multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
GS_Jan zei:
Wanneer ik vlieg met de easystar dan gaat direct de neus omhoog, en deukt ie terug naar beneden. Moet steeds hoogteroer laag houden, maar is niet gemakkelijk. IS mooi in balans zelf ietsje naar voor het gewicht. Is daar iets aan te doen ? mixen op zender ? andere prop ?
Wat gek... je zou denken, óf het zwaartepunt ligt verkeerd (maar je zegt dat dat goed is) óf de instelhoek is fout (maar dat kan haast niet met een toestel als de EZ*, waar zowel vleugel als stabilo in een vaste stand aan de romp zitten).
Is jouw EZ helemaal in standaardconfiguratie? Hoe is het met de domping van de motor?
Als je op een club zit dan heb je er vast al andere mensen bij gehad?

Bart

Bij een vliegtuig met de prop op de neus zou dit betekenen dat de motor meer naar "beneden moet wijzen", maar ik weet niet hoe dit met de Ez is omdat hier de motor achter de vleugel zit.
Staat je hoogteroer in de middenstand v/d zender wel in één lijn met stabilo?

Ben geen expert, maar als ik de theorie goed begrijp zou dat bij een EZ* moeten betekenen dat-ie naar boven moet wijzen. Maar beter natuurlijk: kijken of de stand overeenkomt met wat de fabrikant heeft bedacht! Ofwel: wijkt-ie in dit opzicht af van de fabrieks-EZ*?
Bart

nigel als jij denkt dat je lipo kapot is gegaan door te diep ontladen dan kan een lipo save mischien helpen maar het probleem is je ziet er geen reet van op hoogte

marco bosch zei:
nigel als jij denkt dat je lipo kapot is gegaan door te diep ontladen dan kan een lipo save mischien helpen maar het probleem is je ziet er geen reet van op hoogte

Marco rotjong kom es online op msn man! :D

Hmmz naja ik kon ze niet vinden met een piepertje vandaar. Ik wou weer een 2cell 10ontlaad lipo kopen.

Ok, ik denk dat deze vraag al duizend maal gesteld is maar ik weet dat er hier ook mensen zijn die noobs willen helpen :)

-Als ik een easystar wil kopen, hoeveel kost het me dan als ie vliegklaar is
-wat voor roeren heeft ie dan (/standaard)
-hoe sterk is ie ongeveer (mss een verhaaltje toen je tegen een boom aan vloog dat ie toen nog leefde ofzow)
-en hoegoed gaat het besturen met wind?
-makelijk te bestruren?

ty voor de moeite

Masdop zei:
Ok, ik denk dat deze vraag al duizend maal gesteld is maar ik weet dat er hier ook mensen zijn die noobs willen helpen :)

-Als ik een easystar wil kopen, hoeveel kost het me dan als ie vliegklaar is
-wat voor roeren heeft ie dan (/standaard)
-hoe sterk is ie ongeveer (mss een verhaaltje toen je tegen een boom aan vloog dat ie toen nog leefde ofzow)
-en hoegoed gaat het besturen met wind?
-makelijk te bestruren?

ty voor de moeite

Ik heb hem gekocht in Duitsland, samen met een MX-12 zender (goede zender). Dit zou ik zo weer doen, bestelling ging prima en was voordelig.
Lader, Lipo pack, speedcontrol en één extra servo heb ik bij een 'echte' winkel in NL gekocht.
Die zou ik in de toekomst allemaal bij rctechnics.nl bestellen. Dat had aardig wat geld gescheeld. Ik zou in een volgend leven ook een 8 euro servo kopen en niet een 28 euro servo.
Al met al zijn de opstartkosten aanzienlijk: Ik was rond de 450 euro kwijt. Een heel groot deel daarvan (zender, lader, accu, servos) zijn opnieuw te gebruiken.

