multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
scoutcow zei:
Ik heb iets raars met mijn Easystar, als ik hem met volgas weggooi om te vliegen maakt hij een scherpe rol naar rechts en knalt meteen weer op de grond.
Oh dan gaat er echt iets mis.
Gebeurd dit ook als je hem horizontaal voor je uit gooit?
Vermoedelijk gooi je hem naar boven of je wilt gelijk mbv het hoogte roer naar boven met te weinig vliegsnelheid.

Lijkt op een getordeerde vleugel, of een helft die niet goed gemonteerd zit ! Misschien ken je iemand met een instelhoekmeter, kun je het makkelijk controleren.

Nee, hij wordt gewoon horizontaal weggegooid en ook gewoon recht. Er stond totaal geen wind, dus er was ook geen wind waartegen hij op kon stijgen, kan dat ook meegespeeld hebben? Ik ga hem binnenkort nog 1x testen, maar ik weet niet waar het aan kan liggen, heb hem tig keer geprobeerd en elke keer weer die afwijking.

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met modelvliegtuigjes.
Een EZ vliegt met een volle zender en motor/ontvanger accu eigenlijk altijd wel.

Meestal zitten deze vreemde verschijnselen in heel simpele dingen, zoals een richtingroer dat net de verkeerde kant op draait.

Ik heb al veel goede vluchten gemaakt met de spacescooter en afgelopen weekend ook met mijn brushless spacescooter en dat gaat prima. Alle roeren van de EZ draaien de goede kant op, de staart lijkt er ook goed recht op te zitten en de vleugels lijken beide ook prima te zijn.

scoutcow zei:
de staart lijkt er ook goed recht op te zitten

Als je van achteren kijkt, loopt het hoogteroer dan mooi evenwijdig met de hoofdvleugel? En maakt het richtingroer een hoek van 90 graden t.o.v. het hoogteroer en dus ook met de hoofdvleugel?

Wil zomaar wat verschil in zitten met de beschreven resultaten als gevolg.

ja en dus lijkt het me overtrokken. mischien niet hard genoeg gegooid of je motor produceert niet genoeg trust. kan heel makkelijk als je regelaar de stroom niet treken kan.

Werd-ie gegooid met lopende motor?
Maakt het verschil of de motor loopt of niet?

ScoutCow,
draait de propeller wel de goede kant op :?: en heb je de bollekant van de propeller wel naar voren gericht :?: Bij volgas moet de EZ* zich uit je handen willen trekken. Zet hem op een gladde vloer, dan moet hij vooruit willen stuiven. Ik ben dit probleem al eerder met een EZ* op dit forum tegengekomen..weet ff niet waar :?: .
Zelf heb ik afgelopen weekeind mijn EZ* zijn luchtdoop gegeven(maiden noemen jullie dat). Ging erg goed bijna geen extra trim hoeven geven. Helaas ging de ESC na 5 min kapot. Ik heb mijn EZ* al direct voorzien van rolroeren. kost 2x 4 euro + 2 servo-verlengkabels en wat tijd(je moet wel genoeg kanalen op je zender hebben). Als je een beetje handig/voorzichtig bent is dat geen probleem, de vleugel is er dik genoeg voor3/4 van de servo in de vleugel en1/4 steekt uit. Resultaat in de lucht was erg goed. Of het veel betervliegt dan alleen richtingroer heb ik nog niet ervaren. Je leert wel om je toestel op die manier te besturen.
Ik las dat iemand voor 10 euro een EZ* heeft gekocht en niet weet wat hij ermee moet? Aan de hoogste bieder voor jeugd onder de 18 is mischien een idee.
Weet iemand of de vleugels van een EasyGLIDER op een EZ* passen? Ze komen nl uit het zelfde nest. De vleugels van een EGLider zijn los te koop en hebben een spanwijdte van 180 cm. Zo kombineer je het voordeel van een motor bovenop je toestel met meer zweef eigenschappen en direct al rolroeren aanwezig.
(PS een kale EGlider zakt ook al richting 50euro)

De motor draait de goede kant op en de propeller staat ook goed, heb ik allemaal van tevoren gecontroleerd, en het was de RTF set, dus dan zou het ook wel goed moeten zijn, maar ik heb het uiteraard ook gewoon gecontroleerd, en hij trekt inderdaad gewoon als je hem op volgas hebt. Misschien zou het kunnen dat hij niet heel veel power heeft met die 400 motor en omdat er geen wind stond dat hij daardoor niet genoeg lift kreeg en meteen naar rechts naar beneden dook of iets dergelijks. Ik ga hem binnenkort nog even 1x uitproberen en hopelijk is er dan wel wat wind, maar natuurlijk ook weer niet teveel.

met de juiste regelaar en de regelaar goed gesoldeerd en met de juiste accu is de sp400 voldoende om met windstil weer met een goede harde duw in de lucht te blijfen.

Bij de RTF kit ga ik ervan uit dat dat wel goed zit. Eerst met de standaard 6 cells accu geprobeerd, toen ging hij dus al naar rechts en later nog weer geprobeerd met een andere 7 cells NIMH accu en precies hetzelfde probleem.

Probeer dan ook wat er gebeurt als je 'm gooit zonder power, gewoon zweefvlucht. Gaat-ie dan ook naar rechts?

Hou rekening met verzendkosten. Die zijn bij sommige Ebay winkeliers belachelijk! Deze firma vraagt binnen duitslad 8 euro verzendkosten, dat zal misschien het dubbele worden voor Nederland.
En als je problemen met je model hebt kan het trouwens best wat waard zijn om gewoon naar de leverancier te kunnen gaan...

bdoets zei:
Hou rekening met verzendkosten. Die zijn bij sommige Ebay winkeliers belachelijk! Deze firma vraagt binnen duitslad 8 euro verzendkosten, dat zal misschien het dubbele worden voor Nederland.
En als je problemen met je model hebt kan het trouwens best wat waard zijn om gewoon naar de leverancier te kunnen gaan...
tja, daarmee heb ik het voordeel dat ik vlak bij de grens woon en dat mijn oom vlak over de grens woont. ik laat het naar hem verzenden en ik kan het dan zo bij hem afhalen. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back