multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brrr ziet er bijna luguber uit zo al die ingewanden die uit de vogel hangen! ;)

te lijkt wel of je hele slechte lijm hebt gerbuik, die delen zijn zo mooi gebroken op de naad......
verder, erg sneu , ik dacht eerst ook dat ik zonder hulp kon vliegen :
papa gooit vliegtuig gaat recht omhoog, maakt een bocht naar links , komt recht op mij af en knalt bijna tegen een boom , snel moter uit en landen , gelukkig helemaal zonder brokken maar ik doe het nooit meer :wink:

tjeez, dat moet een smakkerd zijn geweest... ppfffttt...
Een kleine tip: tape de neus van de easystar in met plakband. dit helpt geweldig tegen "normale" crashes :)

Tip voor alle beginners die hun vliegtuig voor het eerst opgooien:
Gooi je vliegtuig recht naar voren, niet schuin omhoog.....

om een of andere reden wil iedereen altijd omhoog gooien, met als gevolg dat je toestel te snel hoogte maakt en direct stalled en neerstort op de grond..

Wartexx zei:
te lijkt wel of je hele slechte lijm hebt gerbuik, die delen zijn zo mooi gebroken op de naad......

Heb tape gebruikt met het idee dat ik hem dan makkelijk kon demonteren. Hij is nu wel heel grondig gedemonteerd.

Helza zei:
tjeez, dat moet een smakkerd zijn geweest... ppfffttt...
Een kleine tip: tape de neus van de easystar in met plakband. dit helpt geweldig tegen "normale" crashes :)

Tip voor alle beginners die hun vliegtuig voor het eerst opgooien:
Gooi je vliegtuig recht naar voren, niet schuin omhoog.....

Dat met die tape ga ik zeker proberen. Het gooien gaat goed dat doe ik recht vooruit. Vliegen ging ook goed tot de motor stopte en ik bang werd dat hij erg ver weg zou waaien.

Bij de gamma hebben ze hele fijne tape. Transparant (valt niet zo op) en vezelversterkt, volgens mij van Pattex.
Ik heb de EZ* eens een keer vol op de neus zien gaan (na een windvlaag) en de neus deukte zeker 10 cm in. Ik dacht ook dat het hele ding aan barrels zou zijn. Maar helemaal niet, alleen een beetje scheef. Dus voor straf even in het kokende water en weer als nieuw.
Ik heb zelf de neus en de hele onderkant wel in de tape. Ook de voorkanten van de hoofdvleugels en de staartvleugel. (Ik vlieg nog wel eens rakelings langs of in een struik/boom). Geen probleem. Ook smerigheid in het gras veeg ik er nu zo vanaf.

Groeten, Aad

Dat tape is indd zeer goed, had het al gebruikt om de delen van de EZ aan elkaar te plakken. Ga nu als hij weer is gemaakt zeker de rest ook intapen.

Jazeker, ik heb het ook wel geprobeerd met een gewone haarfohn, maar dan werd het plaatselijk toch zo heet dat de elaporbolletjes begonnen te zwellen/uitzetten.

Uit het kokende water kun je het in de gewenste richting zetten/dwingen en laten afkoelen.

Groeten, Aad

Kan er iemand misschien foto's maken van het roer gedeelte ?
Laat je het scharnieren dmv het schuim zelf(wel insnijden aan de uiteinden), of snij je de roeren helemaal uit en maak je dan plakband scharnieren ?
Of misschien eventueel zelf scharniertjes er in bouwen ?

Ik kan het even niet vinden in dit topic

@ gammapooka

Kijk deze site eens door.

http://www.mpx-easystar.de/

Staan allerlij aanpassingen op met foto's erbij.

Vlieg zelf nog met de originele methode. Wel netjes de dunne stukken weggesneden aan de uiteindes van de stuurvlakken. Anders hebben ze erg veel weerstand.

Weet iemand nog hoe ik het beste de roerhoorns op dat piepschuim kan lijmen ?
Heb het hele topic doorgelezen, maar werd er niet veel wijs uit..

Vandaag voor het eerst met mijn easystar gevlogen. Het was tevens de eerste keer dat ik vloog (zelfs nog geen sim in mijn handen gehad).
Conclusie: dit vliegtuig is dus perfect voor een beginner!

Ik heb 14 vluchtjes van ongeveer 7 minuten gemaakt.
Daarvan zijn er 8 met een zachte glijlanding afgerond.
De andere waren tegen aardige snelheid op de snuit (geen schade gemaakt).
Uiteraard werd mijn hoogmoedigheid me wel de vijand.
Er blies vandaag een windje met kracht 2 à 3.
De eerste 10 vluchten ging ik nooit hoger dan een 20 meter (en daar ik in een dal vloog had ik niet veel last van wind).
Daarna max. 30 meter, maar de laatste meer dan 50 meter hoog.
De wind stak op en ik diende terug te keren maar kon niet goed sturen.
Teneinde geen huizen te raken heb ik dan maar het gas afgelegd op een veiligere plek maar daardoor had ik helemaal geen wendbaarheid meer.

Resultaat: crash in een bosje met bomen van 20 meter hoog.
Na 2 uur stoten met een stok van 10 lang vanop een ladder dan toch het toestel terug in mijn handen gekregen.
Daarnet even nagekeken en buiten een kap in de vleugel (stukje van 2 cm²) scheelt er helemaal niets aan.
Ik ben alvast vertrokken met vliegen :)

wiebe zei:
:D :D :D rtfm.
staat in je boekje .
gewoon met superlijm [cyano]
en de gewone, niet die voor piepschuim.
groeten wiebe

Bedankt voor de tip Wiebe !
Ik was net in de stad hier in Hoorn en heb me gek lopen zoeken naar Uhu Por, maar geen 1 winkel had het.
Er stond mij toen iets bij dat ik in dit topic iets met Cyano las wat ook werkte.
Heb gelijk een knijpflesje van Pattex Uni-Rapide gekocht.
ff beetje getest op het losse cockpit deel en het vreet inderdaad niet in :D

Ik heb voor mijn easystar alleen maar secondenlijm van zap gebruikt.
Dat werkte perfect...
Moest alleen erg opletten voor men vingers :)

Mvg, Roel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back