multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
RCtechnics heeft geen Multiplex vliegtuigen.

Op ebay in duitsland zit een knakker die verkoopt ze voor € 50,- en ikzelf heb hem ook in Duitsland besteld voor € 59,-

@Peter,
voor mijn Hydro Foam in aanbouw heb ik al een 15 euro motor besteld met een 17A brusless regelaar.

Zou ik die combo beter in de Easystar kunnen zetten denk je ?

Peter Pankras zei:
ik zou niet een standaard speed 400 gebruiken met 3s lipo.. dan fikt ie binnen de kortste keren af (je motor)
als je dan toch een regelaar moet kopen, koop dan die 25a brushless en meteen die fietsbel motor erbij voor 15 euro bij rctechnics..

Peter

Niet hoor, hij wordt wel zo heet dat je gunther-propje loskomt als deze is bevestigd met het meegeleverde rubberen dopje.
En de lijm rond de motor kan zacht worden door de hitte, waardoor de motor in het vlliegtuig begint te schuiven...

Maar "doorfkken"? Nog niet meegemaakt na 30+ vluchten....

OK, dan ga ik voor een schulze slim-20 be regelaar icm de Speed 400 motor en 6 gesoldeerde cellen.

Conrad heeft momenteel een 10% korting, dus ik denk dat ik daar het beste slaag voor een setje cellen. Of weet iemand een beter aanbod ?

6 cellen is ietsie-pietsie weinig, ga voor 7 of 8, aanrader!

Beter aanbod?
Bij Albatros... in Muizen bij Mechelen bvb

Hallo,
Vandaag mijn nieuwe motor Typhoon 6/15/10 met 3s lipo in de EZ gemonteerd en als regelaar een ESC-17P-BA geplaatst.
(zie hier de link http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=164).
Als prop heb ik een 6x3.

Om 7 uur waaide het al iets minder dus ik wilde het gaan testen.
Eerst even met de 3S lipo's gevlogen..maakte erg veel toeren en ik denk dat een 6x4 beter zal gaan.
Wel een hoop power zat er in.
Alleen ik vond hem erg nerveus..hij zwabberde behoorlijk en ook wipte hij soms een stukje hard naar beneden.
Vast de wind dacht ik.
Echter na een 5 a 10 min testen ging ik hard een bocht in en oppeens viel mij motor uit.
Ook dook hij stijl naar bendenen en het leek of niks meer reageerde.
Met een hoop kabaal boorde de EZ zich in de bomen en toen kon de zoektocht beginnen.

Gelukkig viel de schade mee..alleen een buts in de vleugel.
Maar wel was hij goed van slag.
Terwijl mijn zender uit was hoorde ik de servo's heen en weer gaan.
Toen ik hem eindelijk te pakken had en ik gebruikte mijn hoogteroer sloeg tevens mijn richtingsroer geheel uit als mijn stick boven in was.
Ik heb dit een paar keer geprobeerd en elke keer sloeg mijn roer uit als mijn hoogteroer op zijn maximale punt was.

Nu thuis aangekomen wil ik uitzoeke wat het nu is.
Alle stekkers zitten er goed in.
En nu lijkt alles het ook weer goed te doen.
Heb net een poos het gas er op gehouden en tevens met de roeren gespeeld,en alles werkt naar behoren.

Wat moet ik hier nu mee?
Ik heb geen idee waar ik het in moet zoeken.
Iemand enig idee?

Mvrgr. Melvin

6 cellen is ietsie-pietsie weinig, ga voor 7 of 8, aanrader!

Beter aanbod?
Bij Albatros... in Muizen bij Mechelen bvb

Zeker weten ... ik vloog eerst met 6 cellen... nu met 8 op de SPEED 400 6V

Da's pas vliegen ....
MEt 6 kan je maar weinig ....

melly zei:
Terwijl mijn zender uit was hoorde ik de servo's heen en weer gaan.

Met electro nooit je zender uitzetten voordat je de motoraccu los hebt gemaakt. Dit kan je een kapotte regelaar motor en accu opleveren.

melvin.. je moet nooit je zender uitzetten als je onvanger en servo's nog aan staan. Dan kunnen inderdaad je servo's alle kanten op springen en ook je motor kan zomaar aan en uit gaan..

altijd eerst je vliegtuig uit, dan pas je zender..

Peter

Aiii...dat het stuk kon gaan wist ik niet.
Dus dat is de reden dat ik de servo's hoorde werken toen ik richting mijn vliegtuig liep?

Wat ik me nu ook afvraag is of ik mischien de regelaar+ontvanger verkeerd geplaatst heb.
De regelaar lag op de bodem met daar op de ontvanger.
Kan het mischien zijn dat de regelaar zijn warmte niet goed kwijt kon?
Of dat de regelaar zo warm werd dat het de ontvanger beinvloede?

Iemand enig idee?

Dat de regelaar onder de ontvanger zit is wel de reden maar niet de dingen die jij opsomt. De storing komt door de hoge stroom die een soort van maneetveld opwekt. Daardoor wordt de ontvanger ontregeld. Zet de ontvanger zo ver mogelijk van de hoge stroomkringen weg, dan is die storing denk ik wel weg.

Bedankt voor je reactie Theo,
Ik weet dat jij geen glazenbol hebt waarin je de reden kan afllezen.
Maar is dit wel bijna zeker de reden?
Ik hoef niet verder te zoeken?
Dit omdat ik uiteraard een beetje benauwd ben voor een herhaling.

Mvrgr.Melvin

(hoe kan het dat dit pas na 5 min. gebeurde en nog even na de crash de storing aanwezig was en nu alles het wel weer goed doet?)

Dan neem ik die 1% op de koop toe ;)
Bedankt :)

(nu zo'n 12cm tussenruimte...is dit afdoende?)

Zal denk ik pas vanavond tegen 20.00 worden gezien de wind :(
Dan is het meestal aardig windstil hier.

Even voor de zekerheid,veroorzaakt een lipo ook zo'n stoorveld?
Heb hem nu meeer richting de lipo geplaatst namelijk.

Ik ben ook benieuwd naar dat storingsveld. Mijn EZ* is binnen, samen met een 150 Outrunner motor en een 17A brushless regelaar.

Ik wil de lipo acco voorin de neus doen, daarachter de ontvanger en de regelaar vlak bij de motor houden. Geeft dit storingsproblemen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back