multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pinda man zei:
Ah dankje voor je antwoord. Kheb nog een vraag!

Hoe laad ik in hemelsnaam mn mx-12 op ! :D Hij zit vanuit de verpakking nog vol maar ik heb geen kabeltje of wat dan ook en er zit een wat vage aansluiting op? :(

Ah ik hoor zojuist dat die een lader nodig heeft die je apart moet bestellen .. je zou toch verwachten dattie erbij zat :(

Hij zit er niet bij.
Je kunt hem bestellen of zelf maken van 2 banaanstekkers, een snoertje en een in de zender passende stekker.
Ik heb hem gekocht voor 3.50

Bij Graupner zit de min aan de binnenkant van de zenderstekker. Dat is afwijkend t.o.v. standaarden. Als je hem bestelt of koopt moet je er dus voor zorgen dat je specifiek een Graupner laadkabel aanschaft.

Inderdaad verbunt het is zweeftijd zonder termiek.
Ik begin meestal met de zweef tijd als we hem nog duidelijk kunnen zien.
Maar wel een flik stuk boven de hoogspannings masten uit komen.
die naast ons veld staan.
dus ik schat zon 150 tot 200 meter.
het meeste verlies in daalhoek komt door die bochten je we moeten draaien om in de buurd te blijfen.

mGerben zei:
Pinda man zei:
Ah dankje voor je antwoord. Kheb nog een vraag!

Hoe laad ik in hemelsnaam mn mx-12 op ! :D Hij zit vanuit de verpakking nog vol maar ik heb geen kabeltje of wat dan ook en er zit een wat vage aansluiting op? :(

Ah ik hoor zojuist dat die een lader nodig heeft die je apart moet bestellen .. je zou toch verwachten dattie erbij zat :(

Hij zit er niet bij.
Je kunt hem bestellen of zelf maken van 2 banaanstekkers, een snoertje en een in de zender passende stekker.
Ik heb hem gekocht voor 3.50

Bij Graupner zit de min aan de binnenkant van de zenderstekker. Dat is afwijkend t.o.v. standaarden. Als je hem bestelt of koopt moet je er dus voor zorgen dat je specifiek een Graupner laadkabel aanschaft.

Ok dus gewoon dit kabeltje bestellen en ik kan em opladen via wat? Mn ultramat 10 dan?

Hmmz mischien eens kijken morgen of ik er vlot eentje zelf kan fixen omdat bestellen zolang duurt en ik em morgen mischien nog de lucht in wil krijgen :D

Heb mn easystar trouwens grotendeels in elkaar gebouwt.. wat een gepiel met dat solderen zeg ik soldeerde telkens de verkeerde dingen aan elkaar.
En uiteraard moest ik mn klauwen nog verbranden aan mn soldeerbout en viel mn model erop waardoor er een gat in zit :P
Enfin heb het veertje uit mn zender gehaald en dat ding erin geschroeft en dan hoeven alleen nogmaar de servos in mn EZ en dan issie klaar :lol:

Edit: Tof de winkel redelijk dicht in de buurt verkoopt die kabel ook es ff checken of ik er morgen een kan halen daar :D
Nog enige aandachtspunten voordat ik mn maiden die met easystar? Zal samen met iemand die range check doen controleren of de servos werken maar verder?

ik denk dat je beter gewoon een stopcontact lader koopt van protech ofzo, met stekker aansluiting van graupner JR.

greets

Pindaman zei:
Nog enige aandachtspunten voordat ik mn maiden die met easystar?
Ja, je zender minstens 12 uur aan de stroom hangen op 150 mA, de zender zit namenlijk vanuit de fabriek NIET vol en zal er na zo'n 5 à 10 minuten me ophouden :cry:

inderdaad, de eerste keer dat je je zender laat, hem een hele nacht (of 12 uur) in de lader laten zitten, dat bevordert de levensduur en de capaciteit ;)

grts

Ja was net ff bij Marco langsgeweest aangezien die best dichtbij woont. Was wel lachen :)
Wat heeft hij trouwens een lading helikopters en vliegtuigen O_O sta je dan met je easystar :P

Zender is dalijk vol en dan ff kijken of alles werkt en klopt en zwaartepunt bepalen. En als het meezit morgen de maiden :D

Hmmz omdat mn motor de verkeerde kant opdraaide heb ik zoals marco zei die polen omgewisseld. Alleen nou draait ie niet meer?
Moet ik niet gewoon de prop danmaar omwisselen zodat ie wel de andere kant opdraait? Dat maakt feitelijk toch niks uit als de prop maar thrust levert?

Hmmz mn motor schijnt nou wel weer te werken met de polen allebei de kanten op. Alleen nou stottert ie als je veel gas geeft?
Ik had em wel ingedraait in gedestileerd water zoals me werd aangeraden. Toen deed ie het nogwel goed? Op halfgas draait ie nog wel zonder stotteren maar zodra je meer geeft begint ie veel te stotteren ik heb dan ook geen thrust eigenlijk.

Samual zei dat het mischien of de motor of regelaar was. Ik vrees nog sneller de motor omdat die permax400 niet in gedestileerd water hoefde?

