multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die easystar is echt een juweeltje!!! Gisteren 50 minuten boven gebleven op een helling! En echt moeten melken om hem terug onder te krijgen!!! Wat heb ik al een plezier gehad aan dat pakketje piepschuim!!

Kan iemand mij hier vertellen hoe veel ruimte er is voor de elektronica en wat de afmetingen van de servo's zijn en hoe deze worden bevestigd?

Vliegt u bij delta oss? zo ja dan zou ik wel een keer willen komen kijken hoe hij vliegt(is club geweest waar ik eerste keer heb gevlogen)

guy5927 zei:
nounounou ...

Vliegt ze ook ?
Nee ik moet nog wat solderen en de regelaar, ontvanger en accu moeten er nog in. Of bedoelde je dat niet? :P

hobby zei:
Gaaaaaaf en goed bedacht.......ben wel heel erg benieuwd, helemaal als ik er straks nog een filmpje van te zien krijg :lol:
Ik denk dat het nog wel even duurt, heb niet zoveel tijd ivm school en andere projecten. Maar ik ga er zeker een filmpje van maken.

Noah zei:
2 aparte regelaars of de 400 motoren met elkaar verbonden? ben ook benieuwd naar het fillmpje :) komt die dame daar dan ook weer in voor ?
Ze kunnen allebij wel op m'n regelaar, die kan 25 amps aan dus dat kan wel dacht ik zo. En die dame gaat niet mee naar het vliegveld :P

Traveler zei:
Nice looking lady :)
Dat is m'n zus, wil je d'r nummer ofzo :P

Noah zei:
Ja inderdaad, daar wil ik mijn brushless ook wel inzetten :p
Bedoel je daarmee dat je je schaamhaar scheert? hahahaa :P

Noah vlieg je bij delta oss? dan zou ik wel een keer willen komen kijken hoe hij vliegt en in elkaar zit alvorens er een te kopen en te moeten beslissen of ik de rr of de kale versie koop.

Hoi Wartexx, ja bij Delta in Oss. Alleen aankomende weken niet omdat ik in een verbouwing zit. Daarnaast ben ik met een zware opleiding bezig.. als het wat rustiger is allemaal dan uiteraard wel. maar dat laat ik dan wel weten :)

Hallo

Ik wil met een standaard Easystar beginnen, 400 motor.
Nu heb ik 24 losse KAN accu's van 1200 mAh.
Ik kan dus 3 accu's maken van 8 cellen. Toch twijfel ik of ik niet beter accu's van 7 cellen kan maken, want ik heb ergens op het net gelezen dat het voor de vliegtijd niet veel uitmaakt. De snelheid e.d. wordt wel hoger. Maar het geheel trekt meer ampere's dus is net zosnel leeg. Ook komt er 20 gram bij.
Mijn regelaar gaat normaal tot 15 A met een piek tot 20 A.

Vraag 1: 7 of 8 cellen?
Vraag 2: Als jullie zouden mogen kiezen, heeft een bepaalde vorm van de accu dan een voorkeur? Uitgaande van bijv. 7 cellen: 7 tegen elkaar aan of 4 tegen elkaar en 3 boven op (compact pakketje). Welke plaats komt in aanmerking voor wat betreft het zwaartepunt, alles in de punt proppen of juist verdelen?

Groeten, Aad

7 cellen en standaard-motor is een prima keuze.

Hoe je je pakket samensteld maakt voor je zwaartepunt niet uit.
4+3 lekker compact en sterk.

OK voor het zwaartepunt is het dan minder van belang, maar voor het plaatsen weer wel. Als nu blijkt dat er behoorlijk gewicht in de neus moet zitten, dan kan ik het beter zo compact (4+3) mogelijk maken en in de neus plaatsen. Moet er ook wat gewicht richting vleugel dan is 7 naast elkaar misschien weer beter.
Omdat ik het hele spul nog moet maken (ook de Easystar) moet nog in elkaar, heb ik hier geen ervaring mee.
Vaak is het zo, dat als je iets in elkaar zet je er later (vaak te laat) achter komt dat het beter/anders had gekund/gemoeten.

Groeten, Aad

Oke ik weet nu dus meer over de Ready for Radio uitvoering van 119 euro met regelaar en servo's :
het de combo bestaat nog niet en is nog niet in omloop , de verkoop ervan begint midden oktober, dan kun je hem bestellen , de flyers liggen nog niet eens in de winkel het scheen dat modelbouw akteel heel vroeg was met de atvertentie . ze verkopen hem bij hobma modelbouw in elst voor 119 euro .

Verder heb ik nog 2pakketjes 7cellen 4 met drie erop sanyo cellen van 600mah 120 gram die ongeveer 5 minuten power geven aan de moter in mijn zwever ( ook een 400 op full power) denk je dat die gaan passen ?

Wartexx zei:
4 met drie erop ...bla bla bla....denk je dat die gaan passen ?
:yes:

Toch zou ik zelf voor 2 cellen lipo (bv 2000mAh) gaan = langer vliegen & investeren in de toekomst.
Maar ja, wel weer een speciale lader nodig :roll:

was al wel van plan om een lader voor lipo's aan te schaffen die van nu kan alleen 1-8 cellen nimh nicd 0,01-5 A maar eerst eens zien of het goed gaat en als het lukt .... lipo power :wink:

In m'n eerste easystar gebruikte ik een lipo accu van 1800 mAh 7.4 V, deze woog 80 gram, dat was niet genoeg om het zwaartepunt goed te krijgen, dus ik moest ballast toevoegen.
Toch kon ik met deze accu een half uur vliegen.
( http://www.rchobby-online.nl )

Ik heb toen nog zo'n accu besteld en hem in parralel gesoldeerd, nu had ik dus een 2s2p pack 3600 mAh 7.4 V van 160 gram, nu hoefde ik geen ballast meer toe te voegen en kon ik wel een uur vliegen!

Ik ben er van overtuigd dat hij zelfs met de standaard motor een 2s4p pack 7200 mAh van 320 gram aan zou kunnen. Geloof me ik heb hem een keer gevlogen met een pack van 80 gram plus een camera van 220 gram.
Dan zou je 2 uur moeten kunnen vliegen :D

Probeer dat maar eens zonder lipo :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back