Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

@EJS
Wat zijn jou x y z instellingen? Mijn mastje staat namelijk op precies dezelfde plaats.
IK heb x 6
y 0
z-12
Maar ik heb de indruk dat dat nog niet helemaal goed is.

kijk maar eens naar de KP waarde (zonne weer) dit beinvloed zeer sterk de werking van de gps

de hoger de meer drift je hebt
zijn div apps voor

nee dan moet je hem helaas bij hem omruilen.
als die van stein is kan dat wel, dat is een subdealer van ons.
wel graag rekening dan erbij.

Top! Ik heb de F550 bij Stein idd vandaan. Heb rekening digitaal. Die kan ik je zo mailen. En van het weekend doe ik motortje zo in doosje.

Zeg maar hoe je het wilt.

Ik heb dit zo opgelost...
Nog enkel 3 kleine(3mm) vlindermoertjes erop voor het gemak van opspannen en losmaken
img0305cy.jpg

Zeg jongens...
Nu iedereen die GPS-module heeft...
Waar blijven de filmpjes van de rock-steady loiters?! :D

Voor ik mijn Naza & gps koop wil ik toch eens filmpjes zien van de gewone gemiddelde gebruiker, dus geen commerciële filmpjes... ;)

Weet zelf even niet zo wat loiter betekent, maar als je daarmee bedoeld dat de multicopter op zijn plek blijft, heb ik daar wel filmpjes van ;)

Edit:
Loiter=, position hold on gps.
Check heb ik fimpjes van.. ;)

Zeg jongens...
Nu iedereen die GPS-module heeft...
Waar blijven de filmpjes van de rock-steady loiters?! :D

Voor ik mijn Naza & gps koop wil ik toch eens filmpjes zien van de gewone gemiddelde gebruiker, dus geen commerciële filmpjes... ;)

Kijk eens op rcgroups.com . Daar is een Naza GPS owners draadje, staat het vol met video's. Ook met fouten die er voor komen. Erg interessant!

Met GPS aan blijft mijn heli niet op dezelfde plek, sterker nog, hij gaat vrij hard naar voren.
Iemand enig idee waar het aan ligt en hoe het op te lossen is?

Het groene lampje van de GPS brandt gewoon (geen rode dus)

Ik had dit ook. Bij mij was het opgelost nadat ik de GPS had verplaatst. Ik had de GPS eerst op de kap van mijn droidworx cx recht boven de naza gemonteerd. Nu heb ik de GPS op de arm links achter bevestigd.

Ik heb dit uitgevoerd, instellingen zoals op foto's ingesteld.
Echter heb ik nu wel de 3 standen knop werkend, de fail-safe pakt hij niet...

Waar zou dit aan kunnen liggen?

In het instellingen menu op de mx 16 zie ik wel iets over fail-safe staan, moet ik daar wat instellen? :$

Laatst bewerkt door een moderator:
Als user gepost

Update,F450, naza met gps in harde wind!

Vandaag even getest op de quad, (f450)..
Mooi tussen de buien door.... :cool:

Watch @720P @ full screen!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als user gepost, geen commerciele insteek:

@ Rogier...
Ja zou niet weten waarom niet...
Altijd leuk, zoals je als vlieger weet, heb je boven water hele leuke effecten... ;)
Zeker met de glooienden dingen in het landschap, heb ik (hoop ik) een moeilijk stukje test ruimte gevonden... Als je een test doet moet het zo "mooi" mogelijk...

@chow,
Zoals te lezen in de comments, is dat dus het effect van de wind, ik moet nog bezig met de gain settings voor het hoogte verschil... Das ook meteen het enige minpuntje wat ik kan ontdekken..Echter ik verwacht dat het met wat tweaken toch wel tot een minimum te beperken is....

Bij rustige wind is het op minder dan 30cm nauwkeurig, en met hardee wind, en zeer snel vliegen ga je naar 50cm met uitschieters van soms 1,20 toe...

Bij de hexa (f550) was dit trouwens ene stuk minder extreem hoor....

Maar ja welk idioot gaat nu met dit weer, onder deze omstandigheden, in dit stukje ruimte, de gps loitert testen?? , met ene quad notabene!

Boeie,

Laatst bewerkt:
Helemaal gelijk! Zo 'lastig' mogelijk maken! Ik heb de F550 vandaag ook weer laten gaan en een hexa is inderdaad een stuk stabieler. De RTH was vandaag zelfs SPOT ON! Exact op het kruis (van takjes) terug. Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik wat langer had gewacht met opstijgen nadat de gps lock er was. Misschien dat hij dan net als 'echte' gps-devices preciezer wordt. Zal het nog eens testen.

En als je op mij antwoord hoef je echt niet steeds Als user gepost, geen commerciele insteek:
erboven te zetten! Ik heb een keer er iets van gezegd en een report gedaan. Als dit de reactie erop is (geen enkele andere gehad), stop er dan aub mee. Krijg er echt jeuk van! Dit soort dingen moeten blijken uit wat je zegt en niet door zo'n aankondiging...

Laatst bewerkt:
Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik wat langer had gewacht met opstijgen nadat de gps lock er was. Misschien dat hij dan net als 'echte' gps-devices preciezer wordt.
Ik kan wel merken dat mijn F450 direct na het opstijgen (= direct na het verkrijgen van GPS lock) nog wat "zoekerig" is. Na een tijdje (en zeker als ik even land, motoren uit en daarna weer opstijg), wordt dit merkbaar beter en blijft de multi meestal binnen een blok van 1x1x1 meter hangen.

Ik kan wel merken dat mijn F450 direct na het opstijgen (= direct na het verkrijgen van GPS lock) nog wat "zoekerig" is. Na een tijdje (en zeker als ik even land, motoren uit en daarna weer opstijg), wordt dit merkbaar beter en blijft de multi meestal binnen een blok van 1x1x1 meter hangen.

Zal het van de week nog eens gaan testen, want als hij idd iets meer tijd nodig heeft om nog preciezer te zijn, dan vind ik het wel de moeite waard. En ik wachtte vanmiddag echt niet 4 minuten ofzo. Hooguit 1.5 a 2 en ten opzichte van eerdere vluchten was het merkbaar anders. En dat zonder instellingen aan te passen

Back