Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Kan iemand mij vertellen of ik ergens ook nog van die korte male-male servostekkertjes kan halen die er gebruikt worden voor de Naza? Ik heb nu een F550 en een Discovery met een Naza, maar kom voor de Discovery stekkertjes tekort. Dit omdat er een mooi intern circuit in het frame zit voor de RX, maar dat vraagt dus direct extra stekkertjes aan beide kanten waar de output op het frame is.

Ik heb het de 1e keer gehad toen de gimbal aangesloten was. Bij mij was het verholpen toen ik via de assistant de gimbal weer uitzette, settings wegschreef, naza uitdeed en vervolgens met de assistant de boel weer correct instellen. Wellicht helpt dit bij jullie ook? Puur een ervaring die ik heb gehad

Hmmm, heb ik ook geprobeerd. Maar ik geraak niet van m'n probleem af.
De roll servo werkt enkel als je de servostekker losmaakt en opnieuw aansluit.
Misschien doe ik het verkeerd?

Dus, gimbal terug uitschakelen via de software, settings wegschrijven, naza opnieuw opstarten, settings opnieuw instellen en wegschrijven en opnieuw naza opstarten?
Zo?

Hmmm, heb ik ook geprobeerd. Maar ik geraak niet van m'n probleem af.
De roll servo werkt enkel als je de servostekker losmaakt en opnieuw aansluit.
Misschien doe ik het verkeerd?

Dus, gimbal terug uitschakelen via de software, settings wegschrijven, naza opnieuw opstarten, settings opnieuw instellen en wegschrijven en opnieuw naza opstarten?
Zo?

Yup, zo ging het hier wel goed...

Crash

Vandaag toch iets vreemds meegemaakt.
Ik was lekker aan het vliegen, denk een minuut of 10, toen ik overschakelde op IOC courselock waarmee ik wel vaker vlieg.
Nu wilde ik eens proberen om met IOC homelock te gaan vliegen.
Ik weet niet wat er gebeurde maar de Naza was zijn voledig oriëntatie kwijt.
Gevolg...crash tegen een boom, niet van heel hoog, ik denk 1,5 meter
Gelukkig alleen twee props maar toch

Heeft iemand ook al problemen ondervonden met IOC homelock??

Was het maar een verkkerde stick input dan was het alleen mij ego die schade had opgelopen, nu is het mijn vertrouwen die schade heeft :(

Was de Naza z'n gps lock verloren?

Ik heb deze week ook gezien dat hij van solid green blinking plots overgaat naar groen-rood-rood, kortom een veel slechter gps signaal.
Dan kan dit volgens mij wel dat home lock niet meer goed werkt...

Ik moet ook erg goed opletten de laatste tijd als ik 'm op course lock zet of hij dan wel of niet goed zn lock houd ... soms, zelfs terwijl ik een richting in vlieg, verliest hij zn lock en gaat door op zn "normale" orientatie. Toen ik 'm van course lock afzette was de GPS wel weer gewoon goed.
Toegegeven, het was tijdens erg bewolkt weer in een redelijk beboste omgeving dus dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad.

Met course lock gebruikt hij volgens mij de gps niet, alleen het compas. Ik had hem op home lock en het zou idd heel goed kunnen dat hij op normale flight modus is gegaan :confused:.

Denk dat ik home lock voorlopig niet meer gebruik :-|

Je moet verder dan 10 meter van je af zijn om HOME LOCK te gebruiken !.

Idd.
EN je moet ook wachten tot je gps signaal perfect is voor je gaat vliegen.
Want het kan ook zijn als je direct begint te vliegen dat je Naza z'n gps lock pas na 2 minuten krijgt en dan is jouw home lock positie ergens helemaal anders dan waar je bent opgestegen!

Ik weet het nu zeker dat het door 10 meter afstand is gebeurt

In dit filmpje laat hij precies zien wat er gebeurt als je binnen de 10 meter komt en dat gebeurde dus ok met die van mij

Kijkeb vanaf 7.12 min

Waarschuwing!!!!
Als je dus binnen de 10 meter komt in HOMELOCK schakelt hij dus over naar COURSELOCK

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet het nu zeker dat het door 10 meter afstand is gebeurt

In dit filmpje laat hij precies zien wat er gebeurt als je binnen de 10 meter komt en dat gebeurde dus ok met die van mij

Waarschuwing!!!!
Als je dus binnen de 10 meter komt in HOMELOCK schakelt hij dus over naar COURSELOCK
Als je de handleiding had gelezen dat je dat ook al geweten. Staat allemaal netjes beschreven door DJI dat het zo werkt.

Andersom werkt ook zo, als jij dichtbij vliegt en opeens meer dan 10mtr weg komt en de knop nog op home lock had staan dan schakeld je drone ook opeens over op een andere richtingsmodus. En dat zal dan net richting die boom zijn die op je veldje daar zo mooi stond te zijn.

Eigenlijk is de truc dus simpel. Pas Home Lock aanzetten als je verder dan 10 mtr bent. Dichtbij (zijn of komen) gewoon geen home lock anders kom je voor verrassingen staan.

Back