multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds kort ben ik ook eigenaar van easy star en ben tot nu toe ook uiterst tevreden, maar heb een vraagje...

Een kameraad van mij heeft zich ook een easy star aangeschaft maar zijn (standaard) permax 400 motorje doet een beetje raar. Wanneer hij voltoeren draait gaat nog alles goed maar wanneer hij zijn throttle helemaal naar beneden duwt, dus stopt met gas geven, stopt de motor ook echt onmiddelijk, hij vertraagt niet, waardoor je een terugslag voelt en ziet. Er komen dan tevens ook enkele vonken vrij in de motor.

Kan dit geen kwaad of is de motor defect/verkeer aangesloten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry maar ik kraag die kabeltjes van de servo niet aangesloten op de roeren.
Hier nog enkele foto's, kan iemand me het nog eens uitleggen

wat is daar nu in godsnaam moeilijk aan?
gewoon vastdraaien op de hevel, stang erdoor en vastdraaien met de imbus.............

Terug monteren zoals het in de eerste foto zat, met de twee horizontale gaten in de richting van de stuurstang (en niet servokabel, zoals jij het noemt).

Stuurstang DOOR de twee gaatjes en bovenaan een inbusboutje indraaien (je ziet de schroefdraad zitten).
Zo eentje:
picture.php

En vastdraaien met zo eentje (inbussleutel):
s_28.jpg

EDIT: ik zie dat het inbusboutje er al in zit, eventjes een beetje losdraaien, dus.

Zit er geen bouwbeschrijving bij jouw Easystar of zo? ;)

Bij het terug monteren even een drupje lijm (houtlijm of knutsellijm voldoet al) op het stukje schroefdraad doen voordat je de moer erop draait. Moer ook niet volledig vastdraaien, hij moet nog kunnen draaien. Geef anders je woonplaats even, vast wel iemand in de buurt die je even opgang wil helpen :yes:

Je hebt toch de handleiding? Staat er prima in.
Heb even een plaatje voor je geknipt uit digitale handleiding (staat gewoon op MPX site 8)) Hier kun je goed zien hoe het hoort te zitten.

Zoals Clumsy al zei, terug zoals op eerste foto, drupje lijm van Huibert gebruiken (alleen op schroefdraad, zorg dat je niks vastplakt aan roerhoorntje en dat aluminium nog kan draaien). Dan imbusschroefje wat IN het alu deel zit, uitdraaien en stang erin steken. Als alles klopt, ziet het er dan uit zoals op onderstaand plaatje! Succes :mrgreen:

roerhoornbs1.jpg

Allemaal heel erg bedankt!!!
Ik kon er maar niet aan uit omdat het imbusschroefje al in het houdertje zat...
Nu nog zo'n kleine imbus vinden.
Dus moet ik het imbuschroefje in de houder lijmen?

Mijn busje heb ik onderste boven (dus naar beneden) gemonteerd op de stabilio. Het stalen draadje loopt bij mij dan makkelijker dan als ik het zou monteren zoals op de tekening staat.

Heb het gevonden in winkel, een hele set gekocht en het zat er tussen ;)
Nu zou ik eens alles willen testen, moet ik op iets speciaal letten als ik de batterij aansluit?

Hetzelde als bij elk model, alles nalopen of het goed aangesloten is. Let ook speciaal op + en - aansluiting. En héél belangrijk, kan de motor vrij draaien- ligt er geen los materiaal in de buurt en ligt het model vast. Dit alles voor het geval dat de motor onverwacht gaat draaien!!!!!!!!

Ik heb net een draadje voor de sim. Is het in het echt ook zo dat naar links met de zender naar rechts is met het toestel?

Maar het is het dan wel zo dat als je je knuppel omlaag beweegt, het toestel omhoog gaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back