multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik zowel een 6 als 7 cellen nimh op de stock 6v motor, de 7 cellen klimt al een stuk beter dan de 6 cellen, zonder dat de motor echt overbelast wordt (en met 2500mah batterijen lekker lang).

Met de 6 cellen was het echt lang wachten (voor mijn gevoel) dat hij op een beetje hoogte zat, met 7 gaat het al wat sneller :). Doordat het lang duurt voordat je hoogte hebt heb ik ook minder tijd om te vliegen omdat mijn 6cel batterij dan zo leeg is (is maar 700mah ofzo). Maar ik ben niet echt een hoog vlieger :P

Als je echt lekker snel/hoog wilt klimmen zul je toch een sterkere motor moeten gebruiken. Maar de 7 cellen vind ik voor nu genoeg..

Ik heb er wel vertrouwen in, maar als hij zo hoog vliegt zie je hem niet zo goed. Ik vind het juist leuk als ik zie hoe hij een bocht maakt.. En ik vind het heerlijk als ik hij 1 meter boven de grond toch net die looping uittrekt en NIET de grond in boort.. :P

Tja, ik hou van risico's nemen met mijn lieve easystar, hehehe..

kan je eigenlijk met de ULTRAMAT 10 lipo's opladen? of alleen nimh?

greets

het is jammer dat het savonds zo vroeg donker is anders had ik de hele week savonds kunnen vliegen met mn EZ maar modden kan wel

camera is onderweg kan ik straks ook luchtfotos maken
rolroeren ga ik ook inbouwen en de roeren worden nog vergroot uitslag is wel erg weinig en bochten zijn veel te groot

ik kwam er vandaag achter dat ik de rest van het jaar nog vrij kan nemen en pas volgend jaar weer hoef te beginnen omdat ik nog zat verlof uren heb 8O
volgende week maar eens even zien hoeveel ik ga vliegen :wink:

Gammapooka zei:
Indoor met een EZ ?????

Jep en zelfs met de robbe concorde en de twinjet vliegt die meneer Jurgen Heilig uit duitsland indoor. Hij is een van de weinigen die dit durft en ook goed kan.

ik heb men EZ nu al een maand maar hij is nog altyd niet gebouwd want krijg hem pas in kerstvakantie wegens het nu examens zijn...

in die tijd wil ik ervoor zorgen dat men vliegtuig de beste koeling,snelheid, etc. etc.

nu zie ik dat velen zeggen dat er onder de canopy slechte koeling is voor de speedcontroller.

ik heb wat zitten denken en ben van plan twee gaatjes te boren aan de zijkant van het vliegtuig

left_fuselage.jpg

dus rechts van de servo onder de canopy

kan het geen problemen geven qua aerodenamica en balans?

want vinden jullie ervan? zou het goede koeling geven?

greets sam

maar kan dat nu of niet de regelaar aan de zijkant?

en geeft het nog altyd goede koeling als er plakband overplakt?

greets

Ik heb de regelaar ook aan de zijkant. Maar ik zou hem met dubbelzijdig tape monteren. Is vaak sterker en je plakt de boven en onderkant niet dicht. Daardoor kan er lucht door heen stromen en ik denk dat hij danbeter koelt.

Ik heb de regelaar ook wel aan de zijkant gehad, gaat goed.
Nu heb ik hem bovenop liggen, gaat ook goed.
Bedrading van de motor dus gewoon buitenom, kun je later ook makkelijker eens een motortje wisselen.

Groeten, Aad

ik dacht om er geheel plakband over te doen maar dan twee buisjes te gebruiken een die onder de plakband naar de regelaar leidt en een die dan van de regelaar naar buitengaat.
want moest het zeer vochtig zijn of het begint plots te regenen er geen kortsluiting ontstaat

Moet opzich geen probleem zijn als hij in het vliegtuig zit heeft hij helemaal geen wind koeling. Ik weet niet wat voor regelaar je hebt. Als hij kwa stroomsterkte op het randje zit wordt hij ook warmer.

Ik heb hem gewoon onder de canopy.
Het is maar net wat voor kwaliteit regelaar je hebt en wel stoomsterkte hij aan kan.

Heb je een motor die bv. max 15A trekt zit je met een regelaar van 18A redelijk op het randje.
Neem je dan een regelaar van 25A zal deze minder snel warm worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back