multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Dislext

Bij RC technics een 7.2V speed 400 halen met een adaptor en een 5.5 x 4.5 prop.
En een 2200 Mah 3S lipo als pakket gaan gebruiken.
Lipoladertje van 20€ erbij en je gaat van 80 a 100Watt naar ongeveer 140 a 150 watt.

Of een borstelloze motor erin.
Iedere 2200 KV motor draait met dezelfde prop op 3S pakketten dezelfde of net wat meer power. Maar dan heb je ook nog een nieuwe regelaar nodig.

Frank.

Ligt aan de regelaar.... Maar het kan idd zo zijn...

Er zijn zoveel types te verkrijgen met lipo en nimh/nicad. 10 tot 60+ A.
Afslag automatisch of instelbaar.... Programeerbaar...

Zeer prijzig meet geschikt voor zowel borstel- als borstelloze motoren is de Graupner Genius 30 of 40. Ik heb de 40 in mijn EZ (voor een prikkie tegenaan gelopen, ik vlieg met een Hype Alpha 4004Kv met 2S/3200mAh LiPo en 5,5x4 nitro prop) en de 70 in mijn grote vliegtuig (met 4S LiPo).

@ dislext..
ik vlieg nu jaartje met dit gevalletje.. heb er inmiddels de stock motor mee versleten (jaah dat is mogelijk na 500 starts:D:D)
heb em nu geupgrade naar een speed 480 van graupner en een 8 cell accupakje...
nou dat is gelijk weer te merken vliegt nu echt als een zonnetje.. en vele malen langer..
mijn tip als je hiermee wilt beginnen en er leuke vluchten mee wilt maken.. gewoon 480-er erin drukken standaard prop (wel met meenemer want de 480 heeft een dikkere as dan de permax 400:P) en op 8 cellen laten vliegen.. moet je kijken wat een verschil:D:D

gr

wat mij ook nog wel eens grappig lijkt,
dit topic bestaat nu bijna 3 jaar... nou lijkt het mij wel een grappig om te zien hoe de EZ*'s er na drie jaar verbouwing en wear&tear uitzien:D
oftewel posten die foto's!!!:D:D

wat mij ook nog wel eens grappig lijkt,
dit topic bestaat nu bijna 3 jaar... nou lijkt het mij wel een grappig om te zien hoe de EZ*'s er na drie jaar verbouwing en wear&tear uitzien:D
oftewel posten die foto's!!!:D:D
Dan moet je bij de afvalverwerking zijn. ;) Maar het piepschuim van mijn eerste EZ was helemaal zacht/sponsig geworden (niet zoals Elapor normaal aanvoelt maar heel zacht schuim). En verder wat meer banaanvormig en 5cm. korter dan gebruikelijk waardoor het zwaartepunt teveel naar achteren lag (met een 150gr. zware brushless is dat heel snel :? je wilt je accu dus echt zo ver mogelijk voorin).

Maar wel wat schadeplaatjes van tussendoor...

De eerste week, tweede vlucht...
easy-bad_landing1_080506.jpg

En met wat tape deed-ie het weer. ;)
easy-bad_landing4_080506.jpg

Als je door de radarstralen van een oude Russische boot vliegt met een Spektrumontvanger, ga je hard de vloer in... (we vliegen naast het Noordzeekanaal)
easy-080523_crashed_very_hard1.jpg

hallo allemaal,

ik heb voor mijn easystar een flycamone 2 gekocht.

heeft iemand daar ervaring mee??

o.a. ben ik benieuwd naar de montage op/aan de easystar

bedankt alvast voor de reacties

Eric

Dan moet je bij de afvalverwerking zijn. ;) Maar het piepschuim van mijn eerste EZ was helemaal zacht/sponsig geworden (niet zoals Elapor normaal aanvoelt maar heel zacht schuim). En verder wat meer banaanvormig en 5cm. korter dan gebruikelijk waardoor het zwaartepunt teveel naar achteren lag (met een 150gr. zware brushless is dat heel snel :? je wilt je accu dus echt zo ver mogelijk voorin).

Maar wel wat schadeplaatjes van tussendoor...

De eerste week, tweede vlucht...
easy-bad_landing1_080506.jpg

En met wat tape deed-ie het weer. ;)
easy-bad_landing4_080506.jpg

Als je door de radarstralen van een oude Russische boot vliegt met een Spektrumontvanger, ga je hard de vloer in... (we vliegen naast het Noordzeekanaal)
easy-080523_crashed_very_hard1.jpg

hihhihhihihiihhiihhi

kmoet ffe laggen:p:p:p:cool::cool:

hihhihhihihiihhiihhi

kmoet ffe laggen:p:p:p:cool::cool:
Hoezo? Het leven van een EZ in handen van een kersverse onervaren piloot in wording valt niet mee. :nooo: :oops:

Je had de LiPo moeten zien... :?
easy-banana_lipo.jpg

Ondertussen (na 6 maanden) zijn snelheden boven de 100km/u gemeten (radargun, gem. van meerdere metingen), is oneindig vertikaal stijgen niet leuk meer, is inverted vliegen ook gewoontjes en rest alleen nog achter vogels aan jagen in de lucht of konijnen in het veld (die zich erg lam schrikken als je heel laag aan komt zweven en ineens vlak boven hun hoofd 400+ Watt aan brushless vol opengooit 8O 8)).

