multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe tussen de regels door, ik hou me nog altijd aanbevolen voor kapotte en niet meer gebruikte easystars voor mijn speciale easystar projectje.

Geef die Typhoon 6/15 minder motordomp als dat tenminste nog mogelijk is. Op de originele manier denk ik dat je een raket hebt die niet echt goed onder bedwang te houden is tijdens de motorloop.
En gebruik enkele magneetjes om de vleugels iets strakker bij elkaar te houden of tape ze aan elkaar vast tijdens het vliegen.

@Ruudie
hee ruudie waarom die koolstof buis in de staart .
ik zelf vlieg hem al redelijk wild maar ik dacht dat de staart wel stevig genoeg was .
ik heb hem wel licht gehouden.
maar ik weet niet het vemogen van die motor.
de mijne vloog ik met een 2208/16 ongeveer 120 watt
groeten wiebe

Traveler zei:
Het standaard 400 motor moet er gewoon ingelijmt worden. Ik zal er eens wel wat tape omheen doen.
Ook als je je servo's gaat vastlijmen, eerst tape erom dan lijmen.

Je kan ook de zijnkant van de servo in diagonale lijnen (Diagonale lijnen links en rechts over elkaar.
) met een mesje inkepen. dan is hij ruw en kun je hem met grip lijmen.

Ruudie zei:
690272Kopie%20%20van%20IMG_7692.JPG

Eh, een Rasta Star....
Leuk

©® Typhoon Stickmount Easystar

Bij het gebruik van deze gepatenteerde wijze van bevestigen bent u € 75,- verschuldigd.

:)

Theo Coenen zei:
Geef die Typhoon 6/15 minder motordomp als dat tenminste nog mogelijk is. Op de originele manier denk ik dat je een raket hebt die niet echt goed onder bedwang te houden is tijdens de motorloop.
Het is al te laat, maar met een throttle->elevator mix op m'n zender kan ik waarschijnlijk de hinderlijkheid een beetje wegwerken.

wiebe zei:
@Ruudie
hee ruudie waarom die koolstof buis in de staart .
ik zelf vlieg hem al redelijk wild maar ik dacht dat de staart wel stevig genoeg was.
Tsja, het is toch extra stevigheid en het weegt niks.

Noah zei:
@Ruudie.. .hey je gebruikt mijn Typhoon mount principe :)
Ja, thanx nog daarvoor...props 2 Noah :!:
Frank Stevens zei:
Eh, een Rasta Star....
Leuk
Skit.

Hey ik ga me dinsdag ook een easystar halen, kben van plan deze te voorzien van de outrunner en 17a brushless setje. Hoe monteer ik nu het beste de motor en regelaar en welke prop gebruik ik het beste?
Kwastie het zwaartepunt op de juiste plek te krijgen, hoe en waar monteer ik dan het beste mijn lipo?

juul kabbas zei:
Hey ik ga me dinsdag ook een easystar halen, kben van plan deze te voorzien van de outrunner en 17a brushless setje. Hoe monteer ik nu het beste de motor en regelaar en welke prop gebruik ik het beste?
Kwastie het zwaartepunt op de juiste plek te krijgen, hoe en waar monteer ik dan het beste mijn lipo?

Motor:
Probeer het met de triplex motormount van Noah:
(op deze foto met een typhoon, maar zo kan je waarschijnlijk ook de outrunner monteren)
317407Kopie%20van%20IMG_7676.JPG

Regelaar:
De regelaar kan je gewoon over de romp heen laten lopen en de draden via de bovenkant de canopy in leiden. Zo wordt hij ook goed gekoeld.

Prop:
Als je met "de outrunner" de outrunner van RCtechnics bedoeld, bestel dan ook de 8*3.8 prop. Maar dan heb je een probleem: de prop raakt de staart.
Je hebt twee oplossingen: de prop inkorten of een stuk uit de staart snijden.
De prop inkorten is wat ik heb gedaan en het werkt prima, nog meer dan genoeg power, zorg alleen wel ervoor dat je precies evenveel aan beide kanten afsnijdt.
Als je perse de prop zo wil laten moet je de staart uitsnijden, hier heb ik geen ervaring mee, maar ik zou zeker wat versteviging in de staart maken (bv. een carbon buis) omdat je iets minder de helft weg zou moeten snijden.

Lipo:
Zorg dat je zware accu's hebt, minstens 150 gram (afhankelijk van het gewicht van andere onderdelen zoals servo's en ontvanger). Als je lichtere accu's gebruikt moet je waarschijnlijk ballast toevoegen om het zwaartepunt goed te krijgen, wat natuurlijk zonde is.
Waar je de lipo moet monteren? Gewoon ergens in de cockpit, beweeg hem heen en weer tot het zwaarte punt goed is en maak hem vast met dubbelzijdig tape. Gebruik niet het meegeleverde klitteband, die werkt na een tijdje niet goed meer en dan kan je het weer los gaan pulken.

Mijn project:
Ik heb de vleugels verstevigt met een carbon lat van 2*10 mm (een halve meter voor elke vleugel) en ik moet zeggen dat de vleugels echt keeeenker stijf zijn nu. Ik ga ook de stock glas-fiber buis vervangen door een langere carbon buis.
Verder heb ik de ailerons uitgesneden (40*4.5 cm) en bijbehorende servo's in de vleugel gelijmd.