Al met al mooi shit met dit windstille weer :(

samuel speltdoorn zei:
ik denk dat je beter gewoon een stopcontact lader koopt van protech ofzo, met stekker aansluiting van graupner JR.

greets
Onzin,met je lipo lader kan je die zender toch ook opladen??? Zo doe ik het toch,gewoon omschakelen naar Ni Mh,en liefst op 0.5A. Meer A's is schadelijk voor de accu van de zender. Lees de topic jongens.Niks aparte lade van Protech.

sorry, was maar een tip, om de beginner het zo makkelijk mogelijk te houden ;)

greets

Vandaag een behoorlijke nare dag gehad.

Ik dacht leuk vandaag naar marco het probleem van mn vliegtuigje oplossen en dan ff naar het veld om em te proberen. Maar het stotteren van de motor blijkt aan de te lange bekabeling te liggen van de ESC naar de motor dus gaan we binnenkort de ESC vlak achter de motor monteren. De lange bekabeling gaat dan van de esc naar de lipo toe.

Enfin ik bleek ook geen reikweidte te hebben doordat de esc nu dus voorin lag naast de antenne.

Daar bovenop stortte de microjet van marco neer met de maiden waardoor de neus afbrak. Schade bleef overigens gering maar tis toch flink balen.

Wat nog erger was dat ik les kreeg van een oude instrukteur (omdat marco daar mij geen les mocht geven omdat ie dan een club brevet moest hebben).
Ik had de Easystar van marco en de zender met leerling leraar systeem. Dus ik ging wat vliegen met instrukties van die vent en na een paar minuutjes dwarrel ik wat vreemd op een goede 100+ meter hoogte en zeg ik ik heb em niet niet meer. En hij komt RECHT omlaag met volle snelheid naar beneden. Ik zag op een gegeven moment dat de bovenkant naar mij gericht was en probeerde em nog up te trekken maar dat wou niet meer doordat die gozer de leraar switch al had omgehaald.
Echter hij deed niks nadat hij dat deed :(

Oftewel easystar finaal kapot inc de lipo :/

Oei oei, je hebt wel pech, vreemd dat de besturing niet meer werkte. Ook vervelend dat iemand anders z'n toestel aan gort is...... :cry:
Hopelijk kun je toch snel weer aan de slag met deze geweldige hobby, zelf ben ik vanaf dag 1 volledig verslaafd :D

Enfin ik bleek ook geen reikweidte te hebben doordat de esc nu dus voorin lag naast de antenne
Geen reikwijdte met de MX-12??? Ik heb in m'n Cessna álles voorin liggen, motor, regelaar, ontvanger en servo's en dat gaat probleemloos.

Benno Z zei:
Oei oei, je hebt wel pech, vreemd dat de besturing niet meer werkte. Ook vervelend dat iemand anders z'n toestel aan gort is...... :cry:
Hopelijk kun je toch snel weer aan de slag met deze geweldige hobby, zelf ben ik vanaf dag 1 volledig verslaafd :D

Enfin ik bleek ook geen reikweidte te hebben doordat de esc nu dus voorin lag naast de antenne
Geen reikwijdte met de MX-12??? Ik heb in m'n Cessna álles voorin liggen, motor, regelaar, ontvanger en servo's en dat gaat probleemloos.

Hmm zoiets hoorde ik samuel ookal zeggen. Ik vrees eigenlijk al dat er meer aan de hand is :(

Het stotteren van de motor kunnen we wss wel verhelpen maar die reikweidte baart me ookwel iets zorgen. Maargoed ik ga binnenkort nog eens bij marco langs en dan zullen we zien :)

ja nigel
we gaan dit probleem oplossen. you ez vliegt nog wel dit jaar.

wat betreft de jammerlijke crash met de ez we bouwe weer een nieuwe en klaar is kees.
microjet was gewoon iets weer menselijks aan mijn kant denk ik.
maar die is makkelijk geplakt.

innige deelneming marco ;)
maarja een crashje is zo gebeurt en zoals bij de multiplex schuimpjes "zo weer gelijmd" :P

greets

Zoo gister zon rondol (ofzo :P) regelaar gekocht. Die kun je direct achterop de motor solderen. Dat was omdat het probleem toch bij de regelaar lag die had te weinig vermogen en daarom stotterde de motor.

De maiden komt steeds dichterbij 8)

Ff de topic es kicken :D

Nadat ik eindelijk mn ontvanger dacht te hebben verlost van de storing die de regelaar veroorzaakte bleek ik het nog steeds in een lichte vorm te hebben als de motor draaide. Dus nu heb ik van Marco ( 8) ) zon ontstoor setje gekregen en er zojuist op gesoldeerd.
Morgen nog es een reikweidte test doen en het beste hopen! Hij heeft overigens alwel zn maiden overleeft dus dat is al een goed teken tocH :D

Heb trouwens mn xtwin ook binnen :D Droog ding isdat!

hij heeft niet alleen de eerste vlucht overleeft.
hij heeft ook een les vlucht overleeft.
waar bij nigel toch wel behoorlijk gespannen was en ik ook natuurlijk.
want ja laat ik zo zeggen het was zonder pult zonder kabel en een modus die ik normaal niet vlieg maar de landing ging net zo goed als altijd.
in ver van optimale omstandigheden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back