Het begint nu interessant te worden.
Ik weet nog niet of E motoren op toeren bij de verticale daalfiguren .
Het lijkt mij van wel
Heb jij ervaring met governor in de LB wereld?
Jazeker.
Heb in 2006 met een omgebouwd brandstof model meegedaan met het WK.
In plaats van door een ontvanger, werd de regelaar aangestuurd door een speciaal gebouwde controller, een van te voren instelbare (de regelnaald) pulsgever, die ook nog eens was voorzien van een instelbare timer ( de tankinhoud). 4S4200mAh op een AXI 2826-10 en gaan met die banaan.
Was
bijna goed. Maar het was daar dan ook prima weer.
Tot ~ 4 msec wind merk je niets, of eigenlijk juist wel, zulke ronde loopings heb je nog nooit gevlogen. De governor steekt er een tandje bij als dat nodig is en neemt vermogen weg als de belasting minder wordt.
En na iedere vlucht hele volksstammen achter je aan, want we waren dat WK met de eerste 4 electrovliegers ooit.
Omdat we bij F2B (het F3A van de LB) al nooit met gasregeling vlogen, werden daarvoor trucs gebruikt (2/4takt loop) of afgestemde pijpen die niet als booster, maar als soort van governor werkten.
Dat trucje zouden we dus ook wel eens even op electro toepassen. Net niet dus....
Een governor probeert de luchtsnelheid constant te houden en als je dus in de hoge figuren -staande acht, zandloper, waar je met een rol hoek van > 45 graden vliegt en dus juist meer lift (dus invalshoek, dus trekkracht) nodig hebt- tegen de wind in komt, en de governor als het ware wordt 'uitgeblazen', daalt de grondsnelheid zover, dat de lijntrek nagenoeg verdwijnt. En daarmee de controle over de kist.
Een van de weinige situaties waarin ik geen fan ben van vrije vlucht...

WK 2008 was dus zo'n nachtmerriescenario....

nweer::roll: :schrik:

Nee, alles is nog heel, ik kan nog wel iets.....
Bij F2B willen we juist dat de lijntrek niet te hoog is en maar dan wel vervolgens overal ongeveer constant blijft.
Het zoeken is nu naar het beste compromis tussen grond- en luchtsnelheid.
Dat is geen eenmansklus meer.
Ik ben vrij aardig met electronica hardware, maar software-matig ben ik een dummy. Ik weet wel hoe het werkt, maar ik kan er niks mee...
Erik Janssen (heb je vast wel eens in Hoofddorp aan het werk gezien) dus wel. Hij is erg goed in dat soort puzzeltjes en heeft het bijna opgelost.
De nieuwe controller kijkt niet alleen naar de motor, maar ook naar het model en dat is net wat we nodig hebben.
Op dit moment worden de laatste puntjes op evenzovele i's gezet en wellicht vliegen we volgend jaar met iets dat beter werkt dan welke brandstofmotor ook. De nederlandse MB .77 ten spijt...
Zo, lang genoeg off topic geweest, nu terug naar jouw kist>>>>>>>