multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Owja vergeten te zeggen dat marco me lesgaf :D

Trouwens ik kon dat setje er tussen solderen zonder de regelaar weg te halen. :)

Ik krijg er nu echt genoeg van man .. damn

Mn vliegtuig stoort nog steeds als de ziekte gewoon. Eerst een nieuwe regelaar gekocht zodat ik die achter de motor kon solderen .. nog steeds last van daarna ontstoorders tussen gesoldeerd en nu heb ik het nog steeds!

Moet es een keer op zn TL balk testen of het zendbereik van mn antenne wel klopt want het ligt denk ik aan mn antenne of anders aan mn ontvanger. Als ik mn romp weer moet openhalen bij mn vliegtuig kan ik netzogoed voor 200 euro een nieuwe romp kopen + brushless + pcm maarja dat is niet echt de oplossing heah.

Pfff wat een gekloot koop je voor zowat 400 eypo aan zooi werkt het nogniet :/

Probeer eerst er een ander kristal in te steken,zowel zender als ontvangerkristal. Als je er geen hebt,leen er dan ééntje van een kennis. Gewoon ff proberen. Je weet maar nooit he.
Veel geluk.

Hee Nigel, ik weet niet of je in de buurt woont maar ik heb dezelfde zender en wil best even kijken of het daar aan ligt.
Welke ontvanger ligt erin?

Hmmm, ik werk met dezelfde set en de goedkope Cessna-electronica. Bij mij werkt het feilloos. De regelaar zit bij mij op de originele "Cessna-plek".
Als de motor niet draait heb je dan ook storing?

Benno Z zei:
Hee Nigel, ik weet niet of je in de buurt woont maar ik heb dezelfde zender en wil best even kijken of het daar aan ligt.
Welke ontvanger ligt erin?

Dat kan je natuurlijk ook doen. Maar die ez is al een paar keer hard naar beneden gekomen he? Misschien is het kristal gebarsten,da zie je niet met het blote oog.
Die R700 is trouwens een heel goede ontvanger.
Gewoon onderdeel per onderdeel kontroleren en je komt er wel. Dus vervang die ontvanger ook een keer,gewoon om te testen.

he nigel je moet toch van de week even hier heen komen voor je bakje met spullen.
dan proberen we alles gewoon even uit want nu word ik er ook moedeloos van.
we hebben alles gedaan wat normaal te doen is. als de ontvanger het probleem geeft dan moet je die op sturen.
als het de zender is dan helemaal.

Goed plan marco ff zien wanneer we allebei tijd hebben :)

Zonder de motor kun je slechts 2 meter verder ofzo voordat ie begint te storen het maakt zowat niks uit eigenlijk. Ik testte dat wel midden in de nieuwbouw op trapveldje en in de straat dan kan er natuurlijk ook veel mee te maken hebben.

Ik kom sowieso wel ff langs marco en dan kunnen we nog es wat testen :)

Trouwens dufour zover ik me kan herinneren hebben de zender en ontvanger geen klappen gehad door wat dan ook. Zal die kristallen toch even controleren als dat mogelijk is bij marco :)

alles word getest dat verzeker ik je.

morgen naar de wezelanden hopen dat ze me rap helpen en dan zodra ik weer thuis ben komende week gewoon een avond plannen.

Pindaman zei:
Zonder de motor kun je slechts 2 meter verder ofzo voordat ie begint te storen

Reageert `ie vanaf 2 meter van het toestel al niet meer? Je moet met 1 uitgeschoven (dikste) segment van de zender toch minimaal 40 meter van je toestel kunnen weglopen als je je toestel op 1 meter hoogte houdt, en dan moet hij nog goed reageren.
Als ik met volledig ingeschoven antenne 1 meter van mijn toestel wegloop begint hij meteen al te "jutteren".

Hopelijk kom je er met Marco uit, je wilt ondertussen wel eens een keertje vliegen natuurlijk. :?

Benno
bedoel je nu echt dat de mx-12 echt dat probleem heeft dat je de antenne toch nog behoorlijk moet uit schuiven.
we hadden al wel de top van de antenne uit geschoven maar ja dat had weinig efect.

bij mijn futaba skysport zit de antenne ook ingebouwd.
maar die hoefde ik dus geen mm verder uit te trekken en daar mee liepen we naar het einde van het veld. zonder stooring op ppm

Ja, als ik de antenne niets uitschuif, heb ik maar een bereik van 1 tot 2 meter. Dit hangt er van af of er meerder zenders aan staan van collega-piloten. Je moet hem dus écht wel minimaal 1 segment uittrekken.
Hoeveel meter komen jullie overigens met volledig uitgeschoven antenne, mét en zonder draaiende motor?

uitgeschoven antenne vliegen we alleen mee
maar omdat nigel bij het afgooien ook een stuk verder kon komen toen de antenne eenmaal uit geschoven was kan ik zeggen dat die reikweite op zich goed moet zijn.
het moet gewoon nog even exact uit wijzen.

maar ja dan heeft grauper/jr een zeer dichte kast of in verhouding een zwak signaal.
maar hier over kan ik zelf niets zeggen maar mischien corrien wel.

Dus je vliegt wél met die set? Dan is alles toch oké? Maak je echt geen zorgen over de storing met volledig ingeschoven antenne, dat is normaal.

De reikweidte van de MX-12 is ruimschoots voldoende, ik ben met m'n Cessna al zo ver weg gevlogen dat ik hem al bijna niet meer kon zien, zowel horizontaal als verticaal :P

Veel vliegplezier!

He marco sterkte met je operatie man! Ik hoop dat alles goed gaat!

Hmm benno wat dat betreft kwam ik met volledig ingeschoven antenne nogwel een aardig eindje dan zon 15-20 meter. Ik probeerde ook met uitgeschoven antenne over de hele lengte van het grasveld maar dat werkt wel gewoon goed.
Maar als i khet kleinste stukje van de antenne uitschuift maakt dat weinig uit though. Maar mischien is er toch minder aan de hand als ik denk. Zal binnenkort nog es een testje doen.

Benno bij welke spanning laad jij je zender weer op? Mijn zender heeft nu nog een spanning van 10,3volt mischien dat ie ook weer leeg begint te raken of? :o

Pinda man zei:
Benno bij welke spanning laad jij je zender weer op?
Bij 10,3 is hij nog meer dan halfvol. Ik laad hem pas onder de 10V. Je kunt aan het balkje in de display ook zien hoe vol hij is.
Als het onderste streepje het verticale blokje nadert, moet hij worden opgeladen:
MX-12.gif

Volgens mij is er overigens niks met je zender aan de hand en kun je gewoon vliegen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back