen :) Afgelopen vrijdag kwam ik er ook achter dat op de easystar van een vriend de propellor verkeerd om zat.

7 cellen werkt perfect met de easystar. met die sanyo 2500mah kan je een half uurtje vliegen. Meer dan voldoende :)

@ penneman,heb jij je easy direct kunnen kopen bij de modelbouwzaak?,ik wacht er nu ondertussen al 2 maand op grrrr.
Zou normaal deze week moeten binnenkomen maar begin er ferm mijn twijfels over te hebben :) nu ja,tis nog eig zo geen ramp want er is redelijk veel wind.
Jammer dat ik al 20 euro voorschot gegeven heb ,anders had ik hem allang van ergens anders

ja hoor , geen enkel probleem hem hier in een Belgische winkel te vinden

2 maand wachten ? dat zou ik niet volhouden

gr

€20,-- voorschot betalen en dan 2 maanden wachten, en dat alles voor EasyStar? 8O
Zou je niet gewoon de zaak afblazen, je geld terug vragen en hem ergens anders gaan halen?
Zo kun je nog wel een paar maanden blijven wachten.

heb hetzelfde probleem....wacht nu drie weken, in Duitsland besteld.....maar ligt bij mij aan het feit dat de MX-12 die ik erbij wil tijdelijk niet leverbaar is...
vandaag gemaild dat ze de easystar dan maar vast moeten sturen...kan ik in ieder geval ff vooruit.......

Welja ,als ik hem tegen vrijdag nie heb ga ik mijn 20 euro's halen en haal hem hier een 15 km vandaan waar ze hem in stock hebben,grrr had beter vaneerste keer naar die winkel geweest,maarja kon ook niet weten dat die andere modelbouwzaak waar ik hem besteld heb et zolang zou rekken,ze zullen me in alle geval niet meer terug zien daar,als ze maar zo een winkel kunnen open houden ....
Volgens die man ligt het aan de leverancier van Multiplex Duistland omdat alles via een nieuwe leverancier gaat nu,nu ja die man kan zeggen wat em wilt he,daarmee zit ik ier te verlangen .....

Het kan best kloppen dat er in Duitsland door wisseling van distributeurs bij Multiplex leveringsproblemen zijn ontstaan. Bij mij favoriete modelbouwzaak net over de Duitse grens waren enkele multiplex modellen ook niet leverbaar.

wat kost zo'n mooi gestroomlijnd "ding" waarin propellor in past en op as motor geschroefd wordt?
vind het rubberen dopje dat daar nu voor dient niet erg fraai en betrouwbaar eigenlijk

en hoe noemt zoiets eigenlijk? :-)

Dat noemt men een spinner.

Kosten tussen de 2,5 en de 15€ afhankelijk van wat je wilt. Wel oppassen, die Guntherpropjes passen niet op veel spinners... Dus even vragen of passen...

ok,weer iets bijgeleerd vandaag :-)

welke afmetingen/type van propellor geeft zelfde resultaat als het gunther propje ?

ik bedoel dus niet meer of minder trekkracht euh duwkracht maar juist hetzelfde!
en moet je dit vermelden als je propellor koopt dat het een "duwer" is?

gr

voorbeeld van een spinner zoals jij hem bedoeld :

SPNRALU30.jpg

Let wel dat volgens mij lastig is een günter met spinner te combineren.. dus zal je een overstap moeten maken naar enkel een spinner voor een as diameter van de speed 400 (als je die tenminste gebruikt).

Eigenlijk niet echt nodig,later ga je toch voor meer power(bruchless en toebehoren) en/of andere vliegtuigen. Ik vlieg op mijn twin nog altijd met de standaart props en je zal niet veel verschil hebben op vlieggedrag met die gummi-dingetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back