multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
DX6 en Easystar passen gewoon niet bij elkaar.

Waarom denk je dat Graupner schrijft "nur für slowflyer"
dan zou ik eerder voor een mx-12 van graupner gaan. als je een 40mhz vresie koopt kun je deze ook goed voor de auto's gebuiken.

en die lipo moet wel lukken, ik vlieg mn easystar ook met van die stickpacks uit auto's van 2000mah en die wegen 330gram ofzo, gaat wel goed :D

DX6 en Easystar passen gewoon niet bij elkaar.

Waarom denk je dat Graupner schrijft "nur für slowflyer"

Ik ga niet hoger als 100 meter . :(

Ga je er een hoogte meter inbouwen ?

Mvg Johan
Uiteindelijke doel is natuurlijk om ook foto's van boven af te maken, maar dat is allemaal redelijk laag (hooguit 50 meter). Als het hoger moet, regel ik wel een full scale vliegtuigje (twee collega's hebben een vliegbrevet en vliegen bijna wekelijks) en met een echte camera. ;) Dus meer dan 5 rondjes over het terrein en vliegen op een weilandje zal het vooralsnog niet worden. :nooo:

dan zou ik eerder voor een mx-12 van graupner gaan. als je een 40mhz vresie koopt kun je deze ook goed voor de auto's gebuiken.

en die lipo moet wel lukken, ik vlieg mn easystar ook met van die stickpacks uit auto's van 2000mah en die wegen 330gram ofzo, gaat wel goed :D
Voor mij geen gedoe meer met frequentie-conflicten. Ik zweer bij DSM/DSS/FHS etc. Gewoon zender aanzetten en een rondje vliegen. Het industrieterrein bij mijn kantoor zit redelijk dicht bij Aero Club Heemskerk dus ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik één van hun toestellen uit de lucht haal. Voor mijn auto's heb ik een Spektrum DX3R dus dat is geen argument. :D

Maar zoals al gezegd: Ik heb geen zin in die discussie, da's mijn keuze. Mij gaat het voornamelijk om de LiPo en ESC. :p

Wow die mods van robert14 z'n post zijn echt wel leuk!
En heb je voor die Cobra veel vermogen nodig, ja zeker ;)

Maar hoe kan je een regelaar aan de hand van een motor, lipo kiezen, aan wat moet een regelaar voldoen voor een bepaalde motor?

Uiteindelijke doel is natuurlijk om ook foto's van boven af te maken, maar dat is allemaal redelijk laag (hooguit 50 meter). Als het hoger moet, regel ik wel een full scale vliegtuigje (twee collega's hebben een vliegbrevet en vliegen bijna wekelijks) en met een echte camera. ;) Dus meer dan 5 rondjes over het terrein en vliegen op een weilandje zal het vooralsnog niet worden. :nooo:

Voor mij geen gedoe meer met frequentie-conflicten. Ik zweer bij DSM/DSS/FHS etc. Gewoon zender aanzetten en een rondje vliegen. Het industrieterrein bij mijn kantoor zit redelijk dicht bij Aero Club Heemskerk dus ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik één van hun toestellen uit de lucht haal. Voor mijn auto's heb ik een Spektrum DX3R dus dat is geen argument. :D

Maar zoals al gezegd: Ik heb geen zin in die discussie, da's mijn keuze. Mij gaat het voornamelijk om de LiPo en ESC. :p

Waar om dan niet de 6 kanaal fasst van futaba .
Heb je een 2,4 GHz met normaal bereik en is niet veel duurder .

(heb er zelf ook zo een bij voor de meetings . :D )

Mvg Johan

Waar om dan niet de 6 kanaal fasst van futaba .
Heb je een 2,4 GHz met normaal bereik en is niet veel duurder .

(heb er zelf ook zo een bij voor de meetings . :D )

Mvg Johan
En die kost? Linkje misschien? ;) Want ik heb wel naar de Futaba gekeken maar vond hem ten eerste niet zo mooi qua vormgeving (da's persoonlijk) en kon hem niet zo goedkoop vinden als de DX6 (nieuw via de officële kanalen, geen import).

Maar hoe kan je een regelaar aan de hand van een motor, lipo kiezen, aan wat moet een regelaar voldoen voor een bepaalde motor?

Is er iemand die me dit kan uitleggen want ik kom er echt niet uit ;)
Zo heb hier 2 regelaars die iets anders zijn.
Natterer Modellbau - Flugregler LiPO - Fly 25 058210

Natterer Modellbau - Flugregler LiPO - Fly 14 058209

Hoe weet ik nu voor welke motor, regelaar ze geschikt zijn?

