multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik las op diverse berichten dat de staart het zwakste gedeelte is van een EZ en dat men dit verstevigd door een carbon staafje in de romp/staart te plaatsen.

is eigenlijk niet nodig. mocht het toch om de een of andere reden breken dan kun je alles zo met secondenlijm weer in elkaar plakken.

Zo, enkele foto's van mijn rolroermodificatie van mijn Easystar. Als eerste had ik gewoon een kleine lineaal op de achterlijst gelegd en daarlangs een rolroer uitgesneden. Dit stukje schuim heb ik weggenomen en voorzien van een balsa voorlijstje. Aan de vleugel heb ik een balsa lijstje gemaakt om de scharnieren beter te bevestigen. De eerste poging bleek al snel dat het rolroer niet echt werkte omdat dit teveel naar het midden van de vleugel zat. Hierop heb ik nog een stukje uitgesneden en bij het rolroer gevoegd. Nu werkt het wel. Het gehele rolroer is nu 45 cm lang en zoals jullie kunnen zien is het stukje schuim net zo breed als de standaard lineaal. En het rolroer is nu zover mogelijk naar de tip toe gebracht. De servo is een stan daard 9 grammertje welke direct naast het einde van de koolstaaf in de vleugel is ingelaten. Het vakje is precies pas aan de servo daarom hoeft er alleen maar een stukje tape over de servo heen om hem op zijn plek te houden. Verder spreken de beelden denk ik wel voor zichzelf. Oh ja, het richtingsroer is nog steeds standaard en niet vergroot.
P4300071.JPG

P4300072.JPG

P4300073.JPG

P4300074.JPG

P4300075.JPG

P4300076.JPG

P4300077.JPG

P4300078.JPG

P4300079.JPG

P4300080.JPG

xerxes zei:
Ik las op diverse berichten dat de staart het zwakste gedeelte is van een EZ
Dan ben je al heel erg zwaar gecrashed ;)
De zwakste gedeeltes zijn het stabilo en de verticale vin, gewoon de voorrand verstevigen met dikke tape.
easytape2lo1.jpg

Die tape ook helemaal laten doorlopen want bij mij breekt het stabilo altijd in het midden waar niks zit :roll:

ornithos zei:
wel aparte seconde lijm gebruiken
XD
Fout!
Multiplex zelf raadt ten sterkste gewone secondenlijm aan.

Vandaag de eerste schreden gezet.
EZ bij 2rcbrothers in Bussum gehaald. Zijn daar in de aanbieding (€59!).
Potje lijm gehaald.

Volgende keer de rest halen (en natuurlijk op internet kijken ivm de prijzen!)

Niemand hier op het forum heeft een carbon buisje in de romp geplaatst?
(kan foto's op internet nu ff niet vinden.....)

Mijn easystar vliegt al meer dan een jaar perfect met standaard setup, zonder carbon buisje. Hetzelfde geldt voor de andere easystars bij ons op de club, een enkeling heeft het richtingsroer een beetje vergroot, maar da's dan ook de enige ingreep.

xerxes zei:
Niemand hier op het forum heeft een carbon buisje in de romp geplaatst?
(kan foto's op internet nu ff niet vinden.....)

Ik heb het wel achter in de staart zitten, ben keer in het prikkeldraad gevlogen, en toen was de staart gebroken. Heb toen een heel klein gleufje erin gemaakt en hem daar in gelecht (geplakt).

Richard

IK heb ook een 6x1mm carbon staafje er ingelijmd.

Maar denk dat het niet nodig was geweest. Je vliegtuig wordt zwaarder wat je voorin extra moet compenseren.

zou het niet doen.

k zou het ook niet nu doen, maar pas als je staartvleugel een keer gebroken is geweest. (hoop natuurlijk niet dat het bij jou gebeurt, maarja het kan gebeuren)

Richard

hallo Wiebe ,

ik ben een beginnende RC vlieger en wil graag de Easystar aanschaffen

ik dacht eraan om de standaard uitrusting te kopen ARF excl zender
als zender dacht ik aan de Robbe/Fatuba F4068 2.4G

kan deze combinatie

tevens misschien een minder intelligente vraag.
welke componeneten zitten er in een RC vliegtuig
oftewel wat heb je totaal nodig

ik hoor/zie graag een ieders reactie :roll:

Hoi eric
welkom op het forum
Naar mijn mening kun je beter een rr (ready to run) setje kopen, dan zitten de servo's, regelaar, motor en prop er al ingebouwd en is de easystar zelf al voor een gedeelte in elkaar gezet. je hoeft dan alleen nog 1 of 2 accupacks, een condensator, een lader, zender en ontvanger.
Bij Arf zit er volgens mij alleen een motortje en de propeller (en de Ez natuurlijk) erbij.
Maar het is wat je zelf wilt.
mvg
Richard

Hoi Eric1962;

Ook ik ben een beginner en toevallig een Almeerder en je kan nu je Easystar voordelig bij http://www.2brothersrc.com/ voor €59 aanschaffen.
Motor en prop krijg je erbij; verder is het zelf bouwen.
Ze hebben ook pakketten waarbij de Easystar in elkaar gezet is (ik weet daar geen prijs van).
Ben afgelopen zaterdag daar voor het eerst geweest en je wordt prima geholpen.
Ik ga daar in ieder geval mijn lader (Ultimate 15) en balancer (Robbe) kopen. De prijs daarvan is goed.

Succes.

Ik vind de voorgestelde MX12 zender nog steeds een hoop geld.
ben daarom nog steeds op zoek naar iets goedkopers (maar goedkoop mag geen duurkoop worden!)
Heeft iemand ervaring met de volgende zender:
http://webshop.rc-flyfun.nl/product_info.php?products_id=69

Natuurlijk begrijp ik als er gezegd wordt: maar de MX12 is een goede inverstering voor later.
Nu heb ik een zoontje die over een paar jaartjes misschien ook wel wil vliegen; die kan dan beginnen met de goedkopere zender en dan kan ik een duurdere nemen.
Tot dusver houd ik het op de EZ, dus verdere uitbreiding hoeft voor mij nog niet (wel het 4e kanaal, voor de foto/video!)

Maar ben in ieder geval benieuwd of iemand ervaring heeft met de bovenste zenderset (bereik etc).

Ik heb zelf ook zo'n zender maar had er veel storing mee. Een vriend idem dito.
Nu heb ik een Futaba F-14 met een Berg ontvanger en hij een Robbe Skysport met een Robbe ontvanger. Voldoet prima.

Advies: Probeer hier tweedehands aan te komen voor hetzelde geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back