multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
eeeuh. Noah...?
het toestel op je avatar...?
vlieg je daar ook mee,... zoals op de foto.
lijkt me dat de prop er verkeerd op zit

Afgelopen woensdag ben ik weer wezen vliegen met mijn easystar. Helaas raakte bij de eerste vlucht het toestel op een ongecontroleerde spin recht naar beneden. Ik kreeg hem hier helaas niet meer uit (en ik had toch aardig wat tijd).
Na de "landing" was de tussenbrug waar de vleugels onder zitten gebroken en richting de motor opengespleten. De boel snel improvisories opgelapt en weer vliegen...

Helaas wou mijn toestel vanaf dat moment alleen nog maar vooruit en linkes/rechts. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer omhoog ?!?! (tenzij ik toevallig een windvlaag pakte)

De motor heeft meer dan voldoende kracht en de vleugels en staart staan toch echt nog in de goede positie. Het enige verschil dat kon zien was de motor stand. Deze stond niet meer met een paar graden omhoog maar stond nu exact horizontaal...

Ik heb dit nu weer aangepast zoals hij origineel stond en hoop maar dat dit het probleem was. Helaas niet meer kunnen vliegen om het te testen.

Ik moet zeggen dat het wel een aparte situatie is. Je toestel ziet er nog "correct" uit en alles functioneerd nog, maar hij wil niet stijgen... erg vreemd :)

Hopelijk vandaag nog even de lucht in als de wind niet boven windkracht 5 uitkomt...

ik heb zojuist men cam prop en men spinner binnen gekregen :D
nu moet ik dus men letters van men prop naar voor richten hé? en niet naar de staart.
maar dan past die prop niet in men spinner..
wat moet ik hieraan doen?
het is trouwens de spinner die bij deze prop hoort (dus ook van graupner)

groeten

In afwachting van de levering van mijn easystar ben ik maar vast gevonden met het uitvogelen van de werking/laden van mijn Lipo's.
Ik ben een redelijke noob op electrogebied maar volgens mij moet ik het volgende doen:

Ik heb die goedkope Lipo-lader van Graupner besteld en twee 11,1 1500mAh Lipo's. Ook heb ik een zootje T-stekkers besteld. De aansluiting naar de Lipo op de lader past niet op die ELE's, dus die moet ik er af halen en daar een T-stekkerje aan solderen. Met dat krimpkous spul kan ik vervolgens voorkomen dat de boel kortsluiting maakt klopt dat? Hoe verwarm je dat trouwens?
Dan zit ik nog met de stroomvoorziening van de lader. Dat is een 12V lader met klemmetjes eraan voor op een loodaccu. Ik heb als alternatief voor de loodaccu een 12V 5A voeding van een kampeerkoelkastje.
Ik wil die klemmetjes eraf knippen en daar vervolgens, met T-stekkers, de 12V "sigarettenaanstekerplug" aanmaken zodat ik deze in de voeding kan gebruiken maar ik 'm ook in de auto kan inpluggen. Hoe zie ik hierbij wat plus en min is? Dat staat niet op de kabel van die voeding vermeld. Er zit wel een beveiliging in de lader ingebouwd, een 7,5 A zekering, maar dat lijkt me geen handige testopstelling :wink:
Gaat dit werken? is die 5 A voeding uberhaupt geschikt?

ha een 6 x 3 prop ,is genoteerd

als dat gunther propje het sneuvelt weet ik wat ik moet kopen

en zoals hier al geschreven :zo'n spinner ziet er wel mooier uit:-)

ondertussen staartstuk ineen gelijmd :wat past dat perfect zeg!
had soort "stand" gemaakt waarop ik alles mooi kon uitrichten maar bleek eigenlijk niet echt nodig:alles staat perfect haaks zonder wringen of prullen,knap !

met krimpkouse kun je het veiligste bezig met een goede warme haar fohn.
of een verf fohn

voor de voeding kan ik je aanraden om een gestabiliseerde voeding van 49.95 te kopen die levert 13.8 volt en max 10 amp en dus 138 watts
ik heb ook een voeding hier van 5 amp en die is niet genoeg

Helaas is van het weekend mijn Easy overleden :( ..

Ze heeft overleeft: 2 zware crashes, een maand in het bos en veel misbruik mijnszijds..
Maar zaterdag middag gaf ze de geest. op 50meter hoogte brak een vleugel af op het uiteinde van de carbonligger... De hieropvolgende crash vergruisde de hele neus, en ook die brug die de vleugel vashoud begaf het..
Gelukkig was de crash midden op het veld, en was er verder dus niets aan de hand.. En overleefde alle electronica het wel..

Laat me wel even vertellen dat ik zeer tevreden ben over de easystar, en dat het een superbe trainer is..
Die ene hele hoop misbruik kan doorstaan... Maar "ik" heb dit ook tot het uiterste getest. Een typhoon 6/15 is ook niet echt wat ze daar bij Multiplex aanraden om erin te zetten..