Greetz, Ruudie

Motor:
Probeer het met de triplex motormount van Noah:
(op deze foto met een typhoon, maar zo kan je waarschijnlijk ook de outrunner monteren)

Erhmm.. ik heb geen triplex gebruikt en ook niet op die manier :wink:

Effe updaten....

Heb een Outrunnertje, brushless van een onbekend type gekocht... draaide redelijk goed maar ik vond de speed 400 6V met 9.6V beter vliegen met een guntherpropje...

Dan dit weekend kon ik helaas niet gaan vliegen dus ik dacht... ik zal mijn EZ* eens in orde zetten... stukjes terug in de vleugel gelijmd (gaatjes waren er gekomen na een zeer "close" formation vlucht met een andere EZ* ;-p) Hoogteroer en richtingsroer afgesteld, gelijmd enz (was wel wat werk aan) en toen kwam ik tot de constatatie dat mijn staart nog maar vast hing op mijn romp met ongeveer 1cm (op de plaats waar ie normaal moet plakken (kielvlak-romp)...
Daarna alle tape erafgezwierd, sleufje gemaakt voor bedrading en regelaar) en dan alles mooi afgeplakt wat moest afgeplakt worden.

Andere schroef erop, een 7 * 4
Wat bijkleuren...

En vandaag heb ik hem dan maar eens getest met het idee van "we zullen nog maar eens vliegen".

Jongens dat ding vloog echt super goed...
Loopings, inverted, en zelfs inverted loopings, powerclimb etc ... gewoon alles wat je maar wou !

Prachtig....

EZ* I like it !

@ ruudie; dank je voor de uitleg, kheb een 8x4 en een 7x4 prop liggen dus ga ik die 7x4 nemen denk ik zo. Als je nu es die regelaar achter de motor legt en een luchtspleetje voorziet, koelt hij normaal gezien toch ook genoeg af?? Lijkt me ma een leijk zicht met de reglaar op de romp...
B.T.W. lipo weegt 90gr, het ios dus niet mogelijk het juiste zwaartepunt te vinden zonder lood toe te voegen???

Ik had 2 lipo pakketten van 1500 mah op elkaar liggen.
Samen wogen ze 140 gram.
Dit gewicht was nog net voldoende voor een redelijk evenwicht.
Ik denk dat je met 90 gram te weinig gewicht hebt om in de neus te stoppen.

juul kabbas zei:
@ ruudie; dank je voor de uitleg, kheb een 8x4 en een 7x4 prop liggen dus ga ik die 7x4 nemen denk ik zo. Als je nu es die regelaar achter de motor legt en een luchtspleetje voorziet, koelt hij normaal gezien toch ook genoeg af?? Lijkt me ma een leijk zicht met de reglaar op de romp...
B.T.W. lipo weegt 90gr, het ios dus niet mogelijk het juiste zwaartepunt te vinden zonder lood toe te voegen???
Het is belangrijk om de regelaar gekoeld te houden vooral als je er 1 hebt met een hitte bescherming. En als je het er lelijk uit vind zien kan je er een stukje depron of karton overheen plakken, zodat je een soort tunneltje krijgt. Je kan de regelaar ook gewoon in de fuse doen, maar dan heb je meer kans op problemen.

Ik zou het eerst eens proberen met de lipo van 90 gram en wat ballast, als hij dan goed werkt kan je nog zo'n accu kopen en parralel zetten.

Ik heb gisteren avond een vlucht van 35 minuten gemaakt met mijn standaard EZ en een setje van 7 cellen. :D Heel tof vliegtuigje om een beetje mee tegen de helling te liggen klooien!

Beste easystar vliegers,

Na een poosje op de forum over de easystar te hebben gezeten, heb ik ook besloten om een easystar te kopen.
Het lijkt mij gewoon een perfect vliegtuig om de eerste vaardigheden van het vliegen te kunnen leren.
Ik heb ook heel veel gezocht naar evt andere modellen, maar steeds kwam je weer terug bij de easy star.....is mij wel duidelijk :wink:
Alleen heb ik een vraagje aan jullie, kunnen jullie mij vertellen waar ik goed op moet letten in het begin :?: :?:
Het zal vast wel omschreven staan, maar ik dacht misschien is er iemand die mij dat even kan vertellen.
Als ik mijn easystar heb aangeschaft komen de foto´s en filmjes snel....

Alvast bedankt

@hobby:

Je zegt waar moet ik op letten.. maar wat voor setup ga je gebruiken? wil je snel de lucht in of wil je het goed doen en de tijd nemen ?

Dat zijn 2 aparte dingen.. als je de tijd wilt nemen kan ik je op weg helpen..

Ik heb bouwinstructies gehad van iemand die al 17 jaar vliegtuigen bouwt ;)

bereid je vast voor met de handleidingen :

http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_anleitungen/m_easystar_5sp.pdf

http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_anleitungen/m_easystar_bilder.pdf

http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_anleitungen/m_easystar_rtf_5sp.pdf

Je zegt waar moet ik op letten.. maar wat voor setup ga je gebruiken? wil je snel de lucht in of wil je het goed doen en de tijd nemen ?

Als je het goed wil doen, dan ben je op 3 a 4 uurtjes ook wel klaar, dus goed en snel in de lucht :D
En als beginner zou ik toch echt de standaard setup (motor) nemen

Ieder zijn eigen mening maar met ''goed'' heb ik in 3-4 uur alleen nog maar de richting en hoogteroer op de juiste manier getaped ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back