Blijft leuk, dat wildvliegen (al een wat ouder filmpje...)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok relax ik zag wat antw ga dat binnekort ff op mijn gemakie ddor lezen nu nog ff vant mooie weer geniet.
maar ok thx

ok ik ben b;ond en de rc qua fijn cordinatie lastig .
maar wat zou ik doen ik heb dus alles standaard er licht een nieuwe romp klaar bij de broertjes bijna mijn buren.
maar alles dus standaard zalm ik t gew opgeven want de centjes cq poen heb ik ff niet voor weet ik veel wat ok een rompje kan er wel van af maar is dat t waard voor 10 min vliegen mocht t me lukken.Maar ok qua vliegen ga ik dat nu wel onder begeleijding doen van iemand ervaren.
of gew jammer 150 ero armer wat t me koste voor dat standaard gebueren plus baterij en kabeltjes troep

Hey jongens.. Zou het mogelijk zijn het hoogteroer in 2 delen te knippen en een extra servo in te bouwen, om zo toch een soort rolroertje te krijgen?

Bestaat zoiets bij andere vliegtuigen, of wordt dat niet gedaan?

Jazeker, dan heb je tailerons, veel edf jets gebruiken dit, werkt zeer goed, je moet er alleen bij vliegtuigen met een spanwijdte als de EZ niet te grote rollrates van verwachten ;)

Marijn

Hey jongens.. Zou het mogelijk zijn het hoogteroer in 2 delen te knippen en een extra servo in te bouwen, om zo toch een soort rolroertje te krijgen?

Bestaat zoiets bij andere vliegtuigen, of wordt dat niet gedaan?
Ik denk dat dat weinig uit zal halen. Dan moet je ook de opstaande punten van je vleugels halen anders ga je echt niet kunnen sturen met die kleine vlakjes.

Je kunt dan beter echte ailerons erin knutselen. Hier vind je een goede beschrijving. Werkt uitstekend, echte aanrader.
easy-ailerons1.jpg

Jazeker, dan heb je tailerons, veel edf jets gebruiken dit, werkt zeer goed, je moet er alleen bij vliegtuigen met een spanwijdte als de EZ niet te grote rollrates van verwachten ;)

Marijn
Tailerons? 8O Elevons bedoel je (samenvoeging van Elevator en Ailerons)? ;) Verder zi antwoord hierboven.

hallo allemaal,

eindelijk vandaag voor het eerst lekker gevlogen!!

weinig wind en totale controle!

wat is dit toch een geweldig Rc vliegtuig

en gefilmd met een flycamone 2

hoop dat het morgen ook weer gaat lukken!!

Mvgr

Eric

Natterer Modellbau - RTF EasyStar 35 MHz mit Zebra 4pro 153541

Is deze aan te raden als RTF setje? Moet nog beginnen met vliegen...
Hej,
Ik was ook van plan deze te kopen, maar heb dan tog de raad van de meeste mensen gevolgd : alles appart kopen ... Voordeel van alles zelf te kopen is dat je beter materiaal kan kiezen waarvan je langer deugd zal hebben ;) De zender en andere electronica die bij die set zit is heel basic... maar goed genoeg om te beginnen ...

grts,

niels

he niels, en wat heb je dan juist allemaal gekocht en voor hoeveel?
weet een staan voor 140 euro op t net, tweedehands, met reparatie aan de neus...
wat denken jullie? nieuw kopen, of tweedehands?
thanx

Hej,
Ik was ook van plan deze te kopen, maar heb dan tog de raad van de meeste mensen gevolgd : alles appart kopen ... Voordeel van alles zelf te kopen is dat je beter materiaal kan kiezen waarvan je langer deugd zal hebben ;) De zender en andere electronica die bij die set zit is heel basic... maar goed genoeg om te beginnen ...

grts,

niels

Hehe tailerons.. :D

Het was maar een ideetje. De EZ* is een vliegtuigje om leuk wat mee te spelen op een vrije dag.. Beetje wildvliegen enz.. Ik wil er geen superplane van maken. Is ook de bedoeling niet van een EZ* denk ik. Het idee van de tailerons kwam gewoon in me op. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back