Dus hierbij mijn afscheid van de easystar.. Ik heb er veel plezier aan gehad, en veel van geleerd.

Nu ga ik dus op zoek naar een leuke opvolger. (Space scooter???) Waar ik ook weer wat verder mee kan groeien als bestuurder 8) ..

ik heb zojuist men cam prop en men spinner binnen gekregen
nu moet ik dus men letters van men prop naar voor richten hé? en niet naar de staart.

@Samuel: de prop moet met de tekst naar achteren hoor (dus naar de staart toe). De gladde kant van de prop moet aan die kant waar hij de lucht "snijdt", dus aan de voorkant, de aanzuigende kant (of officieel, de kant met onderdruk :P ) .

mwatts zei:
ik heb zojuist men cam prop en men spinner binnen gekregen

@Samuel: de prop moet met de tekst naar achteren hoor (dus naar de staart toe). De gladde kant van de prop moet aan die kant waar hij de lucht "snijdt", dus aan de voorkant, de aanzuigende kant (of officieel, de kant met onderdruk :P ) .

Whooo, stop.

Hij heeft een cam prop gekocht en niet een Gunther prop!

Bij alle normale props moet de tekst opdruk naar voren staan. Bij de gunther prop zit de tekst ingegoten of meegegoten in de mal en die moet idd naar achteren staan. Dus let goed op hiermee. Beter kijken naar de bolle en gladde kant. de bolle zijde moet naar voren wijzen en de gladde zijde dan dus naar achteren.

sanka zei:
Helaas is van het weekend mijn Easy overleden :( ..

Ze heeft overleeft: 2 zware crashes, een maand in het bos en veel misbruik mijnszijds..
Maar zaterdag middag gaf ze de geest. op 50meter hoogte brak een vleugel af op het uiteinde van de carbonligger... De hieropvolgende crash vergruisde de hele neus, en ook die brug die de vleugel vashoud begaf het..
Gelukkig was de crash midden op het veld, en was er verder dus niets aan de hand.. En overleefde alle electronica het wel..

Laat me wel even vertellen dat ik zeer tevreden ben over de easystar, en dat het een superbe trainer is..
Die ene hele hoop misbruik kan doorstaan... Maar "ik" heb dit ook tot het uiterste getest. Een typhoon 6/15 is ook niet echt wat ze daar bij Multiplex aanraden om erin te zetten..

Dus hierbij mijn afscheid van de easystar.. Ik heb er veel plezier aan gehad, en veel van geleerd.

Nu ga ik dus op zoek naar een leuke opvolger. (Space scooter???) Waar ik ook weer wat verder mee kan groeien als bestuurder 8) ..

Hey Sanka balen man!
Maar misschien inderdaad een mooie volgende stap nu.....Hoop op de club veel van je easystar-expertise te leren 8) ......Typhoon 6/15 zal ik dan maar niet monteren :wink:

Easy is zaterdag vanuit Duistland verstuurd, zender houden ze me van op de hoogte, zou deze week daar binnen moeten komen.......Servo's e.d.komen tegelijk met de easy binnen...hoop morgen :?
Ben nu bezig met die lipo's etc....ga toch die voeding die ik heb liggen eens proberen.......Neem aan dat dit werkt volgens het principe baat het niet dan schaadt het ook niet?

@Sanka.. may she rest in peace...

Ik zal eens wat rustiger vliegen met de 6/15 EZ :) Alles heeft zijn limiet zullen we maar zeggen.

spijtig voor je sanka,

gisteren heb ik men éérste noodlanding (nee geen crash) gemaakt sinds ik hem heb, 5 maanden dus.
ik was aan het vliegen in een wei met rustige wind, toen ik hoog zat begon het plots hard te waaien, ik realisseerde me toen pas dat ik tuusen twee bossen stond, dit is dus een tochtgat waar bijna alle wind doormoet die niet door de bossen geraakt.
met de wind meelanden ging dan niet :(
heb ik dan een raar maneuvre moeten doen zodat ie met de wind mee ging landen, hij scheerde over men hoofd en probeerde hem lager te bregen want 20 meter verder stond een hoge omheining voor lama's binnen het terein te houden, heb ik hem dan maar zachtjes lager gebrach maar door de hogesnelheid is hij in de vochtige grond blijven steken en een koprol gemaatk, maar in het begin was het wel een mooie buiklanding :P
ressultaat? neus was op de naad gebroken, dus gewoon weer gelijmd.
staart lag los, gelukkig ook op de plaats waar je hem kon inschuiven, dus gewoon weer lijmen.
maar het stoomste is de achterkant van de vleugel waar hij in de romp gaat is hij geplooid en een barstje erin, achterkant recht trekken met warm water en barstje geluimd, dan nog wat lijm over de plooi vlakken zodat hij niet nog eens gemakkelijker kan plooien :wink:

man, nu weet ik wat die kist allemaal aankan :!:
en dat de week voor ik op een rolroer trainer ga beginnen :P

groeten, samuel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back