Niet bewezen dat dit een DRONE was...maar toch :(

Levensgevaarlijk al die vliegtuigen. Een totaal verbod zou goed zijn.
O.. wacht..
Zet dit even lekker in het algemene deel.. of in het café? Kan je daar verder leuteren.

drone of niet, ik vraag me af of de bestuurder van dat ''ding'' wel wist waar ie mee bezig was... :-|:-|

en waarom zo hoog???
RC spul komt doorgaans niet op zo'n hoogte, of 't moet een defensie drone zijn geweest :rolleyes::rolleyes:

daarbij, ALS 't een hobbyist was, dan was ie denk ik aan het wildvliegen.
rc vlieggebieden, staan ook op de luchtvaart kaarten.
gewoon als waarschuwing voor piloten dat ze daar RC vliegtuigen kunnen tegenkomen...

Het was een blauw ding en leek op een balon. Misschien was het ook gewoon een balon. Maar ondanks dat. Kijk maar eens naar de rest van de paginas. Vliegtuigen, zweefvliegtuigen wat ernstige schade op de grond kunnen aanrichten. Denk dat het een groter probleem is dan de drones.
Toen ik in Eindhoven woonde tot voor kort, zag ik wekelijks enkele zweef vliegtuigen op een meter of 200 boven mijn wijk! Er is niemand die daar wat over zegt.

en waarom zo hoog???

Ik ken zweefvliegers (rc) die op een thermische dag makkelijk naar de 600meter gaan 1400voet= 426,72 meter. niet om het 1 of ander misschien staat het hier verkeerd maar misschien word het ook eens tijd aan al die andere 1000en modelvliegers te denken, er zijn niet voor niets vliegclubs met toegewezen luchtruimtes.....

O

Mag je op een club boven de 500 meter

fijn om te weten

elke rc kist zou live vlieg hoogte moeten kunnen uitlezen

Net als bij fpv

Termiek kan gemeen ding zijn

"Zijn eerste indruk was dat het een blauwe ballon betrof"
Dus we noemen het maar een 'drone'. :rolleyes:

Kan dit bericht niet in het ballonnen-topic ofzo?

En ik denk ook dat meeste rc clubs fpv niet toe lieten
Dus zelf leden, weg gejaagd

Dus club gezeik valt af

Ik denk dat de meeste clubs geen probleem hebben met FPV zolang de beoefenaars zich aan de wet houden. Helaas willen veel FPV'ers graag verder gaan dan dat (afstand, hoogte, zendvermogen etc.) Dat clubs er niet op zitten te wachten dat er vanaf hun terrein activiteiten worden ontplooit die hun eigen voortbestaan in gevaar brengen vind ik niet zo vreemd. Ik vind het dan ook een beetje raar dat de schuld bij de clubs wordt gelegd.

Geen beeld in je video bril
Is eind oefening

Dus toe gestaan vermogen
Is dus erg gevaarlijk

Beetje router in huis heeft al meer vermogen

Maar ik stop met posten in dit draadje

Helpt niemand verder

Tijd verspilling

Ach een ballon zou kunnen. Een drone ook. Maar een drone met camera die niet FPV wordt gevlogen op zicht op een hoogte van 1400 voet kan natuurlijk ook.

Mooi dat men meteen weer over de zeik gaat als men kritiek krijgt over de wettelijke hoogtelimiet voor modelvliegen.

.

c'mon guys
er zijn al draadjes zat waar negatief spuien de boel verziekt heeft...
gooi hier anders (als TS daar ook al aan dacht) de boel maar op slot...

Geen beeld in je video bril
Is eind oefening
Dus toe gestaan vermogen
Is dus erg gevaarlijk ...
Aha, het ligt aan de wetten en regels dat het gevaarlijk is, niet aan degene die de grenzen opzoekt. Wat is er eigenlijk zo moeilijk aan om het gewoon maar niet zo te doen dan? Gewoon, minder ver weg?

Back