Nieuw MBV Neptunus bouwproject

dat wordt nog eens een modelletje, hoop dat die snel gebouwd wordt want heb gehoort dat de echte volgend jaar of over 2 jaar afgevoerd gaat worden naar de scheermesjesfabriek;p maar ga dit zeker volgen

Hee Armando
je weet het SMIT credo, er zijn geen problemen alleen oplossingen.
het vervoer en ter water laten komt wel, gewoon een beetje brainstormen, en het meest absurde wordt het ;)
gr Loek

Ga van de week toch ff kijken of we de romp naar club kunnen krijgen , amando jij heb een trekhaak wachten gewoon op wat sneeuw glijd het wat makkelijker over de slinge ik ga de romp wel besturen

Berge Stahl

Fantastisch projekt, mannen suc6 met de bouw, wij van VicWijs zijn bezig met de Mighty Servant, schitterend om dat de bouwen, en de problemen die er bij om de hoek komen kijken, maar met de goede wil gaat het goed komen.
Toch mooi om naast de verbouwde tanker van M-line en de Mighty nu ook een erts tanker van wereld formaat te hebben in de modelbouw.
Ik ga dit zeker volgen.

Grt; B.K

Interessant ding, word heeel zwaar!

Even afgaand op de waardes van de Berge Stahl:

De echte heeft een waterverplaatsing van max. 364767 ton
364767/50³=2.9 ton

Zeg maar 3 ton gaat dat ding wegen als je hem maximaal aflaad.
Leuk ;)

Gr, Daan

Laatst bewerkt:
Ja Adam, dat is maar een facet, maar eerst heb je opslag, ok daar is gelukkig het club gebouw groot genoeg voor, dan transport, en dan het tewaterlaten.
genoeg zaken om over te brainstormen.
maar een ding weet ik zeker, het wordt geweldig om zo'n kolos te slepen.
we gaan als de dame binnen is eerst eens kijken hoe het gewicht te verminderen,evt delen, zonder de constructie te verzwakken.
ik wil middels foto's de forumleden in ieder geval op de hoogte houden.

Nu stond het op de Oldegaarde en groene kruisweg wel vast vanmiddag misschien hebben ze wat problemen gehad bij het opdraaien van de Korperweg :D:D:D:D

Gr Martin :D

ja wie weet al die kinderen beroven van hun skate board is ook niet niks natuurlijk he

alle gekheid op een stokie hoe staat tie ermee

groetjes wesley

Ik deed een poging om richting Den Helder te gaan, maar werd bij Den Haag al gebeld van ga maar naar huis, Alle heli's gecanceld.(Iceing, of te wel aanvriezende mist)
morgen weer een poging om te gaan werken.
Henk heeft iemand gecharterd om met een pick up wagen met kraan de romp richting korperweg te krijgen.
wanneer deze persoon tijd heeft weet ik niet, het plan is om deze of volgende week de romp naar de club te krijgen
Wesley heb geduld ze komt eraan
gr Loek

opslag, gewoon een 7meter box bij een lokale jachthaven.
in/uit het water, de bootlift bij die zelfde lokale jachthaven.
opslag, plekje in de winterstalling,op een bootkar, weer bij die lokale jachthaven.

mijn jacht waar ik vakantie mee vier is ook 7.5 meter....

jemig mensen wat een project, geweldig hoor!

Vanochtend was dan het moment daar.
full

een bedrijf dat veel voor SMIT rijd zo aardig gevonden om een transportje te geven
full

en eenmaal op het club terrein aangekomen blijkt of het pad naar het clubgebouw is te klein, of de vrachtwagen is te groot, hoe het ook zij een van beiden past niet
full

opgelost met overladen op trolly's en als je met een sleepboot overweg kan waarom dan niet met een sleepbus.
en voor de grote indicatie hebben we er een 50ct muntje bijgelegd.;)
full

tot zo ver kijkt een tevreden voorzitter naar zijn Berge werk ehh Stahl.
tot de volgende update

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanochtend was dan het moment daar.
full

een bedrijf dat veel voor SMIT rijd zo aardig gevonden om een transportje te geven
full

en eenmaal op het club terrein aangekomen blijkt of het pad naar het clubgebouw is te klein, of de vrachtwagen is te groot, hoe het ook zij een van beiden past niet
full

opgelost met overladen op trolly's en als je met een sleepboot overweg kan waarom dan niet met een sleepbus.
en voor de grote indicatie hebben we er een 50ct muntje bijgelegd.;)
full

tot zo ver kijkt een tevreden voorzitter naar zijn Berge werk ehh Stahl.
tot de volgende update
Hallo Heren,

Moet me even melden om jullie te feliciteren met het nieuw aan te vangen bouwwerk.
Wens jullie heel veel succes, en Neptunus kennende gaat dit lukken.
Voor nu de hartelijke groeten van:
Aad Trapman (Hercules)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou het lijkt dat jullie voorzitter er niets van gelooft dat je er een 50 eurie cent hebt bij gelegd Loek, hij lijkt het niet te zien ;).

Maar zonder gekheid met een een referentie bij het schip zie je toch het enorme gevaarte. Erg veel succes met de bouw ervan.

we zijn het muntje nog steeds zoek Martin
eerst bij Verolme dacht ik zo groot is ie eigenlijk niet.
toen hield ik mijn handen een 60 cm uit elkaar en richting waterlijn, en dan heb je iets van, daar moeten die Steen en Maasbank nog flink hun best op gaan doen.
de eerste stap is nu gezet, nu kunnen we eindelijk plan maken en beginnen.
gr Loek

Nou Loek dat geloof ik graag dan lijken de 1:50 schepen kleine notendopjes naast die kolos. Maar ik denk dat er in de toekomst nog wel 3 gegadigde zijn met bank boten die er aan willen sleuren.

Back