En welke van deze kan met een Speed 480, 3C Lipo gebruikt worden

Alvast heel erg bedankt,
want ik zie door de bomen het bos niet meer,
of door de regelaars het vliegtuig niet meer ;) :)

En welke van deze kan met een Speed 480, 3C Lipo gebruikt worden
Voor een Speed 480 (7,2V) is zo'n 5A continu en 31A piekstroom (kortsluitstroom). Je hebt dus een regelaar nodig die in het ongunstigste geval die 31A kan leveren. Helaas staat er bij de specificaties van de door jou opgegeven regelaars alleen de continustroom. Als je kijkt bij een andere regelaar dan zie je daar ook de piekstroom staan (dit voorbeeld 80A gedurende 10 sec.).

Voor LiPo's geldt hetzelfde. Je hebt de capaciteit in mAh en de contine en piekontlading uit gedrukt in C (1C is de nominale stroom van de accu). Stel je hebt een 2000mAh LiPo met als specificatie 15C/25C dan mag je die continu met 15x2000mAh = 30Ah ontladen en, net als bij de regelaar, kortstondig maximaal 25x2000mAh = 50Ah ontladen zonder schade aan de accu op te lopen.

Verder zijn er voor LiPo's nog de S/P aanduidingen. Een 3S1P is 3 cellen in Serie = 3x 3,7 Volt. Een 2S2P is 2 cellen in serie en dat ook nog parallel, dus 4 cellen in totaal vor 2x 3,7 Volt maar met de dubbele capaciteit.

Ik ben dus bezig om spulletjes voor mijn easystar te verzamelen.

Heb een 5W 1800KV motor gekocht.

De aangeraden prop= 7x6 - 7x7 prop of een Mini Fan 480

Maar in mijn topic kwam te spraken dat deze misschien niet past.

Heb een 7x6 en een 6x4 prop.
Welke prop is aan te raden?

Langs de ene kant is het grappig dat in dit topic steeds maar dezelfde vragen over dezelfde motorisatie /brushless /regelaars /LiPo's /Propkeuze terugkomen.
Langs de andere kant is het ongelooflijk irritant.

Mijn kennis is te beperkt, misschien kan één van de ervaren Easystarvliegers hier eens een eenvoudige howto (motor, KV, S, propmaat) over schrijven?

Een sticky en eeuwigdurende roem op dit forum zou zijn deel zijn, denk ik ;)

Langs de ene kant is het grappig dat in dit topic steeds maar dezelfde vragen over dezelfde motorisatie /brushless /regelaars /LiPo's /Propkeuze terugkomen.
Langs de andere kant is het ongelooflijk irritant.

Mijn kennis is te beperkt, misschien kan één van de ervaren Easystarvliegers hier eens een eenvoudige howto (motor, KV, S, propmaat) over schrijven?

Een sticky en eeuwigdurende roem op dit forum zou zijn deel zijn, denk ik ;)
Tsja, met enig schaamtegevoel heb ik mijn vraag ook gesteld. Maar voor dit topic geldt hetzelfde als voor andere merk/modelgebonden topics: informatie verzuipt in geouweneel. ;)

Ik heb vandaag gevlogen met de normale motor, eerste vlucht prima, daarna niet meer omhoog te krijgen.
Na de start dook hij vol in de grond, kan dat te maken met de manier van werpen?
Gelukkig is de schade na de waterkoker beperkt.
Ook in volle vlucht geen motor mee, na een mooie landing reageerde de regelaar ineens wel.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
De cag heb ik gecontroleerd en is in orde.
Groet,
Larry

Als de regelaar er mee stopt dan is er iets met de spanning aan de hand!! De meest voor de hand liggende reden is dat hij leeg is, dus geladen moet worden. De andere betekend een slecht contact ergens. Dit zijn de meest voor de hand liggende maar er zijn er meer mogelijk. Dus eerst deze controleren dan verder zoeken:rolleyes:

Vario op easy star

Hallo,

Ik vlieg momenteel met een easystar en om de vluchttijd te verlengen lift ik vaak met vogels mee op thermische bellen. Zou deze techniek verder willen uitbouwen. Zit zelf te denken aan een vario, maar is dat niet een beetje overdone voor zo´n beginnerskistje ?:

Heeft iemand ervaring met een vario en een easystar, of weet iemand een goedkoper alternatief ?:

groet,

Evert.

Met wat voor, lipo+ motor vlieg je nu en wat is je vliegtijd?

Lees namelijk dat er zat zijn die over de 30 minuten gaan met leuk zweven erbij.

Ik denk dat als je echt nog veel langer wild vliegen je beter voor een echte zwever+ motor kunt gaan.
Dus nog groter spanweidte etc.

@ r. marijnissen

Ik weet niet aan wie de vraag gericht is maar ik geef gewoon antwoord. Ik vlieg met een lipo van 2000mAh en met de standaard motor, je kunt makelijk 25 minuten vliegen als je af en toe de motor uit zet of als je met half gas vliegt. Als je langere stukken zweeft dan kan je echt super lang boven blijven, denk aan 30 á 45 minuten. Ik heb zelfs nog +/- 40 gram lood in de neus zitten, dat kan je natuurlijk vervangen door accu:lol:

Groet,

Freek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back