Nieuw MBV Neptunus bouwproject

Voordeel van dat formaatje model is dat je meten de accu's voor alle slepers kunt opwaarderen naar laten we zeggen........12V en...uhmmmmm 200Ah?

Ideetje om er een trailer bij te maken. Je bent dan wel afhankelijk van een trailerhelling.
Wat wordt de hoofdvoorstuwing? Een grasmaaiermotor of meer iets in de richt van een 2 cilinder dieseltje, een Bukh of iets dergelijks?

Succes met de bouw!

Groet,
Mathieu

niet alleen bank boten die eraan willen sleuren.
Ik heb nog wel een Drado, Apollo en Ollivierssen die staan te popelen om eraan te hangen.

Wel mega projeccie zeg!! tandjes!
Maar wens jullie heel veel succes ermee.

Maurice

IK heb de plannen voor een asd speler dus die wil ook wel daar aan sleuren en er zijn nog meer asd boten in aanbouw/klaar dus we zijn met genoeg die aan dat gevaarte willen sleuren denk ik. succes met de bouw

zit je niet meer bij de neptunus maurice??

wat een mooi schip , ik heb hem al eens in het echt gezien , in maasluis

toen ik de foto,s van de knal gele romp zag , toen bracht dat me op een idee , namelijk , ik heb zelf ook een groot vrachtschip van 2,50 meter en daar was de romp ook knal geel van , en de romp is polyester
maar ik heb nooit geweten waar de romp vandaan kwam , waarschijnlijk zijn de rompen bij de zelfde maker gemaakt

dit is hem
28s0e3k.jpg

dit de onderkant , die is ook knal geel
zxk17c.jpg

ik weet zelf niet waar de romp weg kwam , maar ik denk
dat de rompen door de zelfde bouwer zijn gebouwt

mvg Jan

met dank aan Zephyros omdat hij me vrije tijd gaf, is er dan eindelijk een begin gemaakt
het behandelplan heeft de volgende punten
romp conserveren
trailer maken
ballast tanks installeren
afbouwen en onderkomen maken.

full

het hout heeft goed gewerkt, maar met het schuren van de naden blijkt het nogal mee te vallen.

full

dit is alleen de boeg sectie, omdat dit het meest gemakkelijke hanteerbare stuk is.
na het schuren en goed laten drogen komt de rest van de romp aan de buurt.
dan de bodem en romp samenbouwen en een aantal malen behandelen

we zoeken nog drie mini morris wielen liefst met banden, dit is voor de trailer.
tot zo ver

Laatst bewerkt door een moderator:
op weg naar het Neptunus jubileum op 1 September weer een stukje update

full

en ja wederom een muntje erbij gelegd

de gele coating moet eraf worden geschuurd om het polyester beter te laten hechten.
het schuren valt wel mee, maar het is wel veel.

full

tot zo ver het stukje romp conserveren

Moet bekennen dat ik de laatste 2 maanden maar 2 dagen ben thuis geweest.
wel is van de romp alle scheuren gerepareerd en met polyester behandeld.
gelukkig zijn er clubleden met meer tijd.
als het goed is kom ik morgen af en zal ik spoedig weer een update geven.

En Loek, Hoe staat het met de Berge Stahl ??? Gaat het nog lukken voor 1 september :cool:

dat gaat zeker lukken Vincent

full

niet alleen met de boot ging het de goede kant uit, ook met opknappen van het clubgebouw en natuurlijk de plek waar deze walvis moet varen

full

met een maandtje tegaan komt het dik voor mekaar

Pas je op dat je niet net zo dwars valt als die fairplee gasten.
Zo'n schip van 7 meter leunt wel serieus door als het eenmaal op gang is.

Pas je op dat je niet net zo dwars valt als die fairplee gasten.
Zo'n schip van 7 meter leunt wel serieus door als het eenmaal op gang is.

en dat met nog geen halve kg trekkracht per bootje, zal je stevig roerdruk moeten houden.
anders rem je idd als anker op de bodem.
een uitdaging maar zeker de moeite waard

nou Adam als die massa door de wind op gang wordt gebracht moet je aardig wat vermogen in je bo(o)t(en) hebben.
zag het laatst met mijn Witte zee, daarachter lag een jol van 4 mtr en en een rib van 3,5 mtr
de sleep lag met de kop in de wind maar met een kleine 3 op kop ging het zaakje lichtelijk achteruit.
pas toen er even een luwte kwam kon ik de sleep in de beschutting van het riet krijgen en rustig naar de haven stomen.

Back