De easystar zelf heeft alleen een richting- en hoogteroer, geen rolroer. Er zijn veel mensen die later een rolroer hebben toegevoegd.
Verhaaltje van toen hij tegen een boom aan vloog: Hij is talloze malen rechtop in de grond gevlogen, in het water, scheef in de grond, één keer in volle vaart tegen een stalen container (zo'n grote), en voor je denkt dat een stalen container meegeeft, ook één keer in volle vaart tegen een massief rotsblok van 1x1x1m. Hij vliegt nog steeds.
Besturen met wind ... het is een licht toestel. Met iets sterkere wind of met vlagen wordt het ellende. Wacht met vliegen tot de schemering wanneer de wind gaat liggen. Met constante lichte wind is hij prima te vliegen - na oefening.
Makkelijk te besturen - ja hoor. Oefen met FMS met naar je toe vliegen.

ok, dankje voor dit mooie complete antwoord :)

ik had hem ook al voor de FMS en hij deed het erg goed

Owkee, op fms vliegt ie inderdaad erg makkelijk. Probeer het nu eens met een windje van 10 m/s en windstoten op 3 of 4 ofzo :P

Is een leuke oefening als je je verveelt zonder wind :roll:

sturen verzekerd :wink:

mGerben zei:
Masdop zei:
~~~mijn blablabla~~~

Ik heb hem gekocht in Duitsland, samen met een MX-12 zender (goede zender). Dit zou ik zo weer doen, bestelling ging prima en was voordelig.
Lader, Lipo pack, speedcontrol en één extra servo heb ik bij een 'echte' winkel in NL gekocht.
Die zou ik in de toekomst allemaal bij rctechnics.nl bestellen. Dat had aardig wat geld gescheeld. Ik zou in een volgend leven ook een 8 euro servo kopen en niet een 28 euro servo.
Al met al zijn de opstartkosten aanzienlijk: Ik was rond de 450 euro kwijt. Een heel groot deel daarvan (zender, lader, accu, servos) zijn opnieuw te gebruiken.

~~~nog wat blabla van jou~~~

je zegt hier dat je hem voor iets van 450 euro hebt gekockt,
maar dat dat duur was ect.

hoeveel zou het nu kosten (met niet alles het beste van het beste maar gewoon standaard)?

pdspds zei:
http://www.natterer-modellbau.com/index.php/cat/c79_Beginner.html/page/2
hier kost hij 162 euro RTF

er staat toch 139 euro? of zijn de verzendkosten 25 euro?

edit:

oonee ik keen ff bij de foute

mGerben zei:
Masdop zei:
~~~mijn blablabla~~~
~~~nog wat blabla van jou~~~

He! Ik tik me hier een RSI-dwarlesie, moet je zien wat voor respect ik krijg!

je zegt hier dat je hem voor iets van 450 euro hebt gekockt,
maar dat dat duur was ect.

hoeveel zou het nu kosten (met niet alles het beste van het beste maar gewoon standaard)?

Ik heb niet het beste van het beste genomen.
Ik heb gekocht wat ik ook in een volgend vliegtuig kan gebruiken.
Bij een RTF is er fors op de zender bezuinigd. De MX-12 is een hele goede zender waar je veel mee kunt - zelfs helicopter vliegen als je dat wilt, maar rolroeren en wat extra's bedienen kan dus ook.
Tegelijk is het geen absurd dure zender.

Mijn lader kan zowel NiMH als Lipo laden - ik hoef dus geen extra lader meer te kopen als ik een ander type accu aanschaf.

Dat waren dus redenen voor mij om geen RTF te kopen.

Ik heb niet uitgerekend hoeveel het mij gescheeld had maar ik kan wel een schatting maken:
Graupner Ultramat 10 Lader NiMH + Lipo, en 12V + 220V : 69 euri. Kan denk ik 10 euro goedkoper - eventueel de Ultramat 14 ipv de 10.
Servo: 28 euri - kan 20 goedkoper.
Speedcontrol: 35 euro, kan 15 euro goedkoper.
Lipo accu: 45 euro, kan 20 euro goedkoper.

Dus 65 euro besparing was wel mogelijk geweest. Was ik onder de 400 gebleven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back