multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Theo Coenen zei:
@ erikjede1ste, de reden dat je easystar zo lullig vliegt is waarschijnlijk dat hij is overgemotoriseert en zeer waarschijnlijk dat de staart ook nog iets krom is. De motor die jij erop hebt zitten heeft zoveel kracht dat deze het model bijna vertikaal omhoog kan brengen. Je moet dan zoveel trimmen dat het model in andere vliegfases al helemaal niet leuk meer vliegt of zelfs niet meer te vliegen is.

Ga AUB naar een goede modelvliegclub en laat je daar helpen door iemand met veel (electro)ervaring. De afstand Rijswijk- Zuid Limburg is net iets teveel om je hands-on goed op weg te helpen.

volgens mij zijn hier meerdere mensen die dit motortje erop hebben en geen problemen hebben en de staart idd zat ietsje scheef meer echt nog geen 2 mm zal dat dan al genoeg zijn ? en heb gevlogen met geen vol gas zeg half of iets minder

Ruudie zei:
erikjede1ste zei:
nee zwaartepunt ligt bij mij op de hoogte van waar de koolstof buis ligt daar houd ik dan mijn vingers links en rechts en helt hij idd iets naar voren meer niet veel en zweven deed hij ook niet goed zakt gelijk met zijn neus naar beneden en als hij vaart heeft trekt hij weer omhoog zo gaat dat verder tot op de grond en naar rechts stuurt hij zo hard zodat hij een rol maakt waar ik hem niet uit krijg en naar links stuurt hij bijna niet terwijl al mijn uitslagen echt perfect en gelijk zijn is iemand miss hier in omg den haag die ook zo'n easy heeft dat we hem kunnen vergelijken !!
oja en ik heb het bortelloze motortje erin van rc technics
Het zwaartepunt hoort niet precies bij die buis te liggen, als je hem daar vasthoud en hij helt nog iets naar voren dan ligt je zwaartepunt te ver naar voren. In de handleiding staat waar het zwaartepunt precies hoort te liggen, 5 mm voor de achterste naad van het stuk schuim in de vleugel waarmee je de koolstofbuis bedekt. Of heb je een nieuwe versie ofzo?
En hoe heb je dat motortje erin gemaakt?
Wat foto's van je vliegtuig zouden helpen.

Trouwens: Een zin begint met een hoofdletter en eindigd met een punt, probeer het eens. Is voor ons allemaal wat handiger lezen ;)

ik zal wel foto's maken maar heb je daar nu ook wat aan ?
hij ziet er nu meer uit het lijkt nu meer op een in 3 stukken gehakte vis die al 3 jaar heeft gerot en hij is pas 3 dagen oud

een afwijking van 2 mm op een lengte van bijna 1 meter is genoeg om vanzelf een bocht te maken.

Wat betrefd die motoren, ik heb al vaker aangegeven dat het opwaarderen voor echte beginners niet de goede manier is. Leer eerst het model kennen met de originele setup en als je dan alles kan met het model, ga dan eens kijken naar een zwaardere motor.

Ja ga ik een keer proberen. Zijn er ook losse onderdelen te bestellen zoals ,romp. vleugels zijn nog goed en ik hoef ook geen motor erbij .

Frank die laatste regel van jou is het allerbelangrijkste, hij is al zo vaak gepaseert hier op dit forum en toch luisteren ze niet naar ons. Een ervaren modelvlieger kan meestal direct herkennen of iemand het vliegen zelf geleerd heeft via wildvliegen of dat ze les gehad hebben.

Theo Coenen zei:
Frank die laatste regel van jou is het allerbelangrijkste, hij is al zo vaak gepaseert hier op dit forum en toch luisteren ze niet naar ons. Een ervaren modelvlieger kan meestal direct herkennen of iemand het vliegen zelf geleerd heeft via wildvliegen of dat ze les gehad hebben.

wat ik al zei ik ben allang naar een club geweest alleen als ze daar over een gast verbod gaan ouwehoeren weet ik het ook niet meer

Welk nut heeft het om je easystar te overpoweren? Op ieder forum waar ik kom lees ik dat EZ-piloten hun EZ uitrusten met de meest exotische brushless motoren en bijna allemaal hebben ze moeite om hun EZ in de lucht te houden. De standaard motor set up voldoet m.i. toch prima?
@Erikjede1ste ---> ik lees in je signature dat je precies al veel RIP's hebt. Ga toch eens langs in een (andere) vliegclub, je bespaart jezelf heel wat geld en nog meer teleurstellingen!

Je moet daar lid worden en niet gaan gastvliegen. Lid zijn van een club heeft zo toch wel vele voordelen. Je kan wel gaan gastvliegen als je ergens op vakantie gaat en daar bij de plaatselijke club eens wil gaan vliegen. Let wel er zijn clubs die daar voorwaarden aan verbinden, respecteer die ten alle tijden.

als je kan vliegen is dat enorme vermogen gewoon leuk :) Zolang je het moet leren niet. Je neemt toch ook niet een trainer met 15cc erop???

tja ik weet niet welke het moet wel een beetje te doen zijn met de auto weten jullie miss een goeie in zuid holland

Er zijn voor mij als 14 jarige lid zijnde van een club ook veel nadelen hoor!
:

best ver weg.
Allemaal ouwe lui
ze preferen brandstof :cry:
en ze zijn een beetje perfectionistisch.

heb verder ook veel goede dingen op te noemen (meer goede dingen ) maar als je met een model aankomt waar je (te) grote elektronica voor gebruikt hebt is het meteen van vervang dit , vervang dat leg er meteen een lipo in en spendeer er 300 euro aan :|

Verder zijn de meeste leraren brandstof vliegers zonder ervaring met elektro :cry: en ze willen het liefst dat ik een brandstof koop maar die vind ik helemaal niet fijn vliegen.

Theo Coenen zei:
Je moet daar lid worden en niet gaan gastvliegen. Lid zijn van een club heeft zo toch wel vele voordelen. Je kan wel gaan gastvliegen als je ergens op vakantie gaat en daar bij de plaatselijke club eens wil gaan vliegen. Let wel er zijn clubs die daar voorwaarden aan verbinden, respecteer die ten alle tijden.

ik wou ook graag lid worden maar ze vertelde mij dat dat alleen kan als je uit zoetermeer komt anders werd het te druk ofzo dus zeiden ze tegen mij je kan wel gast vliegen betaal je 2.50 en ben je verzekerd dus dat gaf wel een fijn gevoel maarja dat ik niet lid kon worden vond ik een beetje een vaag verhaal !

waarom wel uit zoetermeer??? Dat slaat nergens op.... dan is de club ook niet vol ;) Naja, jammer voor je.....

Tadango zei:
als je kan vliegen is dat enorme vermogen gewoon leuk :) Zolang je het moet leren niet. Je neemt toch ook niet een trainer met 15cc erop???

Dus een easystar is geen trainer? 8O Dus dan is het wel nuttig om op je easystar een brushless motor te monteren? Ahja, als je wel kan vliegen kan je met zo'n set up met je easystar gaan pylon racen?
Waar heb je in godsnaam een overpowerde easystar voor nodig? Snel vliegen kan iedereen, precies vliegen is de kunst! En daar heb je heus niet meer power voor nodig.

? snel vliegen kan niet iedereen en is het nou een vraag of een antwoord ? want ja de easystar is wel (een beetje) een trainer mits je er geen veel te zware moter op monteerd :wink:

Ik vlieg men easystar ook met het brushless motortje van rctechnics en dat vliegt echt wel mooi bij mij hoor. :D Heb niks van probleem gehad...
Het leren vliegen doe ik bij een club en bevalt me echt goed, kweet zeker dat ik met deze hobby verderga. Volgens mij zitten er toch een paar ernstige bouwfouten in je model hoor, die van mij doet het perfect met deze combinatie, vluchten van 30 min en langer zijn zeker geen uitzondering... :wink: :wink:

ja oke maar wat ik al zei ik heb nooit vol gas gevlogen soms met bijna geen gas en zweven gaat ook voor geen meter en volgens mij heeft dat niks met een motor te maken hij gaat zeg maar zonder motor aan golvend naar beneden ik weet daar effe geen benaming voor maar als ik gas had en daarna uit ging hij gelijk as een speer richting grond tot dat hij weer vaart had dan zweefde hij weer een stukje omhoog en dan weer als een speer naar beneden enz